ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı :
İlyas KARADENİZ
2. Doğum Tarihi
: 12.08.1986
3. Unvanı :
Yrd. Doç. Dr.
4.Öğrenim Durumu :
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
Tezsiz
Y. Lisans
|
Matematik
Öğretmenliği (Bütünleşik Program)
|
Balıkesir
Üniversitesi
|
2004-2009
|
Doktora
|
Curriculum Instruction in
Mamatics Education
|
University
of South Florida
|
2011-2015
|
Loughborough
University Mamatics Education Centre’da Post Doktora
çalışması (2015-2016)
5. Akademik
Unvanlar
Yardımcı
Doçentlik Tarihi : 28.12.2017
Doçentlik
Tarihi :
Profesörlük
Tarihi :
6. Yönetilen
Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
1.
…
2.
…
6.2. Doktora Tezleri
1.
…
2.
…
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Artsand Humanities)
1.
…
2.
…
7.2. Uluslararası diğer hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
1.
Karadeniz, İ. & Thompson, D. R. (2017) Precalculus teachers’
perspectives on using
graphing calculators: an example from one curriculum.
International Journal of Mamatical Education in Science and Technology DOI:10.1080/0020739X.2017.1334968
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/0020739X.2017.1334968
2.
Hunsader, P. D.,
Thompson, D. R., Zorin, B., Loyden Mohn, A., Zakrzewski, J., Karadeniz,
I., Fisher, E. C., & MacDonald,
G. (2014). Assessments accompanying published textbooks: extent to which
mamatical processes are evident. ZDM Mamatics Education, 46,
797–813.
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1.
Jones, I. & Karadeniz, I., (2016). An alternative approach to assessing
achievement. In
Proceedings of 2016 40th Conference
of International Group Psychology of Mamatics Education, Szeged,
Hungary, 3-7 August 2016.
2. Karadeniz, I.
& Thopmson, D. R. (2016). Mamatics teachers’ purposes and views of
using graphing
calculators. International Congress on Mamatical Education (ICME )
Conference.
3. Karadeniz, I. (2016). Teachers’
perspectives on using graphing calculators in advanced
mamatics. British
Society Research into Learning Mamatics (BSRLM) Conference.
4. Karadeniz, I. (2015). Mamatics teachers’
perspectives on students’ use of graphing calculators.
British Society Research into
Learning Mamatics (BSRLM) Conference.
5. Sears, R. & Karadeniz, I.
(2014). Assessing standards mamatical practices in high school
geometry Florida Council of
Teachers of Mamatics (FCTM) Conference.
6. Sears, R., Mueller-Hill, E.,
& Karadeniz, I. (2013). Preservice teachers perception of ir
preparation program to cultivate
ir ability to teach proof. I Congreso de Education Matematica de America
Central y de El Caribe (I CEMACYC).
7. Karadeniz, I. & Sears, R.
(2013). Transm teaching and learning of Science, Technology,
Engineering and Mamatics (STEM)
using Google Sketch Up. Florida Council of Teachers of Mamatics (FCTM)
Conference.
7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya
kitaplarda bölümler
1.
Sears, R., Karadeniz, I., Butler, K., & Pettey, D., (2015). Are
standards mamatical
practice overlooked in geometry
textbooks’ chapter tests? In Assessment to enhance teaching and learning (pp.
75-86). National Council of Teachers of Mamatics (NCTM) 2015 Annual
Perspectives in Mamatics Education (APME).
2.
…
7.5. Ulusal hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler
1.
…
2.
…
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1.
…
2.
…
7.7. Diğer yayınlar
1.
…
2.
…
8.Projeler
1.
…
2.
…
9.İdari Görevler
1. Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
Başkanlığı
2. Yabancı Uyruklu Öğrenci Koordinatörlüğü
10.Bilimsel ve
Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
1.
Florida Council of
Teachers of Mamatics (FCTM), Üye, 2013-2015
2.
Association of
Mamatics Teacher Educators (AMTE), Üye, 2014-2015
3. British
Society Research into Learning Mamatics (BSRLM), Üye, 2015-2016
11.Ödüller
1.
…
2.
…
12.Son İki Yılda Lisans
ve Lisansüstü Düzeydeki Verilen Dersler
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2017-2018
|
Güz
|
Lineer
Cebir I
|
3
|
0
|
49
|
Analitik
Geometri I
|
3
|
0
|
64
|
Okul
Deneyimi
|
1
|
4
|
24
|