ÖZ GEÇMİŞ
Adı Soyadı : Yahya AKTU
Unvanı : Dr. Öğr. Üyesi
Doğum Tarihi :25.05.
Öğrenim
Durumu : Doktora
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanlık
|
İnönü Üniversitesi-Malatya
|
2002-2006
|
Y. Lisans | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
|
Gaziosmanpaşa Üniversitesi-Tokat
|
2013-2015
|
Doktora
|
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
|
Atatürk Üniversitesi-Erzurum
|
2017-2021
|
Görev
|
Görev Yeri
|
Kurum
|
Yıl
|
Psikolojik
Danışman
/Rehber
Öğretmen
|
Toros
Gübre Lisesi
Ceyhan/Adana
|
Milli
Eğitim Bakanlığı
|
2006-2009
|
Psikolojik
Danışman
/Rehber
Öğretmen
|
Selami
Değer Anadolu Lisesi
Merkez/Siirt
|
Milli
Eğitim Bakanlığı
|
2009-2010
|
Psikolojik
Danışman
/Rehber
Öğretmen
|
Siirt
Anadolu Öğretmen Lisesi
|
Milli
Eğitim Bakanlığı
|
2010-2013
|
Öğretim
Görevlisi
|
Eruh
Meslek Yüksekokulu
|
Siirt
Üniversitesi
|
2013-2022
|
Bölüm
Başkanı
|
Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü Eruh
Meslek Yüksekokulu
|
Siirt
Üniversitesi
|
2017-2021
|
Müdür
Yardımcısı
|
Eruh Meslek Yüksekokulu
|
Siirt
Üniversitesi
|
2018-
|
Doktor Öğretim Üyesi
|
Eruh
Meslek Yüksekokulu
|
Siirt
Üniversitesi
|
2022-
|
| | |
|
7.
Yayınlar
7.1.
Uluslararası
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Artsand Humanities)
Aktu, Y.,
& İlhan, T. (2017). Individuals' life structures in the early adulthood
period based on Levinson's theory. Educational Sciences Theory and Practice,
17(4), 1383-1403. (Alan indeksi ERIC)
7.2. Uluslararası diğer hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler Aktu, Y. (2016). Levinson’un kuramında ilk yetişkinlik döneminin yaşam yapısı. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 8(2), 162-177. (Alan indeksi EBSCO)
Aktu, Y. (2018). Politik Psikoloji Bağlamında İşgal Girişiminden Dirilişe; 15 Temmuz’un Anatomisi Belgeselinin Analizi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(58), 414-422. (Alan indeksi EBSCO)
Aktu, Y., & Dilekmen, M. (2021). Çocuk istismarına ilişkin bilişler ölçeği Ebeveyn formu. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 13(Ek 1), 388-404. (Alan indeksi EBSCO)
Aktu, Y., Varol, B., & Sevim, Z. (2018). Said Nursi'nin bireysel yaşam yapısı psikobiyografik bir çalışma. Journal of International Social Research, 11(56), 249-256. (Alan indeksi EBSCO)
7.3. Uluslararası bilimsel
toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
Aktu, Y. (2016, 7-10 April).
Pastoral psikoloji açısından 'Ömür Dediğin' programının incelenmesi
(Özet bildiri). First International
Congress on Religious-Spiritual Counselling & Care, İstanbul.
Aktu, Y. (2018, 8-9 Eylül). Hasta yakınlarının umut olgusuna yönelik
algıları [Tam metin bildiri, ss. 441-451]. Şehr-i Nuh Uluslararası
Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Cizre-Şırnak.
Aktu, Y. (2018, 8-9 Eylül). Sosyal hizmetler programı öğrencilerinin
mültecilik olgusuna yönelik geliştirdikleri metaforlar [Tam metin bildiri, ss.
452-460]. Şehr-i Nuh Uluslararası Kongresi, Cizre
Aktu, Y. (2018, 8-9 Eylül). Şehir içi servis şoförlerinin trafik canavarı
kavramına yönelik görüşleri [Tam metin bildiri, ss. 461-470]. Şehr-i Nuh
Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Cizre-Şırnak.
