ÖZGEÇMİŞ
1.
Adı Soyadı : MERYEM SALMAN
2.
Doğum Tarihi : 19/06/1966
3.
Unvanı : DR. ÖĞR. ÜYESİ
4. Öğrenim Durumu : DOKTOR
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Ankara Üniversitesi
Ziraat Fakültesi Ev Ekonomisi
|
Ankara Üniversitesi
|
1990
|
Y. Lisans
|
Ankara Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Aile ve Tüketici Bilimleri Anabilim Dalı
|
Ankara Üniversitesi
|
1994
|
Doktora
|
Ankara Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
Aile ve Tüketici Bilimleri Anabilim Dalı
|
Ankara Üniversitesi
|
2001
|
Lisans
|
Anadolu Üniversitesi
Sosyoloji Bölümü
|
Anadolu Üniversitesi
|
2017
|
Lisans
|
İstanbul Üniversitesi
Çocuk Gelişimi
|
İstanbul Üniversitesi
|
2018-devam ediyor
|
Ön Lisans
|
Anadolu Üniversitesi
Engelli Bakımı ve Rehabilitasyon
|
Anadolu Üniversitesi
|
2020
|
5.
Akademik Unvanlar
Yardımcı Doçentlik Tarihi : 03.08.2015
Doçentlik Tarihi :-
Profesörlük Tarihi :-
6.
Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri -
6.2.
Doktora Tezleri –
7.
Yayınlar
7.1.
Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)
7.2.
Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
1. Salman, M. ve Bayraktar,
M., 1997.The Use Of Human Resources of Women in Turkey”, Journal of Consumer Studies and Home Economics,
21(4):387-399, 1997.
2. Bayraktar,
M. ve Salman, M., 2003.The Impact of Family Life on Work Efficiency: A
Study of Employed Women From Different Occupational Statuses inMetropolitan
Area in Turkey”, International Journal Of Consumer Studies, 27 (1): 80-86, 2003.
7.3.
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan
bildiriler
1.Salman,M.,
Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya
Bağımlılığı Üzerine Bir Araştırma: Siirt Örneği. Uluslararası Jilses Congress.Ankara.
.21-22/06/2019.
2.Salman,M., Sosyal
Hizmet Ön Lisans Öğrencilerinin Mesleki Beklentileri Üzerine Nitel Bir
Araştırma: Siirt Örneği.I.International Scientific and Vocational Studies
Congress.Ürgüp,Nevşehir.05-08/10/2017.
3.Salman,M. Bir
Meslek ve Bilim Dalı Olarak Sosyal Hizmetin Geleceğinde Disiplinlerarası
Yaklaşımlar.2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu.18-19-20
Mayıs,Alanya.(2017).
4.Bayraktar,
M., Özkan,Y., Salman, M. “Does Consumer Education Change Competencies
and Attitudes of Consumer”, An Exploratory Study on Women in Rural Areas in
Turkey, Consumer Education, An International Dimension, XIX. International
Consumer Studies and Home Economics, Research Conference, Belfast, Ireland,
Journal of Consumer Studies and Home Economics. 23(3):197-206. 2-4 September,
(1999)
7.4.
Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
1. Bayraktar,M. ve Salman,M.,
Üniversite Öğrencilerinin Konut ve Çevresine Yönelik Beklentileri ve Konuta
İlişkin Değerleri, Standart Dergisi, 33 (387): 40-45, (1994)
2. Bayraktar,M., Babekoğlu,Y. ve Salman,M., Tüketicilerin Fast-Food Restoran Tercihlerini Etkileyen
Faktörler, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No:1400,
Bilimsel Araştırma ve İncelemeler:780, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara, (1995)
3. Salman,M., İnsan Kaynakları ve Ailede İnsan
Kaynaklarının Önemi, Ekonomide Birikim.1(1):48-49, (1995)
4. Bayraktar,M., Babekoğlu,Y. ve Salman,M., Sürdürülebilir Tüketim, Standart Dergisi, 35(412):
152-154, (1996)
5. Kalınkara,V., ve Salman,M., Evle İlgili İşlerde Çalışma Yöntemlerinin ve Ortam
Koşullarının İyileştirilmesi: İş Kolaylaştırma, Verimlilik Dergisi, MPM
Yayınları, (4):55-68, (1996)
6. Salman,M., ve Bayraktar,M.,
Kadınların İnsan Kaynaklarını Kullanma Durumları ve Bu Kaynakları Sınırlayan
Faktörler, Ka De Fe, 21(2):19-21, (1997)
7.
