Prof. Dr. Veysel OKÇU
(ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ)
Doğum Tarihi ve Yeri: 1971 / Antakya-Hatay, a-mail:veysel.okcu56@gmail.com, veysel.okcu@siirt.ed.tr Cep:05068718366
Öğrenim Durumu:
Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Eğitim Fakültesi/Sınıf Öğretmenliği Anabilim
Dalı
|
Mustafa
Kemal
|
1990-1994
|
Y.
Lisans
|
Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Yönetimi,
Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı.
|
Anadolu
|
1999-2006
|
Doktora
|
Eğitim Bilimleri Enstitüsü/ Eğitim Yönetimi
ve Denetimi Anabilim Dalı
|
Gazi
|
2009-2011
|
Yüksek
Lisans Tez başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışmanı :
Tez
Başlığı: İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerinin Toplam Kalite
Yönetimine (TKY) İlişkin Yönelimleri.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Tez Danışmanı:Yrd. Doç. Dr. Yücel ŞİMŞEK
Doktora Tezi Başlığı (özeti ekte) ve
Danışmanı
Tez
başlığı: Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri İle Öğretmenlerin Örgütsel
Bağlılıkları ve Yıldırma Yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Tez Danışmanı:Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU
Görev/Unvan
|
Görev
Yeri
|
Yıl
|
Sınıf
Öğretmenliği
|
Kuşlukbağı
Köyü ilkokulu- Diyarbakır
|
1994- 1996
|
Sınıf
Öğretmenliği
|
Nuriye
Çelebieser İlköğretim Okulu- Merkez/Diyarbakır
|
1996 – 1998
|
Öğretim
Görevlisi
|
Dicle
Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesi
|
1998- 2007
|
Öğretim
Görevlisi
|
Siirt
Üniversitesi Eğitim Fakültesi
|
2007 – 2011
|
Yrd.
Doç. Dr./Dr. Öğr. Üyesi
|
Siirt
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi
|
2012-2018
|
Doç.
Dr.
|
Siirt
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi
|
2018-2023
|
Prof.
Dr.
|
Siirt
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi
|
10 Ocak 2024-
|
|
|
|
Yönetilen
Doktora Tezleri:
1.
İslam DEVİREN. (2024).
Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Okul Müdürlerinin Kapsayıcı Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Performans
Düzeyleri Üzerindeki Etkisinde Sosyal
Ve Duygusal Zekânın Düzenleyici Rolü. Doktora Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Siirt.
Yönetilen
Yüksek Lisans Tezleri:
1-Barış Erpalabıyık
(2018). Üniversite Öğrencilerinin
Gençlik Liderlik Özellikleri İle Benlik
Saygısı ve Özgüven Algıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
2-Naman Bakaç
(2018). Farklılıkların Yönetimine
İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin
Görüşleri. Yüksek
Lisans Tezi, Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Siirt.
3-İslam Deviren. (2019). İlkokul
Müdürlerinin Kullandıkları Örgütsel Güç Kaynakları İle Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Ve Motivasyon Düzeyleri
Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek
Lisans Tezi, Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
4. Zehra Adıgüzel (2019). Algılanan Örgüt İklimi İle Öğretmenlerin Örgütsel
Yaratıcılık ve Örgütsel Sinizm Düzeyleri
Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek
Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Siirt.
5. Ali KESKİN (2020). Ortaokullardaki Mülteci Öğrencilere Yönelik Öğretmen
Ve Öğrencilerin Tutumlarının İncelenmesi.
Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
6. Ferda EKMEN. (2020). Okul Öncesi Yöneticilerinin Paternalist (Babacan)
Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin
İş Doyumu Arasındaki İlişki (Batman İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Siirt.
7. İbrahim Gider (2021). Okul
Yönetiminde Kayırmacılık Davranışları İle Öğretmenlerin İşe Yabancılaşma Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
8. Şükran Bingöl (2021). Üniversite
Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri İle Sosyal Duygusal Yetkinlikleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
9. Naci
Ufuk Yüksekli (2021). Okul Yöneticilerinin Yeterlik
Düzeylerine İlişkin Öğretmen
Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
10. Serhat YILDIZ. (2021).
Öğretmenlerin Sendikalara İlişkin Görüş ve Beklentileri (Nitel Bir Araştırma). Yüksek
Lisans Tezi, Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
11. Elif SÖZGÜN (2021). Okul Yöneticilerinin Hizmetkar Liderlik
Davranışları ile Okulöncesi
Öğretmenlerin Performans Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek
Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Siirt.
12. Şahin BAŞAR. (2022). Lise Yöneticilerinin
Paternalist (Babacan) Liderlik Davranışları
İle Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek
Lisans Tezi, Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
13. Yahya Altunkum. (2022). Okul
Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Bilişim Teknolojilerini Kullanma Düzeyleri
Arasındaki İlişki. Yüksek
Lisans Tezi, Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
14. Çetin GÜLMEZ. (2022). Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin
Teknolojik Liderlik Rolleri İle
Öğretmenlerin Performans Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans
Tezi, Siirt Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
15. Orhan ŞAHİN. (2022). Okul
Yöneticilerinin Kapsayıcı Liderlik Davranışları İle Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışmanların Örgütsel Mutluluk
Düzeyleri Arasındaki İlişkinin
İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Siirt.
16. Gülsüm Işık SEYİDOĞLU.(2022).
Okul
Müdürlerinin Güçlendirici Liderlik Davranışları
İle Öğretmenlerin Mesleki Bağlılığı
Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Siirt.
Dicle
Üniversitesi ile Zirve Üniversitesinin Ortaklaşa Yürüttüğü EYTEPE (Eğitim
Yönetimi Bilim Dalı) Yüksek Lisans Programı Kapsamında Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri
1. Kırs, F. (2014). Okul yöneticilerinin dönüşümcü ve işlemci
liderlik davranışları ile öğretmenlerin
tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki (Batman ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
2.Arslanoğlu,
A. E. (2014). Sosyal
sermayenin ilk ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin iş doyumuna etkisi
(Diyarbakır ili örneği). Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
3. Çiftçi,
K. (2014). İlkokul öğretmenlerinin örgüt iklimine ilişkin
algılarının örgütsel güven üzerindeki etkisi (Batman il örneği). Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
4. Eken, İ. (2014). İlk
ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin
sendikalara ilişkin görüş ve beklentileri (Diyarbakır ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
Yüksek
Lisans Tez Jüri Üyeliği:
1.
