Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı
Telefon (0484) 212-1111 / 3120-3450
Kurumsal E-Posta sosbilens  siirt.edu.tr
E-Posta   
Web
Açıklama
Güncelleme23.06.2022 15:45:42

Prof.Dr. VEYSEL OKÇU

  • Görev
  • Dosyalar
  • Çalışmalar
Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi

Prof. Dr. Veysel OKÇU 

(ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ)

Doğum Tarihi ve Yeri: 1971 / Antakya-Hatay, a-mail:veysel.okcu56@gmail.com, veysel.okcu@siirt.ed.tr  Cep:05068718366

Öğrenim Durumu:

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

Eğitim Fakültesi/Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı

Mustafa Kemal

1990-1994

Y. Lisans

Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı.

Anadolu

1999-2006

Doktora

Eğitim Bilimleri Enstitüsü/ Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı

Gazi

2009-2011

Yüksek Lisans Tez başlığı (özeti ekte) ve Tez Danışmanı :

Tez Başlığı: İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerinin Toplam Kalite Yönetimine  (TKY) İlişkin Yönelimleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.

Tez Danışmanı:Yrd. Doç. Dr. Yücel ŞİMŞEK

Doktora Tezi Başlığı (özeti ekte) ve Danışmanı

Tez başlığı: Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları ve Yıldırma Yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Tez Danışmanı:Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU

Görev/Unvan

Görev Yeri

Yıl

Sınıf Öğretmenliği

Kuşlukbağı Köyü ilkokulu- Diyarbakır

1994- 1996

Sınıf Öğretmenliği

Nuriye Çelebieser İlköğretim Okulu- Merkez/Diyarbakır

1996 – 1998

Öğretim Görevlisi

Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesi

1998- 2007

Öğretim Görevlisi

Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2007 – 2011

Yrd. Doç. Dr./Dr. Öğr. Üyesi

Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi

2012-2018

Doç. Dr.

Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi

2018-2023

Prof. Dr.

Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi

10 Ocak 2024-

 

 

 

Yönetilen Doktora  Tezleri:

1. İslam DEVİREN. (2024). Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Okul Müdürlerinin     Kapsayıcı Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Performans Düzeyleri Üzerindeki    Etkisinde Sosyal Ve Duygusal Zekânın Düzenleyici Rolü. Doktora Tezi, Siirt       Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri:

1-Barış Erpalabıyık (2018). Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri İle Benlik Saygısı ve Özgüven Algıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

2-Naman Bakaç (2018). Farklılıkların Yönetimine İlişkin Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler    Enstitüsü, Siirt.

3-İslam Deviren. (2019). İlkokul Müdürlerinin Kullandıkları Örgütsel Güç Kaynakları İle Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Ve Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin       İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

4. Zehra Adıgüzel (2019). Algılanan Örgüt İklimi İle Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılık ve Örgütsel Sinizm Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

5. Ali KESKİN (2020). Ortaokullardaki Mülteci Öğrencilere Yönelik Öğretmen Ve Öğrencilerin Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal           Bilimler Enstitüsü, Siirt.

6. Ferda EKMEN. (2020). Okul Öncesi Yöneticilerinin Paternalist (Babacan) Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin İş Doyumu Arasındaki İlişki (Batman İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

7. İbrahim Gider (2021). Okul Yönetiminde Kayırmacılık Davranışları İle Öğretmenlerin İşe Yabancılaşma Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

8. Şükran Bingöl (2021). Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri İle Sosyal Duygusal Yetkinlikleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

9. Naci Ufuk Yüksekli (2021). Okul Yöneticilerinin Yeterlik Düzeylerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi           Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

10. Serhat YILDIZ. (2021). Öğretmenlerin Sendikalara İlişkin Görüş ve Beklentileri (Nitel Bir Araştırma). Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

11. Elif SÖZGÜN (2021). Okul Yöneticilerinin Hizmetkar Liderlik Davranışları ile Okulöncesi Öğretmenlerin Performans Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans      Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

12. Şahin BAŞAR. (2022). Lise Yöneticilerinin Paternalist (Babacan) Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Örgütsel Sessizlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

13. Yahya Altunkum. (2022). Okul Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Bilişim Teknolojilerini Kullanma Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

14. Çetin GÜLMEZ. (2022). Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Rolleri İle Öğretmenlerin Performans Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek    Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

15. Orhan ŞAHİN. (2022). Okul Yöneticilerinin Kapsayıcı Liderlik Davranışları İle Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışmanların Örgütsel Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,     Siirt.

16. Gülsüm Işık SEYİDOĞLU.(2022). Okul Müdürlerinin Güçlendirici Liderlik Davranışları   İle Öğretmenlerin Mesleki Bağlılığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.    Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.

Dicle Üniversitesi ile Zirve Üniversitesinin Ortaklaşa Yürüttüğü EYTEPE (Eğitim Yönetimi Bilim Dalı) Yüksek Lisans Programı Kapsamında Yönetilen Yüksek                                           Lisans Tezleri

1. Kırs, F. (2014). Okul yöneticilerinin dönüşümcü ve işlemci liderlik davranışları  ile öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki (Batman ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.

2.Arslanoğlu, A. E. (2014). Sosyal sermayenin ilk ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Diyarbakır ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.

3. Çiftçi, K. (2014). İlkokul öğretmenlerinin örgüt iklimine ilişkin algılarının örgütsel güven üzerindeki etkisi (Batman il örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,   Gaziantep.

4. Eken, İ. (2014). İlk ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin sendikalara ilişkin görüş ve beklentileri (Diyarbakır ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,  Gaziantep.

Yüksek Lisans Tez Jüri Üyeliği:

1. Saylık, Numan. (2015). Okul Müdürlerinin Eleştirel Liderlik Yeterliklerinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.