Aktu, Y. (2018, 9-11 Şubat). Politik psikoloji bağlamında İşgal
girişiminden dirilişie, 15 Temmuz’un anatomisi belgeselinin analizi [Özet
bildiri, s. 250]. 2. Uluslararası El Ruha Sosyal Bilimler Kongresi, Şanlıurfa
Aktu, Y. (2018, 9-11 Şubat). Yaşlı bireylerin yaşam olgusuna yönelik
geliştirdikleri metaforlar [Özet bildiri, s. 251]. 2. Uluslararası El Ruha
Sosyal Bilimler Kongresi, Şanlıurfa.
Aktu, Y. (2019, 15-24 April). Genç yetişkin bireylerin bahis
bağımlılığıyla başa çıkma durumları [Tam metin bildiri, ss. 192-198].
International Asian Congress on Contemporary Sciences, Mecca-Saudi Arabia.
Aktu, Y., & Dilekmen M. (2019, 22-24 April). Alan uzmanlarının çocuk
istismarı psikoeğitim programı geliştirilmesine ilişkin görüşleri [Tam metin
bildiri, ss. 361-367]. World Children Conference-III, Antalya.
Aktu, Y., & Dilekmen, M. (2019, 24-27 Ekim). Çocuk istismarının temel
kavramları açısından “ŞŞŞ! Kızlar Çığlık Atmaz” filminin değerlendirilmesi [Tam
metin bildiri, ss. 56-63]. 21. Uluslararası Psikolojik Danışma Kongresi,
Antalya
Aktu, Y., & Dilekmen, M. (2019, 24-27 Ekim). Fiziksel istismar
uygulayan ebeveynlerin yaşadıkları psikolojik süreçler, bir gömülü kuram
çalışması [Tam metin bildiri, ss. 49-55]. 21. Uluslararası Psikolojik Danışma
Kongresi, Antalya
Aktu, Y., & Dilekmen, M. (2021, 27-30 Ekim). Koronavirüs (Covid-19)
hastalığını geçiren yetişkinlerin yaşadıkları deneyimler [Tam metin bildiri,
ss. 477-481]. Uluslararası Pegem eğitim Kongresi, Antalya.
Aktu, Y., & Dilekmen, M. (2022, 22-24 April). Alan uzmanlarının çocuk
istismarını psikoeğitim programına [Tam metin bildiri, ss. 352-359]. 3.World
Children Conference, Antalya
Aktu, Y., & Dilekmen, M. (2022, 22-24 April). Ebeveynlerin çocuk
istismarına ilişkin farkındalık durumları [Tam metin bildiri, ss. 352-359].
3.World Children Conference, Antalya
Aktu, Y., & Korkmaz, O. (2019, 10-12 Haziran). Kadın yöneticilerin
“Cam Tavan Sendromu”yla başa çıkma deneyimleri [Tam metin bildiri, ss.
537-544]. ISPEC Uluslararası sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, Siirt.
Aktu, Y., & Varol, B. (2017, 21-22 April). Üniversite öğrencilerinin
psikolojik şiddet kavramına yönelik metaforik algıları (Özet bildiri). 3.
Uluslararası Farklı Şiddet Boyutları ve Toplumsal Algı Kongresi, Kocaeli
Aktu, Y., & Varol, B. (2019, 15-24 April). Ergenlerin özçekim
bağımlılığıyla başa çıkma deneyimleri [Tam metin bildiri, ss. 199-206].
International Asian Congress on Contemporary Sciences, Mecca-Saudi Arabia.
Alkın, S., Korkmaz, O., & Aktu, Y. (2019, 10-12 Haziran). Üniversite
öğrencilerinin gelecekteki kariyerlerine ilişkin otobiyografik bakış açıları
[Tam metin bildiri, ss. 525-536]. ISPEC Uluslararası sosyal ve Beşeri Bilimler
Kongresi, Siirt.
Varol, B., & Aktu, Y. (2017, 14-17 Eylül). Levinson’un kuramı
açısından B. Said Nursi’nin bireysel yaşam yapısı Psikobiyografik bir çalışma
(Özet bildiri). Uluslararası Sosyal
Bilimler Kongresi, Diyarbakır.
