ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı :
Sungur Gürel
2. Doğum Tarihi
: 02.01.1986
3. Unvanı :
Yrd. Doç. Dr.
4.Öğrenim Durumu :
Doktora
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
|
İstanbul Üniversitesi
|
2007
|
Y. Lisans
|
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
|
University of Florida
|
2012
|
Doktora
|
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
|
University of Florida
|
2015
|
5. Akademik
Unvanlar
Yardımcı Doçentlik Tarihi :
22.02.2017
Doçentlik Tarihi :
Profesörlük Tarihi
:
6. Yönetilen
Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
6.2. Doktora Tezleri
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Artsand Humanities)
1.
Leite, W.
L., Aydin, B., & Gurel, S. (in press). A comparison of propensity score
weighting methods evaluating effects of programs with multiple
versions. Journal of Experimental Education.
2.
Bettini
Elizabeth,GÜREL SUNGUR,Park Yujeong,Leite Walter,McLeskey James (2017).
Principals’ qualifications in special education and students with and at risk
disabilities’ reading achievement growth in kindergarten. Exceptionality,
1-14., Doi: 10.1080/09362835.2017.1351367
3.
Gagnon
Joseph Calvin,GÜREL SUNGUR,Barber Brian (2017). State-Level Analysis of School
Punitive Discipline Practices in Florida. Behavioral Disorders, 42(2), 65-80.
7.2. Uluslararası diğer hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
1.
Park
Yujeong,GÜREL SUNGUR,Oh Ji Hyun,Bettini Elizabeth,Leite Walter (2015).
Literacy related school readiness skills of English language learners in Head
Start An analysis of school readiness survey. Journal of Early Childhood
Research, 13(3), 280-294., Doi: 10.1177/1476718X13507445
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. Çetin Ali, Toytok Esef Hakan, GÜREL
SUNGUR (2017). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Yaratıcılık ve Farklılıkların Yönetimi
Algılarının İncelenmesi. ICLEL 2017 - 3.Internatıonal Conference On Lifelong
Educatıon And Leadershıp For All (Porto / Portekiz).
2. Epçaçan Cevdet, GÜREL SUNGUR
(2016). Okuma Motivasyonu Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Ve Geçerlik
Güvenirlik Çalışması. 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
(Muğla / Türkiye).
3. Aydın Burak, Kaplan Mehmet, GÜREL
SUNGUR (2016). Eğitim Araştırmalarında R İle Analiz. Iıırd. Internatıonal
Eurasıan Educatıonal Research Congress (Muğla / Türkiye).
4. Leite Walter, AYDIN BURAK, GÜREL
SUNGUR, Berberoğlu Çetin Duygu (2016). A comparison of methods imputation
of missing covariate data prior to propensity score analysis. 2016 Modern
Modeling Methods Conference (Storrs
/ Amerika Birleşik Devletleri).
5. GÜREL SUNGUR, Leite Walter (2015).
Evaluation of Methods Directly Estimating Treatment Effects in Multilevel
Observational Studies A Monte Carlo Simulation Study. Annual Meeting of
American Educational Research Association (Chicago / Amerika Birleşik Devletleri).
6. Bettini Elizabeth, GÜREL SUNGUR, Yujeong
Park, Chris Leko (2015). The Impact of Principal Experience in Special
Education on Students Reading Achievement. Council Exceptional Children
2015 Convention and Expo (San Diago / Amerika Birleşik Devletleri).
7. GÜREL SUNGUR, Atılgan Hakan (2014).
Evaluating Pearson and Tetrachoric Correlations in Exploratory Factor Analysis
with Dichotomous Variables A Monte Carlo Simulation. Annual Meeting of Florida
Educational Research Association (Cocoa Beach / Amerika Birleşik Devletleri).
8. GÜREL SUNGUR, Leite Walter (2014).
Evaluation of Propensity Score Strategies with Multilevel Data when Treatment
Assignment Mechanism Varies Between Clusters. Annual Meeting of American
Educational Research Association (Philadelphia / Amerika Birleşik Devletleri).
9. Leite Walter, GÜREL SUNGUR, Stapleton
Laura (2014). An Evaluation of Growth Models with Propensity Score Weighting
Longitudinal Observational Data. Annual Meeting of American Educational
Research Association(Philadelphia / Amerika Birleşik Devletleri).