2. Karadağ, Ahmet Cemil. (2015). Öğretmen Görüşlerine Göre Okul Yöneticilerinin Çokkültürlülük Yeterlikleri İle Okul İklimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Mardin-Van-Bitlis Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.

3. Uca, Mehmet Ali. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Hoşgörü Değerine Sahip Olma Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.

4. Yıldırımçakar, Adil. (2018). İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin İnformel İlişki Düzeyleri İle Farklılıklara Saygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.

Doktora Tez Jüri Üyeliği.

            1. Erçek, Mustafa Kemal (2018). Ortaöğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Okul Güvenliğine İlişkin Algılarının Örgütsel Güven Ve Mesleki Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi (Diyarbakır İli Örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.

            2. Kaya, İsmet (2019). Öğretmenlerin disiplini sağlama yaklaşımları ile öğrencilerin sınıf iklimi algıları ve öğretimsel muhalefet davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi.     Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.

 

Halen Danışmanı Olunan Doktora Öğrencileri: İnan AY, Ümran ASLAN, Mehmet Emin ÖREN

Halen Danışmanı Olunan Yüksek Lisans Öğrencileri: Ayşegül UCAN, Özlem Fırat ÖZTEŞİL, Eda MUŞTU, Rümeysa Belkıs ÖZKOYUNCU,  Ozan ÖZDEMİR, Ömer AYDIN, Elif Nur KARTAL, Elif EREN, Serhat Baki KURTAY.

Projelerde yaptığı Görevler:

1.      Proje Adı: “Özellikle Kız Çocuklarının Okullulaşma Oranının Arttırılması" Destek Projesi (KEP)/ 2012-2013

Proje Sahibi:Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)-Avrupa Birliği-Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Ortaklığı

Görev:Proje Uzmanı ve Proje İl Danışmanlığı.

2.       Siirt Üniversitesi BAP Projesi (Münferit Proje)

          Proje Adı: “İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Yıldırma (Mobbing) Yaşama Düzeyleri     ile Öğretmenlerin İşdoyumları ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin       İncelenmesi” Destek Projesi (2015). (Tamamlandı).

Görev:Proje Yürütücüsü.

3.       Siirt Üniversitesi BAP Projesi (Yüksek Lisans Tez Projesi)

          Proje Adı: Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri İle Benlik Saygısı ve Özgüven Algıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Destek Projesi (2018).     (Tamamlandı).

          Görev:Proje Yürütücüsü.

4.       Siirt Üniversitesi BAP Projesi (Yüksek Lisans Tez Projesi)

          Proje Adı: Algılanan örgüt iklimi ile öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık ve örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Destek Projesi (2019).     (Tamamlandı).

Görev:Proje Yürütücüsü.

5.       Siirt Üniversitesi BAP Projesi (Yüksek Lisans Tez Projesi)

          Proje Adı: Okul Yöneticilerinin Paternalist (Babacan) Liderlik Davranışları İle Okulöncesi Öğretmenlerin İş Doyumu Arasındaki İlişki (Batman İli Örneği). Destek Projesi (2020). (Tamamlandı).

Görev:Proje Yürütücüsü.

6.       Siirt Üniversitesi BAP Projesi (Münferit Proje)

  Proje Adı: Okul Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışları İle Öğretmen Profesyonelliği ve Motivasyonu Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Destek Projesi        (2020). (Tamamlandı).

Görev:Proje Yürütücüsü.

7.       Siirt Üniversitesi BAP Projesi (Münferit Proje).

  Proje Adı: Ortaokul ve Lise Öğretmenlerinin İnformel İlişki Düzeyleri İle Farklılıklara Saygı Düzeyleri Arasındaki İlişki.           (2021). (Tamamlandı).

8.       Proje Adı: “Bu dünya Çocukların Bu Günün Yarını Çocukların”  SODES (Sosyal Destekleme Projesi).

          Proje Sahibi: Siirt Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü

Görev :Eğitim Bilimleri Uzmanı/ 0cak- Haziran 2012).

İdari Görevler:

·       Siirt Üniversitesi Senato Üyeliği-2013-2023

·       Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Müdürü-2017-2023

·       Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı  2013-2016.

·       Eğitim Fakültesi/ Yönetim Kurulu Üyeliği  2012-2017 

·       Eğitim Fakültesi/ Yönetim Kurulu Üyeliği  2023-2024 

·       Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Müdür Vekili 2013-2017

·       Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Başkanlığı-2013-2015.

·       Sağlık Yüksek Okulu/ Yönetim Kurulu Üyeliği-2012-2014 

·       Kurtalan Meslek Yüksek Okulu /Yönetim Kurulu Üyeliği-2012-

·       Yaşayan Diller Enstitüsü Yönetim kurulu Üyeliği-2014-

·       İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/Yönetim Kurulu Üyeliği-2018-2020

·       Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu/Yönetim Kurulu Üyeliği-2016-2023

·       Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Kapsamında Eğitim Fakültesinin Proje İzleme ve Değerlendirme Komisyon Başkanı (PİDK) 2013-2019

·       Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinatörlüğü Kurul Üyesi-2018-2023

Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler:

Akademik Yıl

Dönem

Dersin Adı

Haftalık Saati

Öğrenci Sayısı

Teorik

Uygulama

 

 

Okul Kültürü (Doktora)

3

 

6

 

 

Eğitimsel Liderlik (Tezsiz Y. Lisans)

3

 

20

2023-2024

GÜZ

Eğitimsel Liderlik (Tezli Y. Lisans)

3

 

5

 

 