Varol,
B., & Aktu, Y. (2017, 21-22 April). Şiddetin görünmeyen yüzü, kadına
yönelik ekonomik şiddet Nitel bir araştırma (Özet bildiri). 3. Uluslararası
Farklı Şiddet Boyutları ve Toplumsal Algı Kongresi, Kocaeli.
7.4.
Yazılan
uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
Aktu, Y.
(2018). Pastoral psikoloji açısından Ömür Dediğin programının incelenmesi. M.
Koç, A. Ayten, N. Tınaz (Eds.), Manevi danışmanlık ve rehberlik (Cilt-II)
içinde (ss. 315-334). DEM
Aktu, Y.
(2018). Pozitif psikoloji yaklaşımının temel kavramları açısından hayat
güzeldir filminin değerlendirilmesi. Y. Karagöz-Yeke, T. Yazıcı, O. Hayırlı
(Eds.), Eğitim bilimleri alanında yenilikçi yaklaşımlar. Gece.
Aktu, Y.
(2019). Psikolojik sağlamlık olgusunun kavramsal analizi. S. Topgül (Ed.),
Çalışma yaşamında davranış araştırmaları içinde (ss. 5-31). İksad yayınevi.
Aktu, Y.
(2020). Sağlık çalışanlarının öğrenilmiş iyimserlik. S. Topgül (Ed.), Çalışma
yaşamında davranış araştırmaları içinde (ss. 33-53). İksad yayınevi.
Aktu, Y.
(2022). Pozitif aile danışmanlığı. İ. Seçer (Ed.), Aile Danışmanlığı içinde
(ss. 244-262). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Aktu, Y.
(2022). Yaşamsal/insancıl aile danışmanlığı. İ. Seçer (Ed.), Aile Danışmanlığı
içinde (ss. 144-162). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Aktu,
Y.,& Dilekmen. M. (2020). Ebeveynlerin fiziksel istismardan kaçınma
davranışlarının incelenmesi. IPCEDU 2020 E-Kitabı içinde (ss. 237-242). Pegem
Akademi.
Aktu, Y.,& Korkmaz,
O. (2019). Lisede kariyer psikolojik danışmanlığı Psikolojik danışmanlar ne
düşünüyor Ne yapıyor. M. B. Minaz (Ed.), Eğitim bilimleri alanında yeni ufuklar
içinde (ss. 389-409). Gece
7.5.
Ulusal hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
Aktu, Y. (2016). Levinson’un yaşam
yapısı kuramı açısından Benim Adım Khan filminin incelenmesi. Uluslararası
Sosyal Bilimler Dergisi, 4(37), 505-517.
Aktu, Y. (2018). Levinson’un Kuramı
Bağlamında Kemal Sunal’ın Psikobiyografisi. International Journal of Social
Science Research, 7(2), 254-274.
Aktu,
Y., & Varol, B. (2017). Sosyal hizmet ve danışmanlık bölümü öğrencilerinin
psikolojik şiddet kavramına yönelik algıları. Siirt Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi,
5(8), 133-154.
7.6.
Ulusal bilimsel
toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. …
7.7.
Diğer yayınlar
1. …
8.Projeler
1. 2006-2007 Mesleki Kariyer Günleri-Yürütücü-Ceyhan
Kaymakamlığı-İŞKUR ve Bazı STK işbirliğiyle (Amaç: Gençlerin gelecek
hayallerini gerçekleştirebilecekleri bir kariyer planlama yapmalarını sağlamak)
2. 2008-2009 Kardeş Sınıf-Kardeş Okul
Projesi-Yürütücü (Amaç: Şiddeti önlemek)
3. 2008-2009 Kız Çocuklarının Okullaşmasını
Arttırma Eylemi-Planlayıcı (Amaç: Dezavantajlı grupların eğitim almasını
sağlamak)
4. 2011-2012 Takdir Edersen Başarabilirim
Projesi-Yürütücü ve Eğitmen (Amaç: Her öğrenciyi olumlu ve güzel bir
davranışından dolayı ödüllendirerek akademik başarısını ve yaşama bağlılığını
arttırmak)
5. 2011-2012 Building Future through Culture -
Danışman ve Koordinatör Yardımcısı - Spain/ Barcelona (Amaç: Yeni kültürler
tanımak ve kendi kültürünü tanıtmak)
9.İdari
Görevler
1. Müdür
Yardımcısı-Eruh (2018-...)