10. GÜREL SUNGUR, Huggins Anne Corinne
(2013). Examining Impact of Random DIF and DTF Magnitudes in Polytomous
and Dichotomous Items on Score Equity Concerns of Equating. Anual Meeting of
Florida Educational Research Association (San Francisco / Amerika Birleşik
Devletleri)
11. Leite Walter, GÜREL SUNGUR, Aydın
Burak (2013). A comparison of propensity score methods evaluating
effects of programs with multiple versions. Annual Meeting of American
Educational Research Association (San Francisco/Amerika Birleşik Devletleri)
12. Leite Walter, Aydın Burak, GÜREL
SUNGUR (2012). Using generalized propensity score to remove selection bias
from effects of programs with multiple versions: A comparison of
strategies. Annual Meeting of Florida Educational Research Association
(Gainesville/Amerika Birleşik Devletleri)
13. GÜREL SUNGUR, Leite Walter (2012).
Comparison of inverse probability of treatment weighting and optimal full
matching methods to estimate average treatment effect:Monte Carlo
simulation study. Annual Meeting of American Educational Research Association
(Vancouver/Kanada)
14. Park Yujeong, GÜREL SUNGUR, Oh Ji
Hyun, Leite Walter (2012). A propensity score matching analysis of effects
of Head Start English language learners. Annual Meeting of American
Educational Research Association (Vancouver/Kanada)
7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya
kitaplarda bölümler
7.5. Ulusal hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. GÜREL SUNGUR, Atılgan Hakan, Aydın
Burak, Kaplan Mehmet (2016). Likert tipli envanterler nasıl puanlanmalı? V.
Ulusal Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
(Antalya/Türkiye)
2.
Kaplan
Mehmet, Atılgan Hakan, GÜREL SUNGUR, Aydın Burak (2016). Bir bilişsel tanı
modeli uygulaması: niteliklerin belirlenmesi ve geçerlik analizi. V. Ulusal
Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Antalya/Türkiye)
3. Atılgan Hakan, Aydın Burak, GÜREL
SUNGUR, Kaplan Mehmet (2016). Faktör analizi kullanılan yayınlamış bilimsel
makalelerde örneklem özellikleri. V. Ulusal Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme ve
Değerlendirme Kongresi (Antalya/Türkiye)
7.7. Diğer yayınlar
1. Gagnon,
J. C., Kennedy-Lewis, B. L., GÜREL
SUNGUR (2014). Corporal punishment in Florida
schools: Trends in reactive, punitive, and ineffective approaches to youth
behavior (pp. 1-33). Montgomery, AL: Sourn Poverty Law
Center.
8.Projeler
1. Okul Yöneticilerinin Kullandıkları
Güç Türleri ve Örgütsel Depresyon: Bir ilişkisel tarama modeli, Bilimsel
Araştırma Projesi, Araştırmacı, 2016-SİÜSOS-17 (Ulusal)
2. Yöneticilerin Kayırmacı Tutum ve Davranışlarının,
Örgütsel Muhalefet Üzerine Etkisi, Bilimsel Araştırma Projesi, Araştırmacı,
2016-SİÜSOS-16 (Ulusal)
3. Project Impact of Professional
Development on Preschool Teachers’ Use of Embedded-Instruction Practices –
Funded U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences (Grant
Number R324A070008), Nicel Veri Analizi Uzmanı, 2014-2015, (Uluslararası)
4. Project LIBERATE - Funded
U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences (Grant Number
R324A80006) , Nicel Veri Analizi Uzmanı, 2012-2014, (Uluslararası)
5. Project Best in Class - Funded
U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences (Grant Number
R324A080074, R324A110173), Nicel Veri Analizi Uzmanı, 2013-2013, (Uluslararası)
6. Project Predictors and Outcomes of
Early Career Attrition of Public School Teachers: Demands, Autonomy, and
Support - Funded American Educational Research Association, Araştırma
Asistanı, 2012-2012, (Uluslararası)
9.İdari Görevler
1.
YLSY Burs
Koordinatörü 2017-
10.Bilimsel ve
Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
11.Ödüller
1. Student Best Paper Award,
Educational Statisticians Special Interest Group - American Educational
Research Association, Amerika Birleşik Devletleri, 2014
2.
Outstanding
Academic Achievement Award, University of Florida, Amerika Birleşik Devletleri,
2013
3. Student Best Paper - Honorable
Mention Award, Educational Statisticians Special Interest Group-American
Educational Research Association, Amerika Birleşik Devletleri, 2012
12.Son iki yılda
verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu
doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin
Adı
|
Haftalık
Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2016-2017
|
Güz
|
Bilimsel Araştırma
Yöntemleri
|
10
|
0
|
400
|
İlkbahar
|
Ölçme ve Değerlendirme
|
18
|
0
|
500
|
2017-2018
|
Güz
|
Ölçme ve
Değerlendirme
|
18
|
0
|
350
|
Bilimsel Araştırma
Yöntemleri
|
3
|
0
|
6
|
İlkbahar
|
Türk Eğitim Tarihi
|
12
|
0
|
130
|
Ölçme ve
Değerlendirme
|
10
|
0
|
400
|
Eğitim İstatistiği
|
3
|
0
|
15
|
Not: Açılmışsa, yaz döneminde verilen
dersler de tabloya ilave edilecektir.