Okul Kültürü ve Yönetimi (Tezli Y. Lisans)

3

 

9

 

 

Türk Eğitim sistemi ve Okul Yönetimi (Lisans)

3

 

80

 

 

Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon Dersi)

3

 

150

 

 

Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği (Tezsiz Y. Lisans)

3

 

60

2023-2024

BAHAR

Araştırma ve Yayın Etiği (Tezli Y. Lisans)

3

 

25

 

 

Etkili Okul ve Liderlik (Doktora)

3

 

5

 

 

Eğitim psikolojisi (Lisans)

2

 

90

 

 

TES ve Okul Yönetimi (Lisans)

2

 

100

ESERLER

A. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler :

 

A1. Okçu, V. &  Çelik, C. (2011). Effect of Candidate Teachers’ Opinions to Public Personnel Selection Examination (PPSE) on Attitudes of Teaching. The International Journal of Research in Teacher Education, 2(1), pp. 30-54. ISSN: 1308-951X. Uluslararası Diğer İndex

A2. Okçu, V. (2013). The Relationship between School Principals’ Leadership Styles and Teachers’ Organizational Commitment.  Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı 14a, Yıl 2013, s.72-79 Uluslararası Diğer İndex

A3. Okçu, V. (2014).Öğretmenlerin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Dönüşümsel ve İşlemsel Liderlik Stilleri ile Okuldaki Farklılıkları Yönetme Becerileri Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(6), 2147-2174.DOI:10.12738/estp.2014.6.2128. (SSCI İndex).

A4.  Okçu, V. (2014). Relation between leadership styles of high school administrators, diversity management, and organizational commitment of teachers. International Journal of Academic Research Part B; 6(5), 9-22. DOI: 10.7813/2075-4124.2014/6-5/B.2 Uluslararası Diğer İndex

A5. Okçu, V., Çevik, S. &  Bakaç, N. (2015). Relation Between The Organizational Justice Perception And Work Alienation of Secondary School Teachers. Internatıonal Journal of Academic Research Part B.  Vol. 7. No. 4. Iss.1., July, 2015. DOİ: 10.7813/2075-4124.2015/7-4/B.35. Uluslararası Diğer İndex

A6. Okçu, V., Şahin, H. M. & Şahin, E. (2015).  Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Örgütsel Sinizme İlişkin Algılarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi. International Journal of Science Culture and Sport, 4, 298-313.  ISSN : 2148-1148 DOI : 10.14486/IJSCS391. Uluslararası Diğer İndex

A.7. Okçu, V., & Uçar, A. (2016). Effect of school principals’ favouritism behaviors and attitudes on teachers’ organizational commitment, based on the perceptions of primary and secondary school teachers. Journal of Human Sciences, 13(3), 5901-5914. doi:10.14687/jhs.v13i3.4304. Uluslararası Diğer İndex

A.8. OKÇU, V. &  ANIK, S. (2017). Okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile ögretmenlerin motivasyon ve mobbing yasama düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Anatolian Journal of Educational Leadership and Instruction, 5(2), 63-85.  Uluslararası Diğer İndex

A.9. Okçu, V. &  Çetin, H. (2017).  Investigating the Relationship among the Level of Mobbing Experience, Job Satisfaction and Burnout Levels of Primary and Secondary School Teachers. Universal Journal of Educational Research, 5(1): 148-161, 2017 http://www.hrpub.org DOI: 10.13189/ujer.2017.050119. (ERIC ALAN İNDEX)

A.10. Korkmaz, M., Okçu, V. &  Uçar, L. (2018). İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Örgütsel Sinizm Düzeyleri İle İş Doyumlari Arasindaki İlişki (Siirt İli Örneği). Atlas Internatıonal Referred  Journal on Social Sciences, Vol 4, Issue:10, Pp:683-694. Uluslararası Diğer İndex

A.11. Tosten, R., Avci, Y. E. & Okcu, V. (2018). The relation between the exposure to mobbing and burnout levels of secondary school teachers. International Journal of Learning and Teaching, 10(4), 355-366. Uluslararası Diğer İndex

A.12. Okçu, V., Adıgüzel, Z. &  Gök, M. İ. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin okul   yönetiminde kayırmacılıkla ilgili algılarının öğretmenlerin motivasyonu üzerindeki etkisi (Batman ili örneği). Pesa International Journal of Social Studies,  4(3), 368-385. Uluslararası Diğer İndex

A.13. Genli, S. &   Okçu, V. (2018).  İnformel iletişimin kullanılma biçim ve düzeyine yönelik öğretmen görüşleri. Atlas International Refereed Journal On Social    Sciences, 4(15),  643-1660.  Uluslararası Diğer İndex

A.14. Erpalabıyık, B. &   Okçu, V. (2019).  Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri İle Benlik Saygısı ve Özgüven Algıları Arasındaki İlişkilerin   İncelenmesi. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 5(15), 228-243.Uluslararası Diğer İndex

A.15. Bakaç, N.,  Okçu, V. & Erdem, M. (2019). Farklılıkların yönetimine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 7(2), 19-56. Uluslararası Diğer İndex

A.16. Çelik, E. & Okçu, V. (2019). Okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen algıları. Atlas International Refereed Journal on Social Sciences, 5(17), pp.70-86. Uluslararası Diğer İndex

A.17. Okçu, V. & Çoğaltay, N. (2019). Okul yöneticilerinin hizmetkar liderlik davranışları ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 5(26),1759-1773. Uluslararası Diğer İndex

A.18. Okçu, V. & Şenyiğit, V. (2019). Okul etkililiğinde öğretimsel liderlikten çok daha fazlası:Pedagojik liderlik.  International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 5(26), 1954-1963. Uluslararası Diğer İndex