Saylık, Numan. (2015).
Okul Müdürlerinin Eleştirel Liderlik Yeterliklerinin Öğretmen Görüşlerine Göre
İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
2. Karadağ,
Ahmet Cemil. (2015).
Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Yöneticilerinin Çokkültürlülük Yeterlikleri İle
Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Mardin-Van-Bitlis Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Van.
3. Uca,
Mehmet Ali. (2015).
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle
Hoşgörü Değerine Sahip Olma Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
4. Yıldırımçakar,
Adil. (2018). İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin İnformel
İlişki Düzeyleri İle Farklılıklara Saygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüzüncü
Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
Doktora
Tez Jüri Üyeliği.
1. Erçek, Mustafa Kemal (2018).
Ortaöğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Okul Güvenliğine İlişkin
Algılarının Örgütsel Güven Ve Mesleki Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi
(Diyarbakır İli Örneği). Dicle
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Diyarbakır.
2. Kaya, İsmet (2019). Öğretmenlerin disiplini sağlama yaklaşımları ile öğrencilerin
sınıf iklimi algıları ve öğretimsel muhalefet davranışları arasındaki ilişkinin
incelenmesi. Dicle
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Diyarbakır.
Halen
Danışmanı Olunan Doktora Öğrencileri: İnan AY, Ümran ASLAN, Mehmet Emin ÖREN
Halen
Danışmanı Olunan Yüksek Lisans Öğrencileri: Ayşegül UCAN, Özlem Fırat ÖZTEŞİL, Eda
MUŞTU, Rümeysa Belkıs ÖZKOYUNCU, Ozan
ÖZDEMİR, Ömer AYDIN, Elif Nur KARTAL, Elif EREN, Serhat Baki KURTAY.
Projelerde
yaptığı Görevler:
1. Proje Adı: “Özellikle Kız Çocuklarının Okullulaşma Oranının Arttırılması"
Destek Projesi (KEP)/ 2012-2013
Proje Sahibi:Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)-Avrupa Birliği-Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanlığı Ortaklığı
Görev:Proje Uzmanı ve Proje İl
Danışmanlığı.
2. Siirt Üniversitesi
BAP Projesi (Münferit Proje)
Proje
Adı: “İlk ve Ortaokul
Öğretmenlerinin Yıldırma (Mobbing) Yaşama Düzeyleri ile Öğretmenlerin İşdoyumları ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki
İlişkilerin İncelenmesi” Destek Projesi (2015). (Tamamlandı).
Görev:Proje Yürütücüsü.
3. Siirt Üniversitesi
BAP Projesi (Yüksek Lisans Tez Projesi)
Proje
Adı: Üniversite
Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri İle Benlik Saygısı ve Özgüven Algıları Arasındaki İlişkilerin
İncelenmesi. Destek Projesi (2018). (Tamamlandı).
Görev:Proje Yürütücüsü.
4. Siirt Üniversitesi
BAP Projesi (Yüksek Lisans Tez Projesi)
Proje Adı: Algılanan örgüt iklimi ile öğretmenlerin örgütsel
yaratıcılık ve örgütsel sinizm
düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Destek Projesi (2019). (Tamamlandı).
Görev:Proje Yürütücüsü.
5. Siirt Üniversitesi
BAP Projesi (Yüksek Lisans Tez Projesi)
Proje Adı: Okul Yöneticilerinin Paternalist (Babacan) Liderlik
Davranışları İle Okulöncesi Öğretmenlerin İş Doyumu Arasındaki İlişki
(Batman İli Örneği). Destek
Projesi (2020). (Tamamlandı).
Görev:Proje Yürütücüsü.
6. Siirt Üniversitesi
BAP Projesi (Münferit Proje)
Proje Adı: Okul
Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışları İle Öğretmen Profesyonelliği ve Motivasyonu Arasındaki
İlişkilerin İncelenmesi. Destek Projesi (2020). (Tamamlandı).
Görev:Proje Yürütücüsü.
7. Siirt Üniversitesi
BAP Projesi (Münferit Proje).
Proje Adı: Ortaokul ve Lise
Öğretmenlerinin İnformel İlişki Düzeyleri
İle Farklılıklara Saygı Düzeyleri
Arasındaki İlişki. (2021). (Tamamlandı).
8. Proje Adı: “Bu dünya
Çocukların Bu Günün Yarını Çocukların”
SODES (Sosyal Destekleme
Projesi).
Proje Sahibi: Siirt Bilim ve Sanat
Merkezi Müdürlüğü
Görev :Eğitim Bilimleri Uzmanı/ 0cak-
Haziran 2012).
İdari Görevler:
· Siirt Üniversitesi Senato Üyeliği-2013-2023
· Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Müdürü-2017-2023
· Eğitim Fakültesi Dekan
Yardımcılığı 2013-2016.
· Eğitim Fakültesi/ Yönetim Kurulu Üyeliği 2012-2017
· Eğitim Fakültesi/ Yönetim Kurulu Üyeliği 2023-2024
· Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Müdür Vekili 2013-2017
· Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Başkanlığı-2013-2015.
· Sağlık Yüksek Okulu/ Yönetim Kurulu Üyeliği-2012-2014
· Kurtalan Meslek Yüksek Okulu /Yönetim Kurulu Üyeliği-2012-
· Yaşayan Diller Enstitüsü Yönetim kurulu Üyeliği-2014-
· İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/Yönetim Kurulu
Üyeliği-2018-2020
· Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu/Yönetim Kurulu Üyeliği-2016-2023
· Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Kapsamında
Eğitim Fakültesinin Proje İzleme ve Değerlendirme Komisyon Başkanı (PİDK) 2013-2019
· Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP)
Koordinatörlüğü Kurul Üyesi-2018-2023
Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü
düzeydeki dersler:
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin
Adı
|
Haftalık
Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
|
|
Okul Kültürü (Doktora)
|
3
|
|
6
|
|
|
Eğitimsel Liderlik (Tezsiz Y. Lisans)
|
3
|
|
20
|
2023-2024
|
GÜZ
|
Eğitimsel Liderlik (Tezli Y. Lisans)
|
3
|
|
5
|
|
|
Okul Kültürü ve Yönetimi (Tezli Y. Lisans)
|
3
|
|
9
|
|
|
Türk Eğitim sistemi ve Okul Yönetimi
(Lisans)
|
3
|
|
80
|
|
|
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon Dersi)
|
3
|
|
150
|
|
|
Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği (Tezsiz
Y. Lisans)
|
3
|
|
60
|
2023-2024
|
BAHAR
|
Araştırma ve Yayın Etiği (Tezli Y. Lisans)
|
3
|
|
25
|
|
|
Etkili Okul ve Liderlik (Doktora)
|
3
|
|
5
|
|
|
Eğitim psikolojisi (Lisans)
|
2
|
|
90
|
|
|
TES ve Okul Yönetimi (Lisans)
|
2
|
|
100
|
ESERLER
A. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan
Makaleler :
A1. Okçu, V. & Çelik, C. (2011). Effect of Candidate Teachers’ Opinions to
Public Personnel Selection Examination (PPSE) on Attitudes of Teaching. The International Journal of Research in
Teacher Education, 2(1), pp.