Kalınkara,V., ve Salman, M., Farklı Alanlarda Öğrenim
Gören Üniversite Öğrencilerinin Yaşlılığa Yönelik Tutumları, Yaşlı Sorunları
Araştırma Dergisi. 1(2):76-91, (2001)
8. Salman,M. Kırsal Alandaki Kadınlara Yönelik Eğitim ve Yayım
Çalışmalarının Önemi, Türk Kooperatifçilik Kurumu, Kooperatifçilik, Karınca
Dergisi, Sayı:803(Kasım):7-21, (2003)
9.
Salman,M.,Bayraktar,M..(2009).Kadının
Kaynak Kullanımından Tatmin Olma Düzeyine Çalışma Statüsünün Etkisi. Mesleki
Eğitim Fakültesi Dergisi.4(1):199-218.
10. Salman, M , Gülçek, E , Aylaz, R , Polat, F . (2018). Hemşirelik
Öğrencilerinin Yaşlılara Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi. Yaşlı Sorunları
Araştırma Dergisi, 2018 (2), 1-7. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/yasad/issue/41789/296733
11.Kalınkara, V , Günay, G
, Aydıner Boylu, A , Şahin, H , Arpacı, F , Ay, F , Özgün Başıbüyük, G , Kalaycı,
İ , Kılıç, C , Salman, M , Artan, T . (2019). Farklı Alanlarda Öğrenim
Gören Üniversite Öğrencilerinin Yaşlı Ayrımcılığına Yönelik Tutumlarının
Belirlenmesi. Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi , 12 (2) , 73-83 . Retrieved
from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yasad/issue/51243/564881
7.5. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve
bildiri kitabında basılan bildiriler
1.Gülçek,E.,Salman,M.,Aylaz,R.,Polat;F.,Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşlılara
Karşı Tutumlarının Değerlendirilmesi. 9..Ulusal Yaşlılık Kongresi,4-5-6 Mayıs,
Ahi Evran Üniversitesi-Kırşehir,(2017)
2.Salman,M.,
Farklı Meslek
Grubundaki Yetişkin ve Yaşlıların Yaşlı Bakımına İlişkin Görüşleri: Odak Grup
Toplantıları, II.Ulusal Yaşlılık Kongresi,09-12 Nisan, Denizli, (2003)
3.Salman,M.,
Gençlerin Yaşlı ve
Yaşlılığa Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. I. Ulusal Yaşlılık
Kongresi,10-11 Ekim, Ankara, (2001)
4.
Kalınkara,V.,Salman,M.,Dönmez,M.,Arpacı,F., Mutfak
Tasarımının Ergonomik Boyutu ve Kullanıcıların Tasarıma Yönelik Bilgi
Düzeyleri, Milli Prodüktivite Merkezi, 8. Ergonomi Kongresi, İzmir, (2001)
5.
Kalınkara,V., Salman, M., Özmete, E., Arpacı, F.,
Üreticilerin Mutfak Donanımına İlişkin Bilgi Düzeyleri: Ergonomik Yaklaşım,
Milli Prodüktivite Merkezi, 6. Ergonomi Kongresi, 27-29 Mayıs, Ankara, (1998)
6.Hasipek,S.,Aktaş,N.,Bayraktar,M.,Salman,M.,Bayındıroğlu,A.,Çetinsoy,S.,Kırsal
Kesimdeki Kadının Eğitimi, Türkiye Ziraat Mühendisliği IV. Teknik Kongresi,
9-13 Ocak, Ankara, T.C. Ziraat Bankası Kültür Yayınları No: (26) 1301-1317,
(1995)
7.Gönen, E.,Kalınkara,V.,Salman,M., (1993). Tüketicileri Enerji
Tasarrufuna Yöneltmede Bazı Yaklaşımlar. Enerji 93, Enerji Tasarrufu Semineri,
21 - 22 Ocak 1993, İstanbul. (s.285-301).
7.6. Uluslar arası Kitap Bölümü
Salman, M.
(2019). Yaşlılara yönelik
Alternatif Yaşam Biçimleri: Konut ve Çevresi kapsamında Bir Değerlendirme ve
Model Önerileri . (Editör: Prof. Dr. Velittin Kalınkara. Yaşlılık, Yeni Yüzyılın
Gerçeği (141-156. ss.). Nobel Yayıncılık,Ankara.