A.19.  Okçu, V. & Gider, İ. (2019). Okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğretmenlerin nitelikleri (nitel bir araştırma). Journal of Social and Humanities Sciences Research, 6(48), 4586-4597. Uluslararası Diğer İndex

A.20. Turhan, M. Ö. & Okçu, V. (2020). Okul yöneticilerinin paylaşımcı liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen algıları. Journal Of Social, Humanities and    Administrative Sciences, 6(26):558-571. Uluslararası Diğer İndex

A.21. Deviren, İ. & Okçu, V. (2020). İlkokul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(52), 915-932.   http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.1841. Uluslararası Diğer İndex

A.22. Durmuş, M. & Okçu, V. (2020). Okul müdürlerinin vizyoner liderlik yeterliklerine   ilişkin öğretmen algıları. International Social Sciences Studies Journal, 6(60), 1399-1410. http://dx.doi.org/10.26449/sssj.2229. Uluslararası Diğer İndex

A.23. Okçu, V., Ergül, H.F. & Ekmen, F. (2020). Okul Yöneticilerinin Babacan Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Örgütsel Güven Ve Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi (Path Analiz Çalışması). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,13(73), 755-770. Uluslararası Diğer İndex

A.24. Ergül, H. F., Okçu, V. & Adıgüzel Gök, Z. (2020). Okul Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Örgütsel Güven Ve Örgütsel Sessizlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(36), 1744-1760. Uluslararası Diğer İndex

A.24. Okçu, V. & Deviren, İ. (2021). Okul Müdürlerinin Kapsayıcı Liderlik Davranışları    İle Hofstede’nin Ulusal Kültür Boyutları Arasındaki İlişki. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 7(45), 1063-1073. Uluslararası Diğer İndex

A.25. Gök Adigüzel, Z. and Okçu, V. (2021). Investigatıon of The Relationship Between Perceived Organizational Climate And Teachers' Levels of Organizational Creativity and Organizational Cynicism.  European Journal of Education Studies,8(3),   25-41. doi:10.46827/ejes.v8i3.3610  (ERIC ALAN İNDEX)

A.26. Ekmen, F. and Okçu, V. (2021). The Relationship Between Paternalistic     Leadership Behaviors of School Administrators and Pre-School Teachers’ Job   Satisfaction. European Journal of Education Studies, 8(6),142-164. doi:10.46827/ejes.v8i6.3776. (ERIC ALAN İNDEX).

A.27. Okçu, V. & Deviren, İ. (2021). Kapsayıcı liderlik ölçeğinin (KLÖ)   geliştirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(20), 321-333. Uluslararası Diğer İndex

A.28. Keskin, A. ve  Okçu, V. (2021). Ortaokullardaki mülteci öğrencilere yönelik öğretmen ve öğrencilerin tutumlarının incelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 311-332. Uluslararası Diğer İndex

A.29. Yüksekli, N. U. & Okçu, V. (2022). Okul yöneticilerinin yeterlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(21), 291-322.  Uluslararası Diğer İndex

A.30. Okçu, V. &  Admış, A. (2022). Investigation of Relationships Between Teacher Motivation and Professıonalism with Authentic Leadership     Behaviors of School administrators. European Journal of Education Studies,9(10), 157-182. doi:10.46827/ejes.v9i10.4500 (ERIC ALAN İNDEX).

A.31. Gider, İ. & Okçu, V. (2022). Okul yönetiminde kayırmacılık davranışları ile öğretmenlerin işe yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişki. Anadolu Eğitim   Liderliği ve   Öğretim Dergisi 10(2), 48-70. (WİLSON ALAN İNDEX)

A.32. Bingöl, Ş. & Okçu, V. (2023). Üniversite öğrencilerinin gençlik liderlik özellikleri ile sosyal-duygusal yetkinlikleri arasındaki ilişki. Gençlik Araştırmaları Dergisi,   11(29), 30-   55. (TR DİZİN)

A.33. Okçu, V., Ay, İ., Sevgi, M., & Burul, C. (2023). Investigation of the relationship      between school principals’ narcissistic leadership behaviors and teachers’ organizational trust and organizational cynicism levels (Path analysis). Research in Educational Administration &          Leadership, 8(1), 43-86. https://doi.org/10.30828/     real.1024163. (e-SCI-ERIC ALAN İNDEX).

A.34. Okçu, V., Cemaloğlu, N. & Ay, İ. The Effect of School Principals’ Empowering Leadership Behaviors on Well-Being at Work: The Mediating Role of Organizational Ostracism. The Asia-Pacific Education Researcher  (2024), 33(4), pp.1-15.  https://doi.org/10.1007/s40299-024-00895-6   (SSCI-Q1).

                  D. Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler :

D1. Okçu, V. ve Bindak, R. (2001). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Tutum ve Davranışları Gösterme Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma.  Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 9(2), ss.419-424, ISSN-1300-8811.

D2. Okçu, V. ve Kahyaoğlu, M. (2007). İlköğretim Öğretmenlerinin Biliş Ötesi Öğrenme Stratejilerinin Belirlenmesi.  Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(6), ss.129-146, ISSN-1305-7774.

D3. Okçu, V. (2008). Eğitimde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanması. Milli Eğitim Dergisi, 37(179), ss.283-292, ISSN-1302-5600. TR DİZİN

D4. Okçu, V. (2009). İlköğretim Okulu Yönetici ve Öğretmenlerinin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Yönelimleri. Milli Eğitim Dergisi, 38(183), ss.272-287, ISSN-1302-5600. TR DİZİN

D5. Epçaçan, C. ve Okçu, V. (2010). İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 39(187), ss.39-51, ISSN-1302-5600. TR DİZİN

D6. Okçu, V. (2011). Türkiye’de Okul Yöneticilerinin Yetiştirilmesi ve Atanmasına İlişkin Mevcut Durum,  Beklentiler ve Öneriler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), ss. 244-266,  ISSN-1304-0278. 