30-54. ISSN: 1308-951X. Uluslararası
Diğer İndex
A2. Okçu, V. (2013). The Relationship between School Principals’ Leadership Styles and Teachers’
Organizational Commitment. Akdeniz Eğitim
Araştırmaları Dergisi, Sayı 14a, Yıl 2013, s.72-79 Uluslararası
Diğer İndex
A3. Okçu, V. (2014).Öğretmenlerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin
Dönüşümsel ve İşlemsel Liderlik Stilleri ile Okuldaki Farklılıkları Yönetme
Becerileri Arasındaki İlişki. Kuram ve
Uygulamada Eğitim Bilimleri,
14(6), 2147-2174.DOI:10.12738/estp.2014.6.2128. (SSCI İndex).
A4. Okçu, V. (2014). Relation
between leadership styles of high school administrators, diversity management,
and organizational commitment of teachers. International
Journal of Academic Research Part B; 6(5), 9-22. DOI: 10.7813/2075-4124.2014/6-5/B.2
Uluslararası Diğer İndex
A5. Okçu, V., Çevik, S. & Bakaç, N.
(2015). Relation Between The Organizational Justice Perception And Work Alienation
of Secondary School Teachers. Internatıonal Journal of Academic
Research Part B. Vol. 7. No. 4. Iss.1., July, 2015. DOİ: 10.7813/2075-4124.2015/7-4/B.35. Uluslararası Diğer İndex
A6. Okçu, V., Şahin, H. M. & Şahin, E. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Örgütsel Sinizme İlişkin
Algılarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi. International Journal of Science Culture
and Sport, 4, 298-313. ISSN : 2148-1148 DOI : 10.14486/IJSCS391. Uluslararası Diğer İndex
A.7. Okçu, V., &
Uçar, A. (2016). Effect of school
principals’ favouritism behaviors and attitudes on teachers’ organizational
commitment, based on the perceptions of primary and secondary school teachers. Journal of Human Sciences,
13(3), 5901-5914. doi:10.14687/jhs.v13i3.4304.
Uluslararası Diğer İndex
A.8. OKÇU, V. & ANIK, S. (2017). Okul
yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile ögretmenlerin motivasyon ve
mobbing yasama düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Anatolian Journal of Educational Leadership
and Instruction, 5(2), 63-85. Uluslararası Diğer İndex
A.9.
Okçu, V. & Çetin, H. (2017). Investigating the Relationship among the
Level of Mobbing Experience, Job Satisfaction and Burnout Levels of Primary and
Secondary School Teachers.
Universal
Journal of Educational Research, 5(1):
148-161, 2017 http://www.hrpub.org DOI: 10.13189/ujer.2017.050119. (ERIC ALAN İNDEX)
A.10. Korkmaz, M., Okçu, V. & Uçar, L. (2018).
İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin
Örgütsel Sinizm Düzeyleri İle İş Doyumlari Arasindaki İlişki (Siirt İli
Örneği). Atlas Internatıonal Referred Journal on Social Sciences,
Vol 4, Issue:10, Pp:683-694. Uluslararası Diğer İndex
A.11. Tosten, R., Avci, Y. E. &
Okcu, V. (2018). The relation between the exposure to mobbing and burnout
levels of secondary school teachers. International Journal of Learning and Teaching, 10(4), 355-366. Uluslararası
Diğer İndex
A.12. Okçu,
V., Adıgüzel, Z. & Gök,
M. İ. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin okul yönetiminde kayırmacılıkla ilgili algılarının öğretmenlerin
motivasyonu üzerindeki etkisi (Batman ili
örneği). Pesa International Journal of Social Studies, 4(3), 368-385. Uluslararası Diğer İndex
A.13. Genli, S. &
Okçu,
V. (2018). İnformel iletişimin kullanılma biçim ve düzeyine
yönelik öğretmen görüşleri. Atlas International
Refereed Journal On Social Sciences, 4(15), 643-1660. Uluslararası
Diğer İndex
A.14.
Erpalabıyık,
B. & Okçu, V. (2019). Üniversite
Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri İle Benlik Saygısı ve Özgüven
Algıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.
Journal of Social, Humanities and
Administrative Sciences, 5(15),
228-243.Uluslararası Diğer İndex
A.15. Bakaç,
N., Okçu, V. & Erdem, M. (2019). Farklılıkların yönetimine ilişkin okul yöneticilerinin
ve öğretmenlerin görüşleri. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi,
7(2), 19-56. Uluslararası Diğer
İndex
A.16. Çelik, E. & Okçu,
V. (2019). Okul yöneticilerinin
hizmetkâr liderlik davranışlarına ilişkin
öğretmen algıları. Atlas International
Refereed Journal on Social Sciences, 5(17),
pp.70-86. Uluslararası
Diğer İndex
A.17. Okçu, V. & Çoğaltay, N. (2019). Okul yöneticilerinin hizmetkar
liderlik davranışları ile öğretmenlerin
motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. International
Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 5(26),1759-1773. Uluslararası Diğer İndex
A.18. Okçu,
V. & Şenyiğit, V. (2019).
Okul etkililiğinde öğretimsel liderlikten çok daha fazlası:Pedagojik liderlik. International
Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 5(26), 1954-1963. Uluslararası Diğer İndex
A.19. Okçu,
V. & Gider, İ. (2019). Okul
yöneticilerinin görüşlerine göre öğretmenlerin nitelikleri (nitel bir
araştırma). Journal of Social and Humanities Sciences Research, 6(48),
4586-4597. Uluslararası Diğer İndex
A.20. Turhan, M. Ö.