Salman, M.(2023).Farklı Yerleşim Yerlerinde Yaşayan
Farklı Yaş Grubundaki Akademik Personelin İş Doyumu ve Tükenmişlik
Durumlarının Karşılaştırılması. (Editörler: Dr. Selma Sağlık ve Dr. Uğur İnan.
Sosyal ve Beşeri Bilimler Alanında Akademik Çalışmalar-2., (47-68.ss.).
Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara.
7.7.
Diğer yayınlar
Seminerler:
1.Salman,M.,
Üniversite
Öğrencilerinin Konut ve Çevresine Yönelik Beklentileri ve Konuta İlişkin
Değerleri, (1992)
2.Salman,M.,
İş ve Aile Yaşamı
Etkileşimi, (1994)
3.Salman,M.,
İnsan
Kaynaklarının Gelişiminde Aile Yaşamı Eğitiminin Önemi, (1995)
4.Salman,M.,Etkili İletişim,Siirt Engelsiz Yaşam Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi,(2020)
Radyo Konuşmaları:
1.Aile Bütçesi ve Gelirin Etkin
Kullanımı, Radyo Anki, (1994)
2.Üniversite Öğrencilerinin Konut ve
Çevresine Yönelik Beklentileri, TRT-1, (1995)
3.Ailelerin Yaşam Dönemlerine Göre
Konut İhtiyacı, TRT-1, (1995)
4.İş ve Aile Yaşamı Etkileşimi,
TRT-1, (1995)
5.Ailede İnsan Kaynakları ve
Geliştirilmesinin Önemi, TRT-1, (1997)
6.Tüketicilerin Kredi Kartı
Kullanımı, TRT-1, (1997)
7.Okul Öncesi Çocuklarının Beslenme
Sorunları, TRT-1, (1998)
8.
Projeler
1.BAP Projesi, Siirt
Üniversitesi.Farklı Yerleşim Yerlerinde Yaşayan Farklı Yaş Grubundaki Akademik
Personelin İş Doyumu ve Tükenmişlik Durumlarının
Karşılaştırılması,Siirt-Ankara,2019.
2.GAP Bölgesinde Sulu Tarıma Geçişte
Ailelerin Kaynak Yönetimi Eğitim Projesi, Çalışma Raporu 1 (TEMAV:Tarımsal
Enerji ve Mekanizasyon Araştırma ve Eğitim Vakfı), Şanlıurfa ve Mardin, Sulama
Birliği Örneği, 1997
3.GAP Bölgesinde Sulu Tarıma Geçişte
Ailelerin Kaynak Yönetimi Eğitim Projesi, Çalışma Raporu 2 (TEMAV:Tarımsal
Enerji ve Mekanizasyon Araştırma ve Eğitim Vakfı), Şanlıurfa-Kısas Sulama
Birliği Örneği, 1997
4. GAP Bölgesinde Sulu Tarıma Geçişte
Ailelerin Kaynak Yönetimi Eğitim Projesi, Çalışma Raporu 3 (TEMAV:Tarımsal
Enerji ve Mekanizasyon Araştırma ve Eğitim Vakfı), Proje Çalışanı, Mardin
Derik-Dumluca, 1997
9. İdari Görevler
1. Sosyal Hizmet Bölüm Başkanı
(2015- 2017)
2. Tarım Ekonomisi Bölüm Başkan Yardımcısı(2017-Halen)
10.
Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
11.
Bilimsel Dergilerde Hakemlik ( SCI, SSCI, AHCI’ de Yer Alan Dergilerde)
1. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi
2. Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi
3. Türkiye Sosyal Araştırmalar
Dergisi
12.
Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki
tabloyu doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2015-2016
|
Güz
|
Sosyal Hizmete Giriş
|
3
|
|
73
|
Güz
|
Yoksulluk ve Sosyal Hizmet
|
3
|
|
76
|
Güz
|
Psikolojiye Giriş
|
3
|
|
31
|
Güz
|
İngilizce I
|
2
|
|
1
|
Güz
|
Mesleki İngilizce I
|
2
|
|
24
|
Güz
|
Mesleki İngilizce III
|
2
|
|
63
|
Bahar
|
Kendini Tanıma ve İletişim
|
2
|
|
62
|
Bahar
|
Topluma Hizmet ve Rehberlik
|
2
|
2
|
33
|
Bahar
|
Psikoloji
|
3
|
|
45
|
Bahar
|
Sağlık Sosyolojisi
|
2
|
|
29
|
2016-2017
|
Güz
|
Hemşirelikte Öğretim
|
2
|
4
|
121
|
Güz
|
Psikolojiye Giriş
|
2
|
|
46
|
Güz
|
Psikoloji ve Davranış Bilimleri
|
2
|
|
38
|
Bahar
|
Sağlık Sosyolojisi
|
2
|
|
133
|
Bahar
|
Psikoloji
|
3
|
|
6
|
Bahar
|
Psikoloji ve Davranış Bilimleri
|
2
|
|
58
|
2017-2018
|
Güz
|
Psikolojiye Giriş
|
2
|
|
32
|
Güz
|
Psikoloji ve Davranış Bilimleri
|
2
|
|
33
|
Güz
|
İş Sağlığı ve Güvenliği
|
2
|
|
30
|
Güz
|
Üniversite Yaşamına Giriş
|
1
|
|
30
|
Bahar
|
Çevre Bilinci ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
2
|
31
|
Bahar
|
Girişimcilik Teknikleri
|
2
|
|
29
|
Bahar
|
Tarımsal Yayım ve Haberleşme
|
2
|
1
|
6
|
2018-2019
|
Güz
|
İş Sağlığı ve Güvenliği
|
2
|
|
43
|
Güz
|
Üniversite Yaşamına Giriş
|
1
|
|
47
|
Güz
|
Topluma Hizmet Uygulamaları
|
1
|
|
39
|
Güz
|
Tarım ve Halkla İlişkiler
|
3
|
|
4
|
|
Bahar
|
Çevre Bilinci ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
2
|
40
|
|
Bahar
|
Girişimcilik Teknikleri
|
2
|
|
39
|
|
Bahar
|
Tarımsal Yayım ve Haberleşme
|
2
|
1
|
17
|
|
Güz
|
İş Sağlığı ve Güvenliği
|
2
|
|
51
|
2019-2020
|
Güz
|
Üniversite Yaşamına Giriş
|
1
|
|
53
|
|
Güz
|
Topluma Hizmet Uygulamaları
|
1
|
|
34
|
|
Güz
|
Kırsal Sosyoloji
|
2
|
|
37
|
|
|
|
|
|
|
Bahar
|
İş idaresi
|
2
|
|
31
|
Bahar
|
Çevre Bilinci ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
2
|
18
|
|
Bahar
|
Çevre Bilinci ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
|
20
|
|
Bahar
|
Girişimcilik Teknikleri
|
2
|
|
24
|
|
Bahar
|
Tarımsal Yayım ve Haberleşme
|
2
|
|
6
|
|
Bahar
|
Tarımsal Yayım ve Haberleşme
|
2
|
|
8
|
|
Bahar
|
Tarımsal Yayım ve Haberleşme
|
1
|
|
1
|
2020-2021
|
Güz
|
Marka Yönetimi
|
2
|
|
38
|
Güz
|
İş Sağlığı ve Güvenliği
|
2
|
|
49
|
Güz
|
Üniversite Yaşamına Giriş
|
1
|
|
55
|
Güz
|
Tarım Deontolojisi
|
2
|
|
59
|
Güz
|
Topluma Hizmet Uygulamaları
|
2
|
|
37
|
Güz
|
Topluma Hizmet Uygulamaları
|
1
|
|
3
|
Güz
|
Kırsal Sosyoloji
|
2
|
|
21
|
Güz
|
TEB403-Kırsal Kalkınma
|
2
|
|
42
|
Güz
|
Tarım Politikası
|
3
|
|
41
|
Bahar
|
OSD558-Kırsal Kalkınma
|
2
|
|
37
|
Bahar
|
İş İdaresi
|
2
|
|
29
|
Bahar
|
Doğal Kaynaklar Ve Çevre Ekonomisi
|
2
|
|
41
|
Bahar
|
Tüketici Davranışları
|
2
|
|
40
|