D7. Cemaloğlu, N. ve Okçu, V. (2012). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Liderlik Stilleri İle Öğretmenlerin Yıldırma (Mobbing) Yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), ss.213-238. ISSN: 1308-738X.

D8. Okçu, V. ve Epçaçan, C. (2013). Sınıf Yönetiminin Boyutlarına İlişkin İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlik Düzeylerinin Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 42(200), ss. 68-86. ISSN-1302-5600. TR DİZİN

D9. Cafoğlu, Z. ve Okçu, V. (2013). Gençlik Sorunları:Siirt İli Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,12(43), ss. 82-115. ISSN:1304-0278.

D10. Okçu, V. (2014).  Ortaöğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretmenler Etik Liderlik Davranışları  İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 20(4), 501-524. doi: 10.14527/kuey.2014.020

D11. Kırs, F. Ve  Okçu, V. (2014). Okul Yöneticilerinin Dönüşümcü ve İşlemci Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki (Batman İli Örneği). Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 2, 1-22.

D12. Okçu, V., Avcı, Y. E. ve Avcı, H. (2015). Okul Müdürlerinin Rotasyona İlişkin Görüşleri. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 15, döi:10.9775/kausbed.2015.005

D13. Güçlü, N. ve Okçu, V. (2015). İlköğretim Öğretmenlerinin  Etkili Takım Çalışmasına İlişkin Algıları İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,  Cilt:XII, Sayı:I, ss.51-71.  http://efdergi.yyu.edu.tr

D14. Okçu, V., Doğan, E. ve Dayanan, İ. (2016). İlk ve ortaokul öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile çatışma yönetim stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(2), 217-244. doi: 10.14527/kuey.2016.009.

D15. Aracı, F. ve Okçu, V. (2017). İlkokul ve Ortaokulda Görev Yapan Öğretmenlerin Mobbing (Yıldırma) Yaşama Algıları. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), Ss.525-544.

D.16. Okçu, V. & Deviren, İ. (2020).  Kapsayıcı Liderlik Ölçeğinin Eğitim Örgütleri İçin   Türkçeye Uyarlanması:Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması. Muğla Sıtkı                Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2). (TR      Dizin)

D.17. Soylu, S. & Okçu, V. (2022). Okul müdürlerinin güçlendirici liderlik davranışları             ile öğretmenlerin      psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişki.                        Muğla Sıtkı    Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi          Dergisi, 9(2), 752-             767. DOI: 10.21666/muefd.1103044     (TR Dizin).

D.18. Yıldız, S. ve Okçu, V. (2022). Sendikalara İlişkin Öğretmenlerin Görüş Ve Beklentileri: Nitel Bir Çalışma). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(84),                1864-1891. (TR Dizin).

D.19. Başar, Ş. & Okçu, V. (2022). Lise müdürlerinin paternalist liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki. Siirt Eğitim Dergisi [Siirt Journal of Education], 2(1), 12-32.  (Ulusal Diğer İndex)

                  B. Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan Bildiriler:

B1. Okçu, V. ve Epçaçan, C. (2008). İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin yeterlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Proceeding of International Conference on Educational Science ICES’08. Eastern Mediterranean University, 23–25 June-2008,  Famagusta, North Cyrprus.

B2. Epçaçan, C. ve Okçu, V. (2008). İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Uluslar Arası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, 27–28 Mart 2008, Gazimagosa, KKTC.

B.3. Okçu, V. ve Çelik, C. (2009). Öğretmen Adaylarının KPSS’ye İlişkin Görüşlerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarına Etkisi. I.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

B.4. Epçaçan, C. ve Okçu, V. (2009). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Yeterlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. I. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale. (www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/cd.php)

B.5. Güçlü, N. ve Okçu, V. (2010).  Ortaöğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretmenler  Tarafından Algılanan Etik Liderlik Uygulamaları  İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişki. International Conference on New Horizons İn Education. June 23-25 2010, Famagusta, KKTC. (INTE 2010).

B.6. Okçu, V. (2012). Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Öğretmenlerin Farklılıkların Yönetimi ve Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. 2nd New Trends on Global Education Conference 2012 (GEC 2012). 24-26 September 2012, Jasmine Court Hotel, Kyrenia, North Cyprus.

B.7. Okçu, V. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin yıldırma yaşama düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education (Ipalte), 2-4 Ekim 2013, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.  (Dicle Üniversitesi, St. Gallen Öğretmen Eğitimi Üniversitesi (İsviçre) ve Dorthmunt Üniversitesi (Almanya) tarafından düzenlenmiştir.)

B.8. Okçu, V. (2013).  Siirt İlinde Özellikle Kız Çocuklarının Okullulaşması Önündeki engeller ve Çözüm Önerileri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve İbrahim Hakkı Sempozyumu, 23-25 Eylül 2013, Siirt Valiliği ve Siirt Üniversitesi).

B.9. Okçu, V. ve Arslanoğlu, A. E. (2014). Sosyal sermayenin ilk ve ortaokul da  görev yapan öğretmenlerin iş doyumuna etkisi (Diyarbakır İli Örneği). Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik Üzerine Uluslararası Konferans, 22-24 Mayıs 2014-Bildiri Özetleri-Siirt, Siirt Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi ve Southern Üniversitesi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.

