Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilimdalı
Telefon /
Kurumsal E-Posta
E-Posta yusufyildirimakademik  gmail.com
Web
Açıklama
Güncelleme27.09.2023 13:44:49

Dr. Öğr. Üyesi YUSUF YILDIRIM

  • Görev
  • Dosyalar
  • Çalışmalar
Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi

1989 yılında Yozgat’ın Çekerek ilçesine bağlı Çeltek Köyünde doğdu. Babası çiftçi, annesi ev hanımıdır.  İki kız, iki erkek olmak üzere 4 kardeşi var. Çeltek Köyü İlkokulunu (1999), Çekerek Yatılı İlköğretim Bölge Ortaokulunu (YİBO) (2002), Yozgat Lisesini (2005), Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliğini (2010) bitirdi. 2010 yılında Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında yüksek lisansa başladı. 2013 yılında Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında KPSS’de Türkiye 3.sü olarak Bursa iline bağlı İnegöl ilçesine öğretmen olarak atandı. 2014 yılında yüksek lisansı tamamladı. 2015 yılında Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitimi alanında başladığı doktora eğitimini 2019 yılında tamamladı. 2023 yılına kadar Bursa ili İnegöl ilçesinde öğretmenliğe devam ettim. 2023'ten itibaren Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Dr. öğretim üyesi olarak çalışmaya başladım. Evli, iki çocuk babasıyım.


ÖĞRENİM DURUMU

Doktora: (2020) Sakarya Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı

Yüksek Lisans: (2014) Erzincan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı

Lisans: (2010) Fırat Üniversitesi / Eğitim Fakültesi / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü

Lise: (2006) Yozgat Lisesi

Yabancı Dil:

·         İngilizce 

·         Arapça

Yazı Dili:

·         Osmanlı Türkçesi

(Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet Eğitim Osmanlı Türkçesi Formatör Öğretmen Belgesi)

Bu kapsamda gönüllü olarak Kızılay arşivlerinde bulunan makale tercümelerine destek sağladım. Ayrıca İnegöl nüfus müdürlüğünde yer alan Kurtuluş savaşı sürecinde şehit olan kişilerin bilgilerinin tespitinde gönüllü olarak görev yaptım.

Belgeler

·         Amatör Satranç Antrenörlüğü

·         Satranç Yardımcı Hakemliği

·         Zeka Oyunları Eğitmenliği

GÖREVLER

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Öğretmen

Milli Eğitim Bakanlığı

2013-2023

Koordinatör

Değerler Eğitimi Etkinlik Yazma Çalışması / Milli Eğitim Bakanlığı

2022-2023

Koordinatör

Program Geliştirme Çalışması-Değerler Eğitimi/ Milli Eğitim Bakanlığı

2022-2023

Panelist

Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı/ Milli Eğitim Bakanlığı

2022-

Misafir Öğretim Üyesi

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2023-2023

Dr. Öğretim Üyesi

Siirt Üniversitesi

2023-

 

Güncelleme : 29.09.2023 09:32:39
AKADEMİK ÇALIŞMALAR

AKADEMİK ÇALIŞMALAR

A-    SSCİ’li dergiler

Karataş, K., Arpacı, İ. ve Yıldırım, Y. (2022). Predicting the culturally responsive teacher roles with cultural intelligence and self-efficacy using machine learning classification algorithms. Education and Urban Society. https://doi.org/10.1177/00131245221087999 (SSCİ)

Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Kılınç, G. (2019). Farklı kültürel yapıdaki ailelerde yetişen öğrencilerin sorumluluk ve hoşgörü değerlerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 44 (199), 353-372. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2019.7986 (SSCİ)

 

 

 

 

B-    Uluslararası Makaleler:

Yıldırım, Y. ve Şenel, T. (2023).  Opinions of social studies teachers on authentic learning practices. Journal of Family Counseling and Education, 8 (2), 50-72. https://dx.doi.org/ 10.32568/jfce.1348000 (H.W. Wilson)

Yıldırım, Y. (2023). Evaluating the effectiveness of the biography-based values education program implemented by distant education method. International Journal of Educational Research Review, 8(2),166-179. (ERİC takibinde/ H.W. Wilson)

Yıldırım, Y. & Çalışkan H. (2022). The impact of outdoor activity based values education program on the effective citizenshipvalues of students. International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(3), 706-718. https://dx.doi.org/10.52380/ijpes.2022.9.3.758 (ERİC)

Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Demirhan, E. (2021). The evaluation of values education project which is conducted by the context of nature education. Participatory Educational Research, 8 (3), 44-61. http://dx.doi.org/10.17275/per.21.53.8.3 (ERİC)

 

C-    TR Dizinli Makaleler:

1-    Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Çalışkan A. (2023). Tarihsel empati ölçeği-yetişkin formu: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Turkish History Education Journal12(1), 28-46. https://doi.org/10.17497/tuhed.1260330

2- Çalışkan, H., Kılınç, G. ve Yıldırım, Y. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgilerinin (PİB) değerlendirilmesi konusunda öğrenci görüşleri. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 12(2), 595-624, doi: 10.23863/kalem.2022.238

3- Yıldırım, Y. (2022). Salgın döneminde acil uzaktan öğretim kapsamında işlenen sosyal bilgiler dersine yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 244-256. https://doi.org/10.17556/erziefd.1000610 

4-   Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan eğitim kapsamında işlenen sosyal bilgiler dersine yönelik öğrenci ve veli değerlendirmeleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (2), 249-272 https://doi.org/10.30855/gjes.2022.08.01.006

5-      Şenel, T., Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2021). Tutumluluk değerinin kazandırılması amacıyla yapılan uygulamaya ilişkin veli ve öğrenci görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50 (232), 199-223. https://doi.org/10.37669milliegitim.743160

6-      Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Demirhan, E. (2021). Değerler Eğitimi Bağlamında Planlanan Doğa Eğitimi Programına İlişkin Veli Görüşleri. Uluslaraarası Alan Eğitimi Dergisi, 7(1)  79-97. https://doi.org/10.32570/ijofe.887045

7-      Yıldırım, Y. & Çalışkan, H. (2021). Görev odaklı değerler eğitimi (GODE): Örnek bir uygulamaya ilişkin veli görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi,19 (41), 245-276. https://doi.org/10.34234/ded.866098

8-      Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2020). Ortaokul öğrencileri için etkin vatandaşlık değerleri ölçeğinin geliştirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49 (228), 335-364. https://doi.org/10.37669/milliegitim.742091

 

D-    Diğer Makaleler: 

Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan eğitim şeklinde yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin 8. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice. 4 (1), 22-33 https://doi.org/10.47157/jietp.1032685

 Yıldırım, Y. (2022). Türk milli kültüründe değerler ve değerler eğitimi. Sakarya Üniversitesi Türk Akademi Dergisi, 1 (1) 15-27

Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2020). Seçmeli hukuk ve adalet dersinin öğrencilerin adil olma ve sorumluluk değerlerine etkisi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 4 (3), s. 34-48. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1115239

Yılmaz, E., Köseoğlu, E. ve Yıldırım, Y. (2020). 4. sınıf “basit elektrik devreleri” ünitesi için bir öğretim materyali tasarımı ve tasarıma yönelik öğretmen ve öğrencilerin görüşleri. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (2), s.100-109 https://dergipark.org.tr/tr/pub/ukmead/issue/59368/724328

 Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Kılınç, G. (2019). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarına ve e-müfredata ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), 5 (1), 30-61. http://dx.doi.org/10.30855/gjes.2019.05.01.003

Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2018). 2005 ile 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarındaki değerlere ve değerler eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 1(1), 7-23. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/427222

 Yıldırım, Y. ve Akpınar, E. (2016). Cinsiyet faktörünün ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin olgunluk düzeyine etkisi. Uluslaraarası Alan Eğitimi Dergisi, 2(1), 20-32. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/290276 

 

E-     Bildiriler:

 Yıldırım, Y. (2023, Eylül). Okul Dışı Ortamlarda Gerçekleştirilen Akıl ve Zekâ Oyunlarına İlişkin Veli ve Öğrenci Görüşleri. X. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Bakıkesir

 Yıldırım, Y. ve Üredi, P. (2023, Eylül). Değerlerin gerçek yaşam becerilerine uygulanabilirliği bağlamında Bloom taksonomisinin değerlendirilmesi ve örnek değer göstergeleri. X. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Bakıkesir

  Çalışkan A. ve Yıldırım, Y. (2023, Eylül). Milli Mücadele Kahramanlarından Şerife Bacı’ya Yönelik Öğrenci Algıları. IX. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu- Sakarya

Yıldırım, Y., Çalışkan, H., Çınartaş M. ve Torun Güneş, I. (2022, Eylül) “Doğadaki Bilimin İzi ve Küçük Araştırmacılar” Projesinin Değerlendirilmesi, ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti

Yıldırım, Y. (2021, Haziran). Uzaktan eğitim sürecine yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Online

 Yıldırım, Y. (2021, Haziran). Uzaktan eğitimle sosyal bilgiler dersine yönelik veli ve öğrencilerin görüşleri. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Online

 Yıldırım, Y. ve Şenel, T. (2021, Haziran). Otantik öğrenmeye yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri ve örnek etkinlikler. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Online

Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2019, Kasım). Değerler eğitimi bağlamında planlanan doğa eğitimi programına ilişkin veli görüşler. VIII Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi, Ankara.

Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2019, Kasım). Değerler eğitimi ile sorumluluk değeri kapsamında gerçekleştirilen “benim çiçeğim, beraber büyüyeceğim” etkinliğine yönelik veli görüşleri. VIII Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi, Ankara.

Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Şener, T. (2019, Haziran). Velilerin değerler eğitimi sürecinden beklentileri ve tutumluluk değeri kapsamında uygulanan etkinliğine yönelik görüşleri. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sakarya.

Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2019, Haziran). Seçmeli hukuk ve adalet dersinin öğrencilerin adil olma değer düzeyleri ve sorumluluk değer düzeylerine etkisi, ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sakarya.

Çalışkan, H., Güneş, K. ve Yıldırım, Y. (2019, Haziran). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgilerinin (PİB) değerlendirilmesi konusunda öğrenci görüşleri, ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sakarya.

Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2018, Haziran). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarına ve e-müfredata ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri, ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İstanbul.

Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2017, Mayıs). Sosyal bilgiler dersi öğretim programlarındaki (yürürlükte olan ve taslak) değerler eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. VI Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir.

Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2017, Mayıs). Farklı kültürel yapılardaki ailelerde yetişen öğrencilerin hoşgörü ve sorumluluk değerlerinin incelenmesi. VI Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir.

 

D-    Projeler:

·         Bilimin Doğadaki İzi ve Küçük Araştırmacılar TÜBİTAK 4004-2022 (Yürütücü)

·         Değerli Gençlik, Sorumluluk Sahibi Toplum ve Temiz Çevre- TÜBİTAK 4004-2019 (Uzman, Araştırmacı, Eğitmen)

·         Her genç gelecektir, Elazığ, SODES-2012 (Eğitmen)

 

 

E-    Kitaplar:

2-      Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2022) Okul dışı Ortamlarda Değerler Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları

 

F-     Kitap Bölümleri Yazarlığı:

2-      Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2023). Türk Dünyasında Değerler Eğitimine Genel Bir Bakış. Şahin, K. ve Kol, S. (Ed.), Bağımsızlığın 30. Yılında Türk Dünyası Analizleri İçinde (s. 145-191). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları.

3-      Yıldırım, Y. ve Çalışkan, H. (2022). Sosyal bilgiler programlarda değerler ve değerler eğitimi. İçinde Özlem Bektaş ve Refik Turan (Ed.) Türkiye'de Sosyal Bilgiler Öğretim Programları. Ankara:  Pegem Akademi Yayınları

4-      Yılmaz, E. ve Yıldırım, Y. ve Karataş, K. (2022). Kapsayıcı öğretim süreci. Özlem Altundağ Kumaş ve Sedef Süer (Eds.) Kapsayıcılık ve Kapsayıcılığın İçeriği İçinde (). Eğiten Kitap

5-      Yıldırım, Y. (2018). Mehmet Ali Kağıtçı ve çalışkanlık. H. Çalışkan ve T. Öntaş (Ed.), Biyografilerle değerler eğitimi etkinlik kitabı (ss. 182-202). Ankara:  Pegem Akademi Yayınları

6-      Yıldırım, Y. (2018). Aşık Veysel (Şatıroğlu) ve sabır. H. Çalışkan ve T. Öntaş (Ed.), Biyografilerle değerler eğitimi etkinlik kitabı (ss. 44-61). Ankara:
Pegem Akademi Yayınları

 

G-   Tezler:

Yıldırım, Y. (2014). Ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeyi ile sosyal tutumlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Üniversitesi

Yıldırım, Y. (2019). Okul dışı etkinlik temelli değerler eğitimi programının etkin vatandaşlık değerlerine etkisi. (Doktora Tezi). Sakarya Üniversitesi

 

H-    Hakemli dergilerde hakemlik:

  1. Participatory Educational Research-2023
  2. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim Dergisi- 2023
  3. International Journal of Social Science Research-2023
  4. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-2023
  5. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi-2023
  6. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi- 2023
  7. Journal of Multidisciplinary Studies in Education-2022
  8. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-2022
  9. Journal of Adventure Education & Outdoor Learning-2022
  10. İnternational Journal of Psychology and Education Studies [IJPES]- 2022
  11. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice-2021
  12. Participatory Educational Research-2021
  13. Journal of Multidisciplinary Studies in Education-2020
  14. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice-2020
  15. Turkish Studies-Educational Sciences-2020
  16. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice-2020
  17. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi-2020

 

İ-       Oturum Başkanlığı:

1.         ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri-2023- Balıkesir

2.         ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri-2021- Online