2. Farabi Birim
Koordinatörü-Eruh (2015-....) |
3. Siirt Üniversitesi/İbrahim Hakkı
Uzaktan Algılama Uygulama ve Araştırma Merkezi Komisyon Üyeliği (2015-...)
4. Bölüm Başkanı- Eruh MYO, Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü (2020-2022)
5. Yüksekokul Kurul Üyeliği- Eruh MYO (2018-...)
6. Yüksekokul Disiplin Kurulu Üyeliği- Eruh MYO (2018-...)
7. SİÜZEM Birim Koordinatörü- Eruh MYO (2018-...)
8. Dış İlişkiler Koordinatörlüğü, Eruh MYO- Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü, Sosyal Hizmetler Programı Koordinatörü- (2020-...)
9. Akademik Faaliyetler Raporu Komisyon Üyesi, Eruh MYO (2018-...)
10. Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyon Başkanı (2016-...)
11. Sınav İtiraz Değerlendirme Komisyon Başkanı- Eruh MYO, Sosyal Hiz. ve Danışmanlık Bölümü (2019-...)
10.Bilimsel
ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
1. ÇİP Çocuk İstismarı ve İhmali ile Mücadele Derneği
2. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği
11.Ödüller
1. Somuncu Baba Şiir Yarışması Türkiye
Üçüncülüğü, Hulusi Efendi Vakfı, 2003
2. Teşekkür Belgesi, Milli Eğitim Bakanlığı,
2008
3. Başarı Belgesi, Milli Eğitim Bakanlığı, 2012
4. Bölge üçüncülüğü, 44. TUBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Van Bölgesi, 2013 (Rehber öğretmen)
5. Akademik Teşvik, TUBİTAK ULAKBİM UBYT Programı (Başvuru No: 382703), 2018
6. Teşekkür Belgesi, Siirt Üniversitesi, 2018
7. Naif Atuf Kansu Eğitbilim Araştırmaları Ödülü (Yılın Doktora Tezi), 2022
12.Son
iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki
tabloyu doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin
Adı
|
Haftalık
Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2020-2021
|
Güz
|
Psikolojiye Giriş
|
3
|
0
|
71
|
Rehberlik
|
3
|
0
|
31
|
Sosyal
Hizmet Görüşme İlke ve Teknikleri
|
3
|
0
|
41
|
Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı | 3 | 0 | 31
|
Engellilerle
Sosyal Hizmet
|
3
|
0
|
41
|
|
Aile Eğitimi | 3 | 0 | 31
|
İlkbahar
|
Sosyal Hizmet Kuruluşlarında
Stratejik Plan ve Proje Geliştirme
|
3
|
0
|
41
|
Sosyal Hizmet Etiği
|
3
|
0
|
41
|
Okul Sosyal Hizmeti
|
3
|
0
|
48
|
Psikoloji
|
3
|
0
|
32
|
Kişisel Gelişim | 3 | 0 | 31
|
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin
Adı
|
Haftalık
Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2021-2022
|
Güz
|
Psikolojiye Giriş
|
3
|
0
|
18
|
Sosyal Hizmet Görüşme İlke ve Teknikleri
|
3
|
0
|
54
|
Rehberlik
|
3
|
0
|
30
|
Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı
|
3
|
0
|
35
|
Halkla İlişkiler ve İletişim
|
3
|
0
|
18
|
|
3
|
0
|
|
|
3
|
0
|
|
|
İlkbahar
|
Psikoloji
|
3
|
0
|
30
|
|
Okul Sosyal Hizmeti
|
3
|
0
|
30
|
|
Okullarda Rehberlik
|
3
|
0
|
124
|
|
Çocuk İstismarı ve İhmali
|
3
|
0
|
33
|
|
SH Kuruluşlarında Stratejik Plan ve Proje Geliştirme
|
3
|
0
|
50
|
|
|
|
|
|
|
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma
|
3
|
0
|
55
|
|
|
3
|
0
|
|