B.10. Okçu, V. ve Kırs, F. (2014). Okul Yöneticilerinin Dönüşümcü ve İşlemci Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki (Batman İli Örneği). Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik Üzerine Uluslararası Konferans, 22-24 Mayıs 2014-Bildiri Özetleri-Siirt.  Siirt Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi ve Southern Üniversitesi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.

B11. Toytok, E. H., Kapusuzoğlu, Ş., Okçu, V. ve Şahin, R. (2014). Okul Müdürlerinin Etik Liderlik Davranışlarının Öğretmen Algılarına Göre İncelenmesi (Düzce İli Örneği). Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik Üzerine Uluslararası Konferans, 22-24 Mayıs 2014-Bildiri Özetleri-Siirt, Siirt Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi ve Southern Üniversitesi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.

B12. Okçu, V. (2014). Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları ve Yıldırma Yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik Üzerine Uluslararası Konferans, 22-24 Mayıs 2014-Bildiri Özetleri-Siirt, Siirt Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi ve Southern Üniversitesi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.

B.13. Okçu, V., Dayanan, İ. ve Doğan, E. (2015). Effect of Primary and Secondary School Teachers’ Perceptions with Regard to School Culture on Directors’ Conflict Management Styles. Uluslararası Eğitim Kongresi: Gelecek İçin Eğitim,13-15 Mayıs 2015, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.

B.14. Okçu, V., Dayanan, İ. ve Doğan, E. (2015). İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri ile Çatışma Yönetimi Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Batman İli Örneği). 7. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28-31 Mayıs 2015. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.

B.15. Rasim, T., Avcı, Y. E. ve Okçu, V. (2015). The Relationship between Secondary School Teachers Exposure To Mobbing and Burnout Levels. 5th World Conference On Educatıonal Technology Researches, Anadolu University Open Education Faculty Conference Center (Lefkosa) 15-17 October 2015, Nicosia, North Cyprus.

B.16. Okçu, V. Şahin, H. M. ve Şahin, E. (2015). Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenlerinin Örgütsel Sinizme İlişkin Algılarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi. 4. Uluslararası Bilim Kültür ve Spor Kongresi, 22-26 Mayıs 2015, Ohrid-Makedonya.

B.17. Okçu, V. ve Çevik, M. S. ve  Bakaç, N. (2015). The Impact of Secondary Education Teacher’s Perceptions of Organızational Justice On Work Alienation (Siirt Province Case). Uluslararası Eğitim Kongresi: Gelecek İçin Eğitim, 13-15 Mayıs 2015, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.

B.18. Okçu, V. ve Çetin, H. (2015). A Study On The Relationship Between The Level of Mobbing Experıence, And The Job Satisfaction And Burnout Levels Of The Primary And Secondary School Teachers. 1st International Conference on Lifelong Education and Leadership for ALL-ICLEL 2015, Palacky University & Moravian University College Olomoc, Crech Republic. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.

B.19. Okçu, V. ve Anık, S. (2017). Okul Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Motivasyon Ve Mobbing (Yıldırma) Yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi,11-13 Mayıs 2017,  Kızılcahamam/Ankara.

B.20. Okçu, V. ve Aracı, F. (2017). İlkokul Ve Ortaokulda Görev Yapan Öğretmenlerin Mobbing (Yıldırma) Yaşama Algıları. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8), 19-21 Ekim, 2017/ TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara.

B.21. Okçu, V. Erpalabıyık, B. Ve Gezen, M. O. (2017).  Üniversite Öğrencilerinin Gençlik Liderlik Özellikleri ile Benlik Saygısı ve Kişisel Başarı Algıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim Tarihi ve Sanat Sempozyumu (FEBTS-2017), 3-7 Mayıs 2017/Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi, Muğla.

B.22. Okçu, V. Ve  Çelepçıkay, E. (2017). Ortaokul Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Kişisel Başarı Algıları Arasındaki İlişki (Üsküdar İlçesi Örneği).  Uluslararası Felsefe, Eğitim, Bilim Tarihi ve Sanat Sempozyumu (FEBTS-2017), 3-7 Mayıs 2017/Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi, Muğla.

B.23. Okçu, V., Adıgüzel, Z. Ve Gök, M. İ. (2018).  Ortaokul Öğretmenlerinin Okul Yönetiminde Kayırmacılıkla İlgili Algılarının Öğretmenlerin Motivasyonu Üzerindeki Etkisi (Batman İli Örneği). International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Kongresi (ICPESS), 4th  ICPESS 2018, 28-30 June 2018, Venice / ITALY.

B.24. Okçu, V., Ergül, H. F. Ve Adıgüzel, Z. (2018).  Okul Yöneticilerinin Otantik Liderlik Davranışları İle Öğretmenlerin Örgütsel Güven ve Örgütsel Sessizlik Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), Uluslararası Politik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Kongresi (ICPESS), 4th ICPESS 2018, 28-30 June 2018, Venice / ITALY.

B.25.  Okçu, V., Bingöl, Ş. (2019). Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretlerinin Esasicilik Eğitim Felsefesine Dayanan Eğitim Görüşleri.  6. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (Sosyal ve Eğitim Bilimleri). 01-03 Kasım 2019, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. Tam Metin

B.26. Okçu, V. ve Çoğaltay, N. (2019). Okul Yöneticilerinin Hizmetkar Liderlik Davranişlari ile Öğretmenlerin Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (İSPEC), 10-12 Haziran-2019, Siirt Üniversitesi, Siirt.

       B.27. Okçu, V. ve Durmuş, Ş. (2019). Okul Yöneticilerinin Hizmetkar Liderlik Davranışlarına İlişkin Öğretmen Algıları. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (İSPEC), 10-12 Haziran 2019, Siirt Üniversitesi, Siirt. Tam Metin.

