ÖZGEÇMİŞ
1.
Adı Soyadı : Fehmi DEMİR
2.
Doğum Tarihi :
3.
Unvanı : Dr. Öğr. Üyesi
4.
Öğrenim Durumu : Doktora
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Sınıf
Öğretmenliği
|
Dicle
Üniversitesi
|
1996–2000
|
Yüksek Lisans
|
Sınıf
Öğretmenliği
|
İnönü
Üniversitesi
|
2011-2013
|
Doktora
|
Sınıf
Öğretmenliği
|
İnönü
Üniversitesi
|
2013-2018
|
5.
Akademik Unvanlar
Yardımcı
Doçentlik Tarihi : 27.07.2020
Doçentlik
Tarihi :
Profesörlük
Tarihi :
6.
Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
…
6.2.
Doktora Tezleri
…
7. Yayınlar
7.1.
Uluslararası
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI, SSCI, ArtsandHumanities)
…
7.2. Uluslararası diğer hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
1. YAMAN, B. ve DEMİR, F. (30/06/2019). Türkiye’de sınıf
öğretmenliği program içeriğinin teknopedegojik yeterlikler bakımından
incelenmesi. International Journal of Academic Research,1(75), 287-293.
2. DEMİR, F. ve YAMAN, B. (20/01/2019). Aday
öğretmenlerin aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri. Uluslararası
Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 6(32), 1-8.
3. AKBOĞA, Ş.,ORAL, Ş. ve DEMİR, F. (15/07/2014). Teacher
perceptions relatedto the open spaces to be developed in high school
ınstitutions. International Journal of Academic Research,6(4), 12-19.
4. DEMİR, F. ve MERTER, F. (15/09/2019). Değer aktarma
yaklaşımına göre hayat bilgisi dersinde sorumluluk eğitimi. Mediterranean Journal of Educational Research,13(29), 30-38.
5. DEMİR, F. (31/12/2019). Sosyal sorumluluk ölçeğinin geliştirilmesi:
Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science
Studies,78(5), 82-93.
6. DEMİR, F. ve ORAL, Ş. (30/06/2016). Öğretmenlerin nöbet
görevine ilişkin algıları. The Journal of Academic Social Science Studies,47(1), 477-488.
7. DEMİR, F. ve YAMAN, B.
(2020). Öğretmenlerin Ev Ödevine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 25-35
8. DEMİR, F. ve ÖZDAŞ, F.
(2020). Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin
İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
9.
DEMİR, F. (2021). Examining experiences of parents about distance education. International Journal of Progressive Education,
17(5), 192-207. doi:10.29329/ijpe.2021.375.13
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. ORAL, Ş. ve DEMİR, F. (28/10/2016). Aday Öğretmenlerin Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi: Antalya-Belek.
2. DEMİR, F. (18/10/2019). Değer
Analizi Yaklaşımına Göre Hayat Bilgisi Dersinde Ailevi Sorumluluk Eğitimi. 18.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (usos 2019): Antalya-Kemer
3. MERTER, F.,DEMİR, F. (12/05/2016). Hayat Bilgisi Programında Yer Alan Değerlerin Öğretimine İlişkin
Öğretmen Görüşleri. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu:
Muğla/Bodrum.
4. DEMİR, F. (21/04/2017), Sözleşmeli
Aday Öğretmenlerin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. 26. Uluslararası
Eğitim Bilimleri Kongresi: Side/Antalya.
5. YAMAN, B., DEMİR, F. (21/10/2015). TheOpinion On TheAbolition Of Nomination Of CandidatesInTheTeacher
Evaluation Prosess. InternatioanlPaedeia Conference: Ankara.
6. AYDEMİR, H., AKKAYA, S., DEMİR, F. ve GÜLDEN, B. (08/06/2014).
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri
Dersine İlişkin Tutumları ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki. Erpa 2014
International Congresses On Education: İstanbul.
7. DEMİR, F. (26/04/2019). Eylem
Öğrenme Yaklaşımına Göre Hayat Bilgisi Dersinde Sorumluluk Eğitimi. 28.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi: Ankara.
8. DEMİR, F. (16/09/2020). Sınıf
Yönetimi Kavramına İlişkin Metaforlar. Pegem Eğitim Kongresi: Diyarbakır.
9. DEMİR, F. (16/09/2020). İlkokul
Birinci Sınıf Okul Zümre Öğretmenler Kurulu Kararlarının İncelenmesi. Pegem
Eğitim Kongresi: Diyarbakır.
10. DEMİR, F. (05/11/2021). Ortaokul
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Covid-19 Salgınına İlişkin Metaforik Algıları. Siirt
Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi: Siirt
7.4.
Yazılan
uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
…
7.5.