& Okçu, V. (2020). Okul yöneticilerinin paylaşımcı liderlik davranışlarına
ilişkin öğretmen algıları. Journal Of
Social, Humanities and Administrative
Sciences, 6(26):558-571. Uluslararası
Diğer İndex
A.21. Deviren, İ. & Okçu, V. (2020). İlkokul müdürlerinin
kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik ve
motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Journal of Social
and Humanities Sciences Research, 7(52), 915-932. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.1841. Uluslararası
Diğer İndex
A.22. Durmuş, M. & Okçu, V. (2020). Okul müdürlerinin vizyoner liderlik yeterliklerine
ilişkin öğretmen algıları. International Social Sciences Studies
Journal, 6(60), 1399-1410. http://dx.doi.org/10.26449/sssj.2229. Uluslararası
Diğer İndex
A.23. Okçu, V., Ergül, H.F. & Ekmen, F. (2020). Okul Yöneticilerinin Babacan
Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Örgütsel Güven Ve Motivasyon Düzeyleri
Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi (Path Analiz Çalışması). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,13(73), 755-770. Uluslararası
Diğer İndex
A.24. Ergül, H. F., Okçu, V. & Adıgüzel Gök, Z. (2020). Okul Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışları İle
Öğretmenlerin Örgütsel Güven Ve Örgütsel Sessizlik Düzeyleri Arasındaki
İlişkilerin İncelenmesi. International Social
Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(36), 1744-1760. Uluslararası Diğer İndex
A.24. Okçu, V. & Deviren, İ. (2021). Okul Müdürlerinin Kapsayıcı Liderlik Davranışları İle Hofstede’nin Ulusal Kültür Boyutları
Arasındaki İlişki. International Social
Mentality and Researcher Thinkers Journal, 7(45), 1063-1073. Uluslararası Diğer İndex
A.25. Gök Adigüzel, Z. and Okçu, V. (2021). Investigatıon of The Relationship Between Perceived
Organizational Climate And Teachers' Levels of Organizational Creativity and
Organizational Cynicism. European
Journal of Education Studies,8(3), 25-41. doi:10.46827/ejes.v8i3.3610 (ERIC ALAN
İNDEX)
A.26. Ekmen, F. and Okçu,
V.
(2021). The Relationship Between Paternalistic Leadership
Behaviors of School Administrators and Pre-School Teachers’ Job Satisfaction. European Journal of Education Studies, 8(6),142-164. doi:10.46827/ejes.v8i6.3776.
(ERIC ALAN İNDEX).
A.27.
Okçu, V.
& Deviren, İ. (2021). Kapsayıcı liderlik
ölçeğinin (KLÖ) geliştirilmesi. Elektronik
Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(20),
321-333. Uluslararası Diğer İndex
A.28. Keskin, A. ve Okçu,
V. (2021). Ortaokullardaki mülteci
öğrencilere yönelik öğretmen ve öğrencilerin tutumlarının incelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2),
311-332. Uluslararası
Diğer İndex
A.29. Yüksekli, N. U. & Okçu, V. (2022). Okul yöneticilerinin
yeterlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik
Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(21), 291-322. Uluslararası
Diğer İndex
A.30. Okçu, V. & Admış, A. (2022). Investigation of Relationships Between Teacher Motivation and Professıonalism
with Authentic Leadership Behaviors of
School administrators. European Journal of Education Studies,9(10),
157-182. doi:10.46827/ejes.v9i10.4500 (ERIC ALAN
İNDEX).
A.31. Gider,
İ. & Okçu, V. (2022). Okul yönetiminde kayırmacılık davranışları ile öğretmenlerin işe yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişki. Anadolu
Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi 10(2), 48-70. (WİLSON ALAN İNDEX)
A.32. Bingöl, Ş. & Okçu, V. (2023). Üniversite öğrencilerinin gençlik
liderlik özellikleri ile sosyal-duygusal yetkinlikleri arasındaki
ilişki. Gençlik Araştırmaları Dergisi,
11(29),
30- 55. (TR DİZİN)
A.33. Okçu, V., Ay, İ., Sevgi, M., & Burul, C. (2023). Investigation of the relationship between school principals’ narcissistic leadership behaviors and
teachers’ organizational trust and organizational cynicism levels (Path
analysis). Research in Educational
Administration & Leadership,
8(1), 43-86. https://doi.org/10.30828/ real.1024163.
(e-SCI-ERIC ALAN
İNDEX).
A.34.
Okçu, V., Cemaloğlu, N. & Ay, İ. The Effect
of School Principals’ Empowering Leadership Behaviors on Well-Being at Work:
The Mediating Role of Organizational Ostracism. The Asia-Pacific Education Researcher (2024), 33(4),
pp.1-15. https://doi.org/10.1007/s40299-024-00895-6 (SSCI-Q1).
D. Ulusal Hakemli Dergilerde
Yayımlanan Makaleler :
D1. Okçu, V. ve Bindak, R. (2001). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Tutum ve Davranışları
Gösterme Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim
Dergisi, 9(2), ss.419-424, ISSN-1300-8811.
D2. Okçu, V. ve Kahyaoğlu, M. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin
Biliş Ötesi Öğrenme Stratejilerinin Belirlenmesi. Süleyman
Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(6), ss.129-146, ISSN-1305-7774.
D3. Okçu, V. (2008). Eğitimde
Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması.
Milli Eğitim Dergisi, 37(179), ss.283-292, ISSN-1302-5600. TR DİZİN
D4. Okçu, V. (2009). İlköğretim
Okulu Yönetici ve Öğretmenlerinin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Yönelimleri. Milli Eğitim Dergisi, 38(183),
ss.272-287, ISSN-1302-5600. TR DİZİN
D5. Epçaçan,
C. ve Okçu, V. (2010). İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri
Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Milli
Eğitim Dergisi, 39(187), ss.39-51, ISSN-1302-5600. TR DİZİN
D6. Okçu, V. (2011). Türkiye’de Okul Yöneticilerinin
Yetiştirilmesi ve Atanmasına İlişkin Mevcut Durum, Beklentiler ve Öneriler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), ss. 244-266, ISSN-1304-0278.