Bahar
|
Çevre Bilinci Ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
|
43
|
|
Bahar
|
Girişimcilik Teknikleri
|
2
|
|
39
|
Bahar
|
Çevre Bilinci Ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
2
|
2
|
Bahar
|
Tarımsal Yayım
|
2
|
2
|
42
|
Bahar
|
Tarımsal Ürünlerde Markalaşma
|
2
|
|
52
|
Bahar
|
Tarımsal Yayım Ve Haberleşme
|
2
|
|
11
|
Bahar
|
Tarımsal Yayım Ve Haberleşme
|
2
|
|
20
|
Bahar
|
Kırsal Kalkınma
|
2
|
|
1
|
2021-2022
|
Güz
|
SEC401-İş Sağlığı Ve Güvenliği
|
2
|
|
3
|
Güz
|
TEB101-İş Sağlığı Ve Güvenliği
|
2
|
|
47
|
Güz
|
TEB103-Üniversite Yaşamına Giriş
|
1
|
|
50
|
Güz
|
TEB203-Topluma Hizmet Uygulamaları
|
2
|
|
45
|
Güz
|
TEB211-Topluma Hizmet Uygulamaları
|
1
|
|
3
|
Bahar
|
Sec406-Girişimcilik
|
2
|
|
2
|
Bahar
|
STE406-Tüketici Davranışları
|
2
|
|
42
|
Bahar
|
TEB104-Çevre Bilinci ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
|
43
|
Bahar
|
TEB108-Girişimcilik Teknikleri
|
2
|
|
31
|
Bahar
|
TEB110-Çevre Bilinci Ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
2
|
1
|
2022-2023
|
Güz
|
SEC401-İş Sağlığı Ve Güvenliği
|
2
|
|
3
|
Güz
|
TAH319- Tarım Ve Halkla İlişkiler (Seç.)
|
3
|
|
16
|
Güz
|
TEB101- İş Sağlığı Ve Güvenliği
|
2
|
|
53
|
Güz
|
TEB103-Üniversite Yaşamına Giriş
|
1
|
|
52
|
Güz
|
TEB203-Topluma Hizmet Uygulamaları
|
2
|
|
43
|
Güz
|
TEB211-Topluma Hizmet Uygulamaları
|
1
|
|
1
|
Güz
|
TEB301-Kırsal Sosyoloji
|
2
|
|
41
|
|
Güz
|
TEB407-Tarım Politikası
|
3
|
|
34
|
Bahar
|
OSD558-Kırsal Kalkınma
|
2
|
|
24
|
Bahar
|
SEC406-Girişimcilik
|
2
|
|
2
|
Bahar
|
STE406-Tüketici Davranışları
|
2
|
|
31
|
Bahar
|
TEB104-Çevre Bilinci Ve Sosyal Sorumluluk
|
2
|
|
46
|
Bahar
|
TEB108-Girişimcilik Teknikleri
|
2
|
|
40
|
Bahar
|
TEB410-Tarımsal Yayım
|
2
|
2
|
29
|
Bahar
|
TRE212-Tarımsal Yayım Ve Haberleşme
|
2
|
1
|
1
|
Bahar
|
TRE212-Tarımsal Yayım Ve Haberleşme
|
2
|
|
5
|
Not: Açılmışsa, yaz döneminde verilen
dersler de tabloya ilave edilecektir.
13.
Ödüller
Teşekkür
ve Takdir Belgeleri:
1.
T.C. Gıda Tarım ve
Hayvancılık Bakanlığı, Hizmetiçi Eğitim Çalıştayı, Teşekkür Belgesi, (2014)
2.
T.C. Tarım ve
Köyişleri Bakanlığı, Kırsal Alanda Kadın Çalıştayı, Teşekkür Belgesi, (2008)
3.
T.C. Ankara
Valiliği Tarım İl Müdürlüğü, Hizmette Üstün Başarı, Teşekkür Belgesi, (2000)
4.
T.C. Sakarya
Valiliği, Hizmette Üstün Başarı, Takdirname, (1999)
Çalıştığı Kurumlar
|
1991-1998: Ankara Üniversitesi, Araştırma
Görevlisi, Ziraat Fakültesi Ev
Ekonomisi Y.O
|
1998-2015: Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı,
Ev Ekonomisti
|
2015-2017: Siirt Üniversitesi, Öğretim Üyesi/Bölüm
Başkanı, Sağlık Y.O. Sosyal Hizmet Bölümü
|
2017-Halen: Siirt Üniversitesi, Öğretim Üyesi, Ziraat
Fakültesi, Tarım Ekonomisi Bölümü
|