Ulusal hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
1. DEMİR, F. (26/07/2019). Aday öğretmenlerin değerler eğitimine
ilişkin görüşleri. Artuklu İnsan ve Toplum Bilim Dergisi, 4(01), 7-15.
2. DEMİR, F. ve MERTER,
F.(20/04/2017). Hayat Bilgisi programındaki değerlerin kazandırılma düzeyi. Pegem İndex,1(1), 953-956.
3. ÖZDAŞ, F.,
DEMİR, F. ve ORAL, Ş. (2021). Değerler eğitimi projesinin incelenmesi: Batman ili
örneği. Siirt Eğitim Dergisi, 1(1),
15-30.
4. DEMİR, F.
(2021). Hizmet öncesi eğitimde kıdemli öğretmen deneyimlerinden yararlanmanın
öğretmen adayları görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 60,
7.6.
Ulusal bilimsel
toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. ORAL, Ş.,DEMİR, F. (13/05/2016). Okul Müdürlerinin Okuldaki Süreçlere İlişkin Görüşleri.11. Ulusal
Eğitim Yönetimi Kongresi: Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi.
2. DEMİR, F.,ÖZDEMİR, M.Ş. (08/05/2015). Öğretmenlerin Rehberlik ve Denetimine İlişkin Okul Müdürlerinin
Görüşleri.10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi: Gaziantep.
3. DEMİR, F.,ORAL, Ş. (18/04/2015). Öğretmenlerin Nöbet Görevine İlişkin Görüşleri.24. Ulusal Eğitim
Bilimleri Kongresi: Niğde.
4. DEMİR, F. (29/05/2014). Sosyal
Sorumluluk Ölçeğinin Geliştirilmesi:
Geçerlik ve Güvenlik.13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi
Sempozyumu: Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
5. ASLAN, A.,DEMİR, F.,ORAL, Ş.,EKİNCİ, A. (09/05/2014). Eğitim Denetmenlerinin Mesleki Etik İlkelere
Uymalarına İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri.9. Ulusal Eğitim Yönetimi
Kongresi: Siirt.
6. DEMİR, F.,ORAL, Ş. (09/05/2014). Öğretmenlerin Nöbet Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi.9. Ulusal
Eğitim Yönetimi Kongresi: Siirt.
7. MERTER, F.,DEMİR, F. (22/04/2016). Hayat Bilgisi Programındaki Değerlerin Kazandırılma Düzeyinde İlişkin
Öğretmen Görüşleri (Batman İli Örneği).25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi:
Antalya.
7.7. Diğer yayınlar (Yazılan ulusal
kitaplardaki bölümler):
1. DERVİŞOĞLU, Ç.,SOYSAL, E.,DEMİR, F.,BÜYÜKKAYA, İ.,ARSLAN,
Ş.,YAMAN, R.,ORAL, Ş. (27/01/2020), Şehrimiz Batman, Batman: Millî
Eğitim Müdürlüğü. ISBN No: ISBN: 978-975-11-5197-1
8.
Projeler
….
9.
İdari Görevler
Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf
Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı: 2020 - ...
10.
Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
…
11.
Ödüller
…
12.
Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki
tabloyu doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2020-2021
|
Güz
|
İlkokul Programı
|
2
|
0
|
25
|
Güz
|
İlkokulda
Alternatif Eğitim Uygulamaları
|
2
|
0
|
25
|
Güz
|
Hayat Bilgisi
Öğretimi
|
3
|
0
|
117
|
Güz
|
Öğretmenlik Uygulaması I
|
2
|
6
|
8
|
2020-2021
|
Bahar
|
İlkokul Programı
|
2
|
0
|
21
|
Bahar
|
İlkokulda
Alternatif Eğitim Uygulamaları
|
2
|
0
|
25
|
Bahar
|
Sosyal Bilgiler
Öğretimi
|
3
|
0
|
121
|
Bahar
|
Topluma Hizmet
Uygulamaları
|
1
|
2
|
26
|
Bahar
|
Okul Deneyimi
|
1
|
4
|
6
|
Bahar
|
Öğretmenlik
Uygulaması II
|
2
|
6
|
8
|
2021-2022
|
Güz
|
İlkokul Programı
|
2
|
0
|
22
|
Güz
|
İlkokulda Alternatif
Eğitim Uygulamaları
|
2
|
0
|
27
|
Güz
|
Hayat Bilgisi
Öğretimi
|
3
|
0
|
87
|
Güz
|
Öğretmenlik
Uygulaması I
|
2
|
6
|
8
|
13. Üniversite Dışı Deneyim
Yıl
|
Görev
|
2000 – 2008
|
Öğretmen
|
2008 – 2014
|
Müdür Yardımcısı
|
2014 – 2020
|
Okul Müdürü
|