D7. Cemaloğlu, N. ve Okçu, V. (2012). İlköğretim Okulu
Yöneticilerinin Liderlik Stilleri İle Öğretmenlerin Yıldırma (Mobbing) Yaşama
Düzeyleri Arasındaki İlişki. Uşak
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3),
ss.213-238. ISSN: 1308-738X.
D8. Okçu, V. ve Epçaçan, C. (2013).
Sınıf Yönetiminin Boyutlarına İlişkin İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlik
Düzeylerinin Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre
Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi,
42(200), ss. 68-86. ISSN-1302-5600.
TR DİZİN
D9. Cafoğlu, Z. ve Okçu, V. (2013). Gençlik Sorunları:Siirt İli Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,12(43),
ss. 82-115. ISSN:1304-0278.
D10. Okçu, V. (2014).
Ortaöğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretmenler Etik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları
Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 20(4),
501-524. doi: 10.14527/kuey.2014.020
D11. Kırs,
F. Ve Okçu, V. (2014). Okul Yöneticilerinin Dönüşümcü
ve İşlemci Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeyleri
Arasındaki İlişki (Batman İli Örneği). Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 2, 1-22.
D12.
Okçu, V., Avcı, Y. E. ve Avcı, H. (2015). Okul Müdürlerinin Rotasyona İlişkin Görüşleri. Kafkas Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı
15, döi:10.9775/kausbed.2015.005
D13. Güçlü,
N. ve Okçu, V. (2015). İlköğretim Öğretmenlerinin Etkili Takım Çalışmasına İlişkin Algıları İle
Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, Cilt:XII, Sayı:I, ss.51-71. http://efdergi.yyu.edu.tr
D14. Okçu, V., Doğan, E. ve Dayanan, İ. (2016). İlk ve ortaokul
öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile
çatışma yönetim stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kuram ve
Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(2), 217-244. doi: 10.14527/kuey.2016.009.
D15.
Aracı, F. ve Okçu, V. (2017).
İlkokul ve Ortaokulda Görev Yapan Öğretmenlerin Mobbing (Yıldırma) Yaşama
Algıları. Siirt Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10),
Ss.525-544.
D.16. Okçu, V. & Deviren, İ. (2020). Kapsayıcı Liderlik
Ölçeğinin Eğitim Örgütleri İçin Türkçeye
Uyarlanması:Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Muğla Sıtkı Koçman
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2). (TR Dizin)
D.17. Soylu, S. & Okçu, V. (2022). Okul müdürlerinin güçlendirici liderlik
davranışları ile öğretmenlerin
psikolojik dayanıklılık düzeyleri
arasındaki ilişki. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2),
752- 767. DOI:
10.21666/muefd.1103044 (TR Dizin).
D.18. Yıldız, S. ve
Okçu, V. (2022). Sendikalara İlişkin Öğretmenlerin Görüş Ve Beklentileri:
Nitel Bir Çalışma). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(84),
1864-1891. (TR Dizin).
D.19.
Başar, Ş. & Okçu, V. (2022). Lise müdürlerinin paternalist liderlik
davranışları ile öğretmenlerin
örgütsel sessizlik düzeyleri
arasındaki ilişki. Siirt Eğitim Dergisi
[Siirt Journal of Education], 2(1), 12-32. (Ulusal
Diğer İndex)
B. Uluslararası Bilimsel
Toplantılarda Sunulan Bildiriler:
B1. Okçu, V. ve Epçaçan, C. (2008). İlköğretim
Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin yeterlik Düzeylerinin
Değerlendirilmesi. Proceeding of
International Conference on Educational Science ICES’08. Eastern
Mediterranean University, 23–25 June-2008, Famagusta, North Cyrprus.
B2. Epçaçan, C. ve Okçu, V. (2008). İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri
Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Uluslar
Arası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Doğu Akdeniz Üniversitesi,
27–28 Mart 2008, Gazimagosa, KKTC.
B.3.
Okçu, V. ve Çelik, C. (2009).
Öğretmen Adaylarının KPSS’ye İlişkin Görüşlerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin
Tutumlarına Etkisi. I.Uluslararası Eğitim
Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi
Eğitim Fakültesi.
B.4.
Epçaçan,
C. ve Okçu, V. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin
Yeterlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. I.
Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale 18
Mart Üniversitesi, Çanakkale. (www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/cd.php)
B.5.
Güçlü, N. ve Okçu, V. (2010).
Ortaöğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretmenler Tarafından Algılanan Etik Liderlik
Uygulamaları İle Öğretmenlerin Örgütsel
Bağlılıkları Arasındaki İlişki. International
Conference on New Horizons İn Education. June 23-25 2010, Famagusta, KKTC. (INTE 2010).
B.6. Okçu, V. (2012). Ortaöğretim
Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Öğretmenlerin Farklılıkların
Yönetimi ve Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. 2nd New Trends on Global Education
Conference 2012 (GEC 2012). 24-26 September 2012, Jasmine Court Hotel,
Kyrenia, North Cyprus.
B.7.
Okçu, V. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin yıldırma yaşama düzeyleri ile örgütsel
bağlılıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. International Perspectives on New Aspects of
Learning in Teacher Education (Ipalte), 2-4
Ekim 2013, Dicle
Üniversitesi, Diyarbakır. (Dicle
Üniversitesi, St. Gallen Öğretmen Eğitimi Üniversitesi (İsviçre) ve Dorthmunt
Üniversitesi (Almanya) tarafından düzenlenmiştir.)
B.8.
Okçu, V. (2013). Siirt İlinde Özellikle Kız Çocuklarının
Okullulaşması Önündeki engeller ve Çözüm Önerileri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve İbrahim Hakkı Sempozyumu, 23-25
Eylül 2013, Siirt Valiliği ve Siirt Üniversitesi).
B.9. Okçu, V. ve Arslanoğlu, A. E. (2014). Sosyal sermayenin ilk ve
ortaokul da görev yapan öğretmenlerin iş
doyumuna etkisi (Diyarbakır İli Örneği). Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik
Üzerine Uluslararası Konferans,
22-24 Mayıs 2014-Bildiri Özetleri-Siirt, Siirt Üniversitesi, Kırıkkale
Üniversitesi ve Southern Üniversitesi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
B.10.