       B.28. Okçu, V. ve Aşut, M. (2019). Eğitim Kurumlarındaki Finans Kaynaklarının Yönetimine   İlişkin Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri (Nitel Bir Araştırma). Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (İSPEC),
 10-12 Haziran 2019, Siirt Üniversitesi, Siirt. Tam Metin.

       B.29. Okçu, V. & Gider, İ. (2019). Okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğretmenlerin nitelikleri (nitel bir araştırma). Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (İSPEC), 10-12 Haziran 2019, Siirt Üniversitesi, Siirt. Tam Metin.

B.30. Okçu, V. & SÖZGÜN, E. (2021). Investigation of Teachers’ Perceptions of  Servant Leadership behaviors of school Principals. International Siirt Conference        on Scientific Research, Siirt University, November 5-7, 2021, Siirt. Özet

       B.31. Okçu, V. & Akbaş, H. (2022). Okul Yöneticilerinin Öğrenme Merkezli Liderlik davranışları ile Öğretmenlerin Örgütsel Mutlulukları Arasındaki İlişki (Batman İli Örneği). Dicle Üniversitesi Uluslararası Disiplinlerarası Sempozyumu, 17-19, 11. 2022, Diyarbakır/Türkiye. Özet.

     B.32. Okçu, V. & Acar, T. (2022). Öğretmenlerin Yıldırma (Mobbing) Yaşama Düzeyleri ile Psikolojik Dayanıklılıkları Arasındaki İlişki. Dicle Üniversitesi Uluslararası Disiplinlerarası Sempozyumu, 17-19, 11. 2022, Diyarbakır/Türkiye. Özet.

      B.33. Okçu, V. & Özyeşil, Ö. F. (2022).    Başarılı Okul Yöneticilerinin Ve Mevcut Okul Yöneticilerinin Kişisel Özelliklerine İlişkin Lise Öğrencilerinin Görüşlerinin Belirlenmesi. III. Internatıonal Sıırt Scıentıfıc Research Congress, 18-19 November 2022, Siirt, Türkiye. Tam Metin.

       B.34. Okçu, V. & Erkoyuncu, R. (2022). Okul Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Davranışlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Nitel Bir Araştırma. III. International Siirt Scientific Research Congress, 18-19 November 2022, Siirt/Türkiye. Tam Metin.

E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler:

E1. Güçlü, N. ve Okçu, V. (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin  Etkili Takım Çalışmasına İlişkin Algıları İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki. V.Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi,1-2 Mayıs 2010, Antalya.

E2. Okçu, V. (2011). Öğretim Üyesi Yetiştirme Sorunu. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 15-16 Nisan 2011, Gazimagosa, KKTC.

E3. Cemaloğlu, N. ve Okçu, V. (2011). Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Farklılıkların Yönetimi Arasındaki İlişki. VI. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 15-16 Nisan 2011, Gazimagosa, KKTC.

E4. Cemaloğlu, N. ve Okçu, V. (2012). İlköğretim Okulu Yöneticilerin Liderlik Stilleri ile Öğretmenlerin Yıldırma (Mobbing) yaşama Düzeyleri Arasındaki İlişki. VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012, Malatya.

E5. Okçu, V. ve UÇAR, A. (2015). İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinin Kayırmacı Tutum ve Davranışlarına İlişkin Algılarının Örgütsel Bağlılıkları Üzerine Etkisi  (Siirt İli Örneği). 10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 7-9 Mayıs, 2015, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.

E6. Mete, Y. A., Serin, H. ve Okçu, V. (2014) Öğretimsel Denetim: Öğretmen Görüşlerine Göre Eğitim Deneticilerinin ve Okul Müdürlerinin Rolleri. VI. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, 18-20 Haziran 2014, İstanbul.

E7. Karabağ Köse, E., Okçu, V. ve Demirezen, S. (2014). Risk Altındaki Öğrencilerin Okul Yaşamı Kalitesi Algıları İle Şiddet Eğilimleri Arasındaki İlişki. 9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Bildiri Özetleri, 8-10 Mayıs 2014, Siirt. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.

E8. Okçu, V., Dayanan, İ. ve Doğan, E. (2015). Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Çatışma Yönetim Stratejilerinin İncelenmesi. 7-9 Mayıs, 2015, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.

E9.Korkmaz, M.,  Okçu, V. ve Uçar, L. (2015). İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Örgütsel Sinizm Düzeyleri İle İş Doyumlari Arasindaki İlişki (Siirt İli Örneği). 10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi,7-9 Mayıs, 2015, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.

E10. Okçu, V. ve Çevik, M. S. ve  Bakaç, N. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Siirt İli Örneği). 7-9 Mayıs, 2015, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.

C. Uluslararası Yayınevlerindeki Kitaplar ve Bölüm yazarlığı

C1.  Uluslararası Yayınevinde Yayımlanan Kitaplar

C1.1. Okçu, V. (2019).  Eğitim Örgütlerinde Yıldırma (Mobbing). Ankara:İksad Yayıncılık.

       C1.2. Gider,İ. & Okçu, V. (2021). Eğitim Örgütlerinde Kayırmacılık ve İşe      Yabancılaşma Sorunsalı. Ankara:İksad Yayıncılık. ss.1-134.

     C1.3. Şahin, O. & Okçu, V. (2023). Kapsayıcı Liderlik & Örgütsel Mutluluk (Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışmanlarla Yapılan Bir Araştırma). İstanbul:Kalan Yayıncılık.

