ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı :
MEHTAP SARAÇOĞLU
2. Unvanı : Dr. Öğr. Üyesi
3.Öğrenim Durumu :
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
|
Dicle Üniversitesi
|
2003
|
Y. Lisans
|
Eğitim Programları ve Öğretim
|
Dicle Üniversitesi
|
2008
|
Doktora
|
Eğitim Programları ve Öğretim
|
Dicle Üniversitesi
|
2015
|
5. Akademik
Unvanlar
Yardımcı Doçentlik Tarihi :
29/05/2015
Doçentlik Tarihi :
Profesörlük Tarihi
:
6. Yönetilen
Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
1. …
2. …
6.2. Doktora Tezleri
1. …
2. …
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Artsand Humanities)
1. …
2. …
7.2. Uluslararası diğer hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
1. AKÜZÜM
CEMAL, HEYBETOĞLU RABİA, ATEŞ NURAN, KAYA HALİME, SARAÇOĞLU MEHTAP (2017).
Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Dramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Middle
East Journal of Education (MEJE), 3(2), 44-63. (Yayın No: 3875837)
7.3. Uluslararası
bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. AKÜZÜM
CEMAL, BAŞOL UĞUR, YAKUT OSMAN, HAMİDİ NECMEDDİN BERK, SARAÇOĞLU MEHTAP (2017).
Ortaokul Öğretmenlerinin Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Yönelik
Tutumlarının İncelenmesi. International Social Sciences and Education
Conference (ISSEC2017), 129-133. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3875236)
2. AKÜZÜM CEMAL, HEYBETOĞLU RABİA, ATEŞ
NURAN, KAYA HALİME,SARAÇOĞLU MEHTAP (2017). Öğretmen Adaylarının Yaratıcı
Dramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. International Social Sciences and
Education Conference (ISSEC2017), 134-138. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:3875130)
3. AKÜZÜM CEMAL, HAMİDİ NECMEDDİN
BERK, SARAÇOĞLU MEHTAP (2017). Öğretmen Adaylarının Dijital Vatandaşlığa
İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. International
Social Sciences and Education Conference (ISSEC2017), 34-52. (Tam Metin
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3874965)
4. AKÜZÜM CEMAL, SARAÇOĞLU MEHTAP,
AKÜZÜM LEYLA (2017). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımlarının Belirlenmesi.
International Social Sciences and Education Conference (ISSEC2017), 84-86.
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3875301)
5. AKÜZÜM CEMAL, SARAÇOĞLU MEHTAP, KAYA
HALİME, ATEŞ NURAN, HEYBETOĞLU RABİA (2017). Öğretmenlik Uygulaması Dersinin
Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre İncelenmesi. International Social
Sciences and Education Conference (ISSEC2017), 87-90. (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:3875347)
6. AKÜZÜM CEMAL,
SARAÇOĞLU MEHTAP, HAMİDİ NECMEDDİN BERK, YAKUT OSMAN, BAŞOL UĞUR, TUNCEL CEMİLE
(2017). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğrenmeye İlişkin İnançları. International
Social Sciences and Education Conference (ISSEC2017), 79-82. (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3875405)
7. AKÜZÜM CEMAL,
KARABIYIK HÜSEYİN, SARAÇOĞLU MEHTAP (2016). Öğretmen Adaylarının Genel Öz
Yeterlik Algıları ile Yaşam Doyumları ve Gelecek Kaygıları Arasındaki İlişki.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:3135253)
8. AKÜZÜM CEMAL,
KARABIYIK HÜSEYİN, SARAÇOĞLU MEHTAP (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öz
Yeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. XVIII.
AMSE-AMCEWAER CONGRESS (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3135151)
9. AKÜZÜM CEMAL, SARAÇOĞLU MEHTAP,
KARABIYIK HÜSEYİN (2016). The Investigation of Prospective Teacher’s Belief
Towards Learning From The Aspect of Various Variables. 14th International
JTEFS/BBCC Conference Sustainable Development, Culture, Education (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3134530)
10. AKÜZÜM CEMAL,
SARAÇOĞLU MEHTAP, KARABIYIK HÜSEYİN (2016). Öğretmen Adaylarının Ahlaki
Olgunluk Düzeyleri İle Değer Öğretimine İlişkin Algıları Arasındaki İlişkinin
İncelenmesi. The Eighth International Congress of Educational Research (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3135018)
11. AKÜZÜM CEMAL,
KARABIYIK HÜSEYİN, SARAÇOĞLU MEHTAP (2016). Eğitimde Akreditasyon Sürecine
Hazır Olma Durumu Eğitim Fakülteleri Üzerine Bir Uygulama. The Eighth
International Congress of Educational Research (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:3134877)
12. AKÜZÜM CEMAL,
KARABIYIK HÜSEYİN, SARAÇOĞLU MEHTAP (2016). Öğretmen Adaylarının Kullanımlar ve
Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı. The Third International
Cenference on New Trends in Education (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:3134664)
13. AKÜZÜM CEMAL, KARABIYIK HÜSEYİN,
SARAÇOĞLU MEHTAP (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin
Tutumlarının İncelenmesi. The Third International Conference on New Trends in
Education (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3134755)
14. PESEN ATA,
SARAÇOĞLU MEHTAP, KARA İDRİS (2016). Türkiye de Erken Çocukluk Dönemine Yönelik
Yapılmış Araştırmalar Bir İçerik Analizi Çalışması. Uluslararası Erken Çocukluk
Eğitimi Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3135921)
15. PESEN ATA,
KARA İDRİS, SARAÇOĞLU MEHTAP (2016). Erken Çocukluk Döneminde Din ve Değerler
Eğitimine İlişkin Nitel Bir Araştırma. Uluslararası Erken Çocukluk Kongresi
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3135971)
16. AKÜZÜM CEMAL,
SARAÇOĞLU MEHTAP, KARABIYIK HÜSEYİN (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının
Karakter Eğitimine Dair Yetkinlik İnancı. ULUSLARARASI ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
KONGRESİ (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3134304)
17. PESEN ATA,
SARAÇOĞLU MEHTAP, ÇETİN HAKAN (2016). 4 sınıf Öğrencileri Dikkat Kontrol
Seviyeleri ve Okuma Güçlük Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
International Teacher Education Conference (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın
No:3136192)
7.4. Yazılan
uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
1. …
2. …
7.5. Ulusal
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
1. AKÜZÜM
CEMAL, SARAÇOĞLU MEHTAP (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyaya
İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim
Fakültesi Dergisi(32), 803-817., Doi: http://dx.doi.org/10.14582/DUZGEF.789
(Kontrol No: 3876048)
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. AKÜZÜM
CEMAL, KARABIYIK HÜSEYİN, SARAÇOĞLU MEHTAP (2016). Öğretmen Adaylarının
Pedagojik Formasyon Programına Öğretim Elemanlarına Öğretmenliğe ve Geleceğe
İlişkin Metaik Algıları. 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 310-311.
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:2926392)
2. AKÜZÜM CEMAL, KARABIYIK HÜSEYİN,
SARAÇOĞLU MEHTAP (2016). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitim Yapma Nedenleri ve
Beklentileri. 25. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)(Yayın No:2926400)
7.7. Diğer
yayınlar
1. …
2. …
8.Projeler
1. …
2. …
9. İdari Görevler
Görev
|
Üniversite
|
Yıl
|
MYO Müdür Yardımcısı
|
Dicle
Üniversitesi-Silvan MYO
|
2010-2013
|
Sınıf Eğitimi
Anabilim Dalı Başkanı
|
Siirt
Üniversitesi-Eğitim Fakültesi
|
2016-
Devam ediyor
|
Temel
Eğitim Bölüm Başkanı
|
Siirt
Üniversitesi-Eğitim Fakültesi
|
2016-
Devam ediyor
|
10.Bilimsel ve
Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
1. …
2. …
11.Ödüller
1. …
2. …
12.Son iki yılda
verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu
doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin
Adı
|
Haftalık
Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2016-2017
|
Güz
|
Öğretim İlke ve
Yöntemleri
|
3
|
0
|
269
|
Eğitimde Program
Geliştirme
|
3
|
0
|
8
|
Araştırma
Yöntemlerine Giriş
|
3
|
0
|
14
|
Uzmanlık Alan Dersi
III
|
8
|
0
|
1
|
Yüksek Lisans Tez
Hazırlık I
|
0
|
1
|
4
|
Yüksek Lisans Tez
Çalışması III
|
0
|
1
|
1
|
Uzmanlık Alan Dersi
I
|
8
|
0
|
4
|
Yüksek Lisans Proje
Hazırlık
|
0
|
1
|
4
|
İlkbahar
|
Eğitim Psikolojisi
|
3
|
0
|
102
|
Erken Çocukluk
Eğitimi
|
2
|
0
|
110
|
Uzmanlık Alan Dersi
IV
|
8
|
0
|
1
|
Yüksek Lisans Tez
Çalışması IV
|
0
|
1
|
1
|
Uzmanlık Alan Dersi
I
|
8
|
0
|
3
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
8
|
0
|
4
|
Yüksek Lisans Tez
Hazırlık I
|
0
|
1
|
3
|
Yüksek Lisans Tez
Hazırlık II
|
0
|
1
|
4
|
Bilimsel Araştırma
ve Yayın Etiği
|
3
|
0
|
12
|
Yüksek Lisans Tez
Semineri
|
0
|
2
|
4
|
2017-2018
|
Güz
|
Öğretim İlke ve
Yöntemleri
|
3
|
0
|
199
|
Etkili Öğrenme ve
Öğretme
|
2
|
0
|
77
|
Eğitim, Rem ve
Sosyal Değişme
|
3
|
0
|
8
|
Yüksek Lisans Tez
Çalışması
|
0
|
1
|
3
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
8
|
0
|
3
|
Yüksek Lisans Tez
Semineri
|
0
|
2
|
1
|
Yüksek Lisans Tez
Hazırlık II
|
0
|
1
|
1
|
Uzmanlık Alan Dersi
II
|
8
|
0
|
1
|
Yüksek Lisans Tez
Çalışması IV
|
0
|
1
|
1
|
Uzmanlık Alan Dersi
IV
|
8
|
0
|
1
|