Okçu, V. ve Kırs, F. (2014). Okul Yöneticilerinin
Dönüşümcü ve İşlemci Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Tükenmişlik
Düzeyleri Arasındaki İlişki (Batman İli Örneği). Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik Üzerine
Uluslararası Konferans,
22-24 Mayıs 2014-Bildiri Özetleri-Siirt. Siirt Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi ve
Southern Üniversitesi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
B11. Toytok, E.
H., Kapusuzoğlu, Ş., Okçu, V. ve Şahin, R. (2014). Okul
Müdürlerinin Etik Liderlik Davranışlarının Öğretmen Algılarına Göre İncelenmesi
(Düzce İli Örneği).
Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik Üzerine Uluslararası Konferans, 22-24 Mayıs 2014-Bildiri Özetleri-Siirt,
Siirt Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi ve Southern Üniversitesi.
Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
B12. Okçu, V. (2014). Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri İle
Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları ve Yıldırma Yaşama Düzeyleri Arasındaki
İlişkilerin İncelenmesi. Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik
Üzerine Uluslararası Konferans,
22-24 Mayıs 2014-Bildiri Özetleri-Siirt, Siirt Üniversitesi, Kırıkkale
Üniversitesi ve Southern Üniversitesi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
B.13.
Okçu, V.,
Dayanan, İ. ve Doğan, E. (2015). Effect of Primary and Secondary School Teachers’
Perceptions with Regard to School Culture on Directors’ Conflict Management
Styles. Uluslararası Eğitim
Kongresi: Gelecek İçin Eğitim,13-15 Mayıs 2015, Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
B.14. Okçu, V.,
Dayanan, İ. ve Doğan, E. (2015). İlk
ve Ortaokul Öğretmenlerinin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin İletişim
Becerileri ile Çatışma Yönetimi Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Batman İli Örneği). 7. Uluslararası
Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28-31 Mayıs 2015. Muğla Sıtkı Koçman
Üniversitesi, Muğla.
B.15. Rasim, T., Avcı, Y. E. ve Okçu, V. (2015). The Relationship
between Secondary School Teachers Exposure To Mobbing and Burnout Levels. 5th
World Conference On Educatıonal Technology Researches, Anadolu
University Open Education Faculty Conference Center (Lefkosa) 15-17 October
2015, Nicosia, North Cyprus.
B.16.
Okçu, V. Şahin,
H. M. ve Şahin, E. (2015). Beden
Eğitimi Ve Spor Öğretmenlerinin Örgütsel Sinizme İlişkin Algılarının Örgütsel
Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi. 4. Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Kongresi,
22-26 Mayıs 2015, Ohrid-Makedonya.
B.17. Okçu, V. ve Çevik, M. S. ve
Bakaç, N. (2015). The Impact
of Secondary Education Teacher’s Perceptions of Organızational Justice On Work
Alienation (Siirt Province Case). Uluslararası
Eğitim Kongresi: Gelecek İçin Eğitim, 13-15 Mayıs 2015, Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
B.18. Okçu, V. ve Çetin,
H. (2015). A Study On The
Relationship Between The Level of Mobbing Experıence, And The Job Satisfaction
And Burnout Levels Of The Primary And Secondary School Teachers. 1st
International Conference on Lifelong Education and Leadership for ALL-ICLEL
2015, Palacky University & Moravian University College Olomoc, Crech
Republic. Ankara:Pegem Akademi
Yayınları.
B.19.
Okçu, V. ve Anık, S. (2017). Okul
Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Motivasyon Ve
Mobbing (Yıldırma) Yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi
Kongresi,11-13 Mayıs 2017, Kızılcahamam/Ankara.
B.20. Okçu, V. ve Aracı, F. (2017). İlkokul
Ve Ortaokulda Görev Yapan Öğretmenlerin Mobbing (Yıldırma) Yaşama Algıları. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR
8), 19-21 Ekim, 2017/ TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara.
B.21. Okçu, V. Erpalabıyık, B. Ve
Gezen, M. O. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Gençlik
Liderlik Özellikleri ile Benlik Saygısı ve Kişisel Başarı Algıları Arasındaki
İlişkilerin İncelenmesi. 2. Uluslararası
Felsefe, Eğitim, Bilim Tarihi ve Sanat Sempozyumu (FEBTS-2017), 3-7 Mayıs
2017/Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi, Muğla.
B.22. Okçu, V.
Ve Çelepçıkay, E. (2017). Ortaokul Yöneticilerinin Otantik
Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Kişisel Başarı Algıları Arasındaki
İlişki (Üsküdar İlçesi Örneği). Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim Tarihi ve
Sanat Sempozyumu (FEBTS-2017), 3-7 Mayıs 2017/Muğla Sıtkı Koçman
Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi, Muğla.
B.23. Okçu, V., Adıgüzel,
Z. Ve Gök, M. İ. (2018). Ortaokul
Öğretmenlerinin Okul Yönetiminde Kayırmacılıkla İlgili
Algılarının Öğretmenlerin Motivasyonu Üzerindeki
Etkisi (Batman İli Örneği). International Congress on Political, Economic and Social Studies
(ICPESS), Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar
Kongresi (ICPESS), 4th ICPESS 2018, 28-30 June 2018, Venice / ITALY.
B.24. Okçu, V., Ergül, H.
F. Ve Adıgüzel, Z. (2018). Okul Yöneticilerinin
Otantik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Örgütsel Güven ve Örgütsel
Sessizlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. International Congress on Political, Economic and Social Studies
(ICPESS), Uluslararası
Politik, Ekonomik ve Sosyal
Araştırmalar Kongresi (ICPESS), 4th ICPESS 2018, 28-30 June 2018, Venice
/ ITALY.
B.25.
Okçu,
V., Bingöl, Ş. (2019). Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretlerinin Esasicilik
Eğitim Felsefesine Dayanan Eğitim Görüşleri. 6. Uluslararası Bilimsel
Araştırmalar Kongresi (Sosyal ve Eğitim Bilimleri). 01-03 Kasım 2019,
Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. Tam
Metin
B.26. Okçu, V. ve Çoğaltay, N. (2019). Okul Yöneticilerinin Hizmetkar Liderlik Davranişlari ile Öğretmenlerin
Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki. Uluslararası Sosyal
ve Beşeri Bilimler Kongresi (İSPEC), 10-12 Haziran-2019, Siirt Üniversitesi, Siirt.