      C1.4. Altunkum, Y. & Okçu, V. (2024). Teknolojik Liderlik & Bilişim Teknolojilerini Kullanma Becerisi (Öğretmenlerle Yapılan Bir Araştırma). İstanbul:EFEAKADEMİ Yayıncılık. ss1-107.

                  C2. Uluslararası Yayınevinde Yayımlanan Kitaplardaki Bölüm Yazarlıkları

C2.1. Kıngır, S. ve Okçu, V. (2011). Stratejik liderlik Bağlamında Vizyoner Stratejik Liderlik. (Ed. İsmail BAKAN). Yönetimde Çağdaş ve Güncel Konular, İçinde. Ankara:Gazi Kitabevi, ss. 457-488.

C2.2. Kıngır, S. ve Okçu, V. (2011). Etik Liderlik. (Ed. İsmail BAKAN). Yönetimde Çağdaş ve Güncel Konular, İçinde.. Ankara:Gazi Kitabevi, ss.366-392.

C2.3. Okçu, V. (2011). Dönüşümcü ve İşlemci Liderlik. (Ed. İsmail BAKAN). Yönetimde Çağdaş ve Güncel Konular, İçinde. Ankara:Gazi Kitabevi, ss.427-456.

        C2. 4. Okçu, V. (2019). Veriye Dayalı Karar Vermede Dijital Kaynakların Yeri ve Önemi.  (Ed. Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU). Veriye Dayalı Yönetim, İçinde. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.  ss. 93-122.

        C2.5. Okçu, V. (2020). Vizyoner Liderlik. (Ed. Prof. Dr. Kürşat YILMAZ). Liderlik:Teori-Araştırma-Uygulama, İçinde. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. ss.759-776.

C2.6. Okçu, V. (2021). Sınıf Yönetimi Stratejileri. (Ed. Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU). Sınıf Yönetimi, İçinde. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.  ss.83-118.

C2.7. Okçu, V. (2021). Revize Etmek, Yazıya/Araştırmaya Ruh Katmaktır. (Ed. Prof.Dr. Selahattin TURAN). Nitel Bir Araştırma Nasıl Yazılır, İçinde. Elazığ:ASOS Yayıncılık. Ss. 117-146.

C2.8. Okçu, V. (2021). Sosyal Bir Sistem Olarak Okul. (Edit. Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, İçinde. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

C2. 9. Okçu, V. (2023). Yönetim Kuramları (Editörler: Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU & Doç. Dr. Elif DAŞÇI SÖNMEZ). YÖNETİM BİLİMİ Kuram-İlke-Uygulama, İçinde. Ankara:Eğiten Yayınları.  ss. 93-122.

F4. Ulusal ve Uluslararası Konferanslarda Bilim ve Düzenleme Kurulu Üyelikleri

1.       Siirt Üniversitesi, Kırıkkale üniversitesi ve Southern Üniversitesinin Ortaklaşa     düzenlediği    Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik” Konulu Uluslararası   Konferans, 22-24 Mayıs 2014/Siirt Üniversitesi-Türkiye. [Konferans Düzenleme Eş Başkanı].

2.       Siirt Üniversitesi-EYED-Der İşbirliği ile düzenlenen9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi”, 8-10 Mayıs 2014- Siirt. [Düzenleme Kurulu Başkan Yardımcısı]

 

                F5. Ulusal ve Uluslararası Dergi Hakemlikleri ve Editörlük

           1. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Dergi Editörlüğü-2017-   2023).

     2. Milli Eğitim Dergisi,  (2013) ve (2020-).

     3. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi (2015-).

     4. Educational Studies (2016-).

     5. Africa Education Review  (2016-).

          6- Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2013-)

          7-Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (2017-) 

     8. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi (2017-).

     9. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2018-).

     10. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2018-).

     11. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi (2018-).

     12. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (2019-).

     13. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi (2019-).

     14. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi (2019-).

     15. Turkish Studies-Educational Sciences (2020-).

16. Academia Eğitim araştırmaları Dergisi (2020-).

17. Research in Educational Administration and Leadership (2021- )

18. Cogent Business & Management (2023- )

 

F6. Yurtdışı Akademik Ziyaretler ve Kurslar

1.    19 Haziran-26 Haziran 2012, Almeria Üniversitesi / İspanya. (ERASMUS)

2.    07 Ocak- 21 Şubat 2013, Portsmouth Üniversitesi / İngiltere. (YÖK 39. Madde)

3.    19 Eylül-25 Eylül 2023, Prizren Üniversitesi/KOSOVA (ERASMUS).

 

 

F7. Yayın Teşvik ve Ödüller

1. 2008-2012 Yılları arası Siirt Üniversitesi adına yayımlanan bilimsel çalışma ve makaleler nedeniyle “Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik Ödülü alınmıştır.

 

2. TÜBİTAK Akademik Yayın Teşvik Ödülü alınmıştır. (2015)

 

3. Siirt Üniversitesi adına 2015 yılında ulusal ve uluslararası alanda yayımlanan bilimsel çalışma ve makaleler nedeniyle “Siirt Üniversitesi Akademik Yayın Teşvik Ödülü  alınmıştır. (2015).

 

4. TÜBİTAK Akademik Yayın Teşvik Ödülü alınmıştır. (2024)

 

DİĞER ÇALIŞMALAR (ETKİNLİKLER)

1-Okul-Aile Birliği Başkanlığı:Siirt İbrahim Hakkı Kız İmam Hatip Ortaokulu (2021-2023)

 

2. Siirt Valiliği ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile  Birlikte Güçlüyüz:Siirt Eğitim Çalıştayı (katılımcı). Yer:Siirt Öğretmenevi, 14 Aralık 2023.  

 

Güncelleme : 18.09.2024 10:32:52