B.27. Okçu, V. ve Durmuş, Ş. (2019). Okul Yöneticilerinin
Hizmetkar Liderlik Davranışlarına İlişkin Öğretmen Algıları. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kongresi (İSPEC), 10-12 Haziran 2019, Siirt Üniversitesi, Siirt. Tam
Metin.
B.28. Okçu, V. ve Aşut, M. (2019). Eğitim Kurumlarındaki
Finans Kaynaklarının Yönetimine İlişkin Yaşanan Sorunlar ve Çözüm
Önerileri (Nitel Bir Araştırma). Uluslararası
Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (İSPEC),
10-12 Haziran 2019, Siirt Üniversitesi,
Siirt. Tam Metin.
B.29. Okçu, V. & Gider, İ. (2019). Okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğretmenlerin nitelikleri (nitel bir araştırma). Uluslararası Sosyal
ve Beşeri Bilimler Kongresi (İSPEC), 10-12 Haziran 2019, Siirt Üniversitesi, Siirt. Tam
Metin.
B.30. Okçu, V.
& SÖZGÜN, E. (2021).
Investigation of Teachers’ Perceptions of Servant
Leadership behaviors of school Principals. International
Siirt Conference on Scientific
Research, Siirt University, November 5-7, 2021, Siirt. Özet
B.31. Okçu, V.
& Akbaş, H. (2022). Okul Yöneticilerinin Öğrenme Merkezli
Liderlik davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Mutlulukları Arasındaki İlişki
(Batman İli Örneği). Dicle Üniversitesi Uluslararası
Disiplinlerarası Sempozyumu, 17-19, 11. 2022, Diyarbakır/Türkiye. Özet.
B.32. Okçu, V. & Acar, T. (2022). Öğretmenlerin
Yıldırma (Mobbing) Yaşama Düzeyleri ile Psikolojik Dayanıklılıkları Arasındaki
İlişki. Dicle Üniversitesi Uluslararası
Disiplinlerarası Sempozyumu, 17-19, 11. 2022, Diyarbakır/Türkiye.
Özet.
B.33. Okçu, V. & Özyeşil, Ö. F. (2022). Başarılı Okul
Yöneticilerinin Ve Mevcut Okul Yöneticilerinin Kişisel Özelliklerine İlişkin
Lise Öğrencilerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. III. Internatıonal Sıırt Scıentıfıc Research Congress, 18-19
November 2022, Siirt, Türkiye. Tam Metin.
B.34. Okçu,
V.
& Erkoyuncu, R. (2022). Okul
Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Davranışlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri:
Nitel Bir Araştırma. III. International Siirt Scientific
Research Congress, 18-19
November 2022, Siirt/Türkiye. Tam Metin.
E. Ulusal bilimsel
toplantılarda sunulan bildiriler:
E1. Güçlü, N. ve Okçu, V. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Etkili Takım Çalışmasına İlişkin Algıları İle
Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki. V.Ulusal
Eğitim Yönetimi Kongresi,1-2 Mayıs 2010,
Antalya.
E2. Okçu, V. (2011). Öğretim Üyesi
Yetiştirme Sorunu. VI. Ulusal Eğitim
Yönetimi Kongresi, 15-16 Nisan 2011, Gazimagosa, KKTC.
E3. Cemaloğlu,
N. ve Okçu, V. (2011). Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile
Farklılıkların Yönetimi Arasındaki İlişki. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi,
15-16 Nisan 2011, Gazimagosa, KKTC.
E4. Cemaloğlu, N. ve Okçu, V.
(2012).
İlköğretim Okulu Yöneticilerin Liderlik Stilleri ile Öğretmenlerin Yıldırma
(Mobbing) yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişki. VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.
E5. Okçu, V. ve
UÇAR, A. (2015). İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinin
Kayırmacı Tutum ve Davranışlarına İlişkin Algılarının Örgütsel Bağlılıkları
Üzerine Etkisi (Siirt İli Örneği). 10. Ulusal
Eğitim Yönetimi Kongresi, 7-9 Mayıs,
2015, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
E6. Mete, Y. A., Serin, H. ve Okçu, V. (2014) Öğretimsel Denetim: Öğretmen Görüşlerine Göre Eğitim
Deneticilerinin ve Okul Müdürlerinin Rolleri. VI. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, 18-20 Haziran
2014, İstanbul.
E7. Karabağ
Köse, E., Okçu, V. ve Demirezen, S. (2014). Risk Altındaki Öğrencilerin Okul
Yaşamı Kalitesi Algıları İle Şiddet Eğilimleri Arasındaki İlişki. 9.
Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Bildiri Özetleri, 8-10 Mayıs 2014, Siirt.
Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
E8. Okçu, V.,
Dayanan, İ. ve Doğan, E. (2015). Öğretmen Algılarına Göre
Okul Yöneticilerinin Çatışma Yönetim Stratejilerinin İncelenmesi. 7-9 Mayıs, 2015, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
E9.Korkmaz, M., Okçu, V. ve Uçar, L. (2015). İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin
Örgütsel Sinizm Düzeyleri İle İş Doyumlari Arasindaki İlişki (Siirt İli
Örneği). 10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi,7-9 Mayıs, 2015, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
E10. Okçu, V. ve Çevik, M. S. ve Bakaç, N. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Düzeylerinin
Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Siirt İli Örneği). 7-9 Mayıs, 2015, Gaziantep Üniversitesi,
Gaziantep.
C.
Uluslararası Yayınevlerindeki Kitaplar ve Bölüm yazarlığı
C1. Uluslararası Yayınevinde Yayımlanan Kitaplar
C1.1.
Okçu, V. (2019). Eğitim Örgütlerinde
Yıldırma (Mobbing). Ankara:İksad Yayıncılık.
C1.2. Gider,İ. & Okçu,
V. (2021). Eğitim Örgütlerinde Kayırmacılık ve
İşe Yabancılaşma Sorunsalı. Ankara:İksad
Yayıncılık. ss.1-134.
C1.3. Şahin, O. & Okçu, V. (2023). Kapsayıcı
Liderlik & Örgütsel Mutluluk (Rehber Öğretmen/Psikolojik
Danışmanlarla Yapılan Bir Araştırma). İstanbul:Kalan Yayıncılık.
C1.4. Altunkum, Y. & Okçu, V. (2024). Teknolojik Liderlik & Bilişim Teknolojilerini Kullanma
Becerisi (Öğretmenlerle Yapılan Bir Araştırma). İstanbul:EFEAKADEMİ Yayıncılık. ss1-107.
C2. Uluslararası Yayınevinde Yayımlanan Kitaplardaki
Bölüm Yazarlıkları
C2.1. Kıngır, S. ve Okçu, V. (2011). Stratejik liderlik Bağlamında Vizyoner Stratejik Liderlik. (Ed.
İsmail BAKAN). Yönetimde Çağdaş ve Güncel
Konular, İçinde. Ankara:Gazi
Kitabevi, ss. 457-488.
C2.2.
Kıngır, S. ve Okçu, V. (2011). Etik Liderlik. (Ed.
İsmail BAKAN). Yönetimde Çağdaş ve Güncel
Konular, İçinde.. Ankara:Gazi Kitabevi,
ss.366-392.
C2.3. Okçu, V. (2011). Dönüşümcü ve İşlemci Liderlik. (Ed.
İsmail BAKAN). Yönetimde Çağdaş ve Güncel
Konular, İçinde. Ankara:Gazi
Kitabevi, ss.427-456.
C2. 4. Okçu, V. (2019).
Veriye Dayalı Karar Vermede Dijital Kaynakların Yeri ve Önemi. (Ed. Prof. Dr. Necati
CEMALOĞLU). Veriye Dayalı Yönetim, İçinde. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. ss. 93-122.
C2.5. Okçu, V. (2020). Vizyoner Liderlik. (Ed.
Prof. Dr. Kürşat YILMAZ). Liderlik:Teori-Araştırma-Uygulama,
İçinde. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
ss.759-776.
C2.6. Okçu, V. (2021). Sınıf Yönetimi Stratejileri. (Ed. Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU). Sınıf Yönetimi, İçinde. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. ss.83-118.
C2.7. Okçu, V. (2021). Revize
Etmek, Yazıya/Araştırmaya Ruh Katmaktır. (Ed. Prof.Dr. Selahattin TURAN). Nitel
Bir Araştırma Nasıl Yazılır, İçinde. Elazığ:ASOS Yayıncılık.
Ss. 117-146.
C2.8. Okçu, V. (2021). Sosyal Bir Sistem Olarak Okul. (Edit. Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, İçinde. Ankara:
Pegem Akademi Yayınları.
C2. 9. Okçu, V. (2023).
Yönetim Kuramları (Editörler: Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU & Doç.
Dr. Elif DAŞÇI SÖNMEZ). YÖNETİM BİLİMİ
Kuram-İlke-Uygulama, İçinde. Ankara:Eğiten Yayınları. ss. 93-122.
F4. Ulusal ve Uluslararası Konferanslarda Bilim
ve Düzenleme Kurulu Üyelikleri
1. Siirt Üniversitesi, Kırıkkale
üniversitesi ve Southern Üniversitesinin Ortaklaşa düzenlediği “Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik” Konulu
Uluslararası Konferans, 22-24 Mayıs 2014/Siirt Üniversitesi-Türkiye. [Konferans
Düzenleme Eş Başkanı].
2. Siirt Üniversitesi-EYED-Der İşbirliği ile düzenlenen “9.
Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi”,
8-10 Mayıs 2014- Siirt. [Düzenleme
Kurulu Başkan Yardımcısı]
F5. Ulusal ve Uluslararası Dergi Hakemlikleri
ve Editörlük
1. Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Dergi Editörlüğü-2017- 2023).
2. Milli Eğitim Dergisi,
(2013) ve (2020-).
3. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi (2015-).
4. Educational
Studies (2016-).
5. Africa Education
Review (2016-).
6- Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2013-)
7-Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2017-)
8. Anadolu Eğitim
Liderliği ve Öğretim Dergisi (2017-).
9. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sosyal Bilimler Dergisi (2018-).
10. Mersin Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi (2018-).
11. Adıyaman
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi (2018-).
12. Elektronik
Sosyal Bilimler Dergisi (2019-).
13. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
(2019-).
14. Uluslararası
İnsan Çalışmaları Dergisi (2019-).
15. Turkish
Studies-Educational Sciences (2020-).
16. Academia Eğitim
araştırmaları Dergisi (2020-).
17. Research in Educational Administration and Leadership
(2021- )
18. Cogent Business
& Management (2023- )
F6. Yurtdışı Akademik Ziyaretler ve
Kurslar
1.
19
Haziran-26 Haziran 2012, Almeria
Üniversitesi / İspanya. (ERASMUS)
2.
07
Ocak- 21 Şubat 2013, Portsmouth
Üniversitesi / İngiltere. (YÖK 39. Madde)
3.
19
Eylül-25 Eylül 2023,
Prizren Üniversitesi/KOSOVA (ERASMUS).
F7. Yayın Teşvik ve
Ödüller
1. 2008-2012 Yılları arası Siirt
Üniversitesi adına yayımlanan bilimsel çalışma ve makaleler nedeniyle “Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik
Ödülü” alınmıştır.
2.
TÜBİTAK Akademik Yayın Teşvik Ödülü alınmıştır. (2015)
3. Siirt
Üniversitesi adına 2015 yılında ulusal ve uluslararası alanda yayımlanan bilimsel çalışma ve
makaleler nedeniyle “Siirt Üniversitesi
Akademik Yayın Teşvik Ödülü”
alınmıştır. (2015).
4.
TÜBİTAK Akademik Yayın Teşvik Ödülü alınmıştır. (2024)
DİĞER
ÇALIŞMALAR (ETKİNLİKLER)
1-Okul-Aile
Birliği Başkanlığı:Siirt İbrahim Hakkı Kız İmam Hatip Ortaokulu (2021-2023)
2. Siirt
Valiliği ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile “Birlikte
Güçlüyüz:Siirt Eğitim Çalıştayı (katılımcı). Yer:Siirt Öğretmenevi, 14
Aralık 2023.