AKADEMİK ÇALIŞMALAR
A-
SSCİ’li
dergiler
Karataş,
K., Arpacı, İ. ve Yıldırım, Y. (2022). Predicting
the culturally responsive teacher roles with cultural intelligence and
self-efficacy using machine learning classification algorithms. Education and
Urban Society. https://doi.org/10.1177/00131245221087999 (SSCİ)
Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Kılınç, G. (2019). Farklı
kültürel yapıdaki ailelerde yetişen öğrencilerin sorumluluk ve hoşgörü
değerlerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim
Dergisi, 44 (199), 353-372. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2019.7986 (SSCİ)
B-
Uluslararası
Makaleler:
Yıldırım,
Y.
ve Şenel, T. (2023). Opinions of social
studies teachers on authentic learning practices. Journal of Family Counseling and Education, 8 (2), 50-72.
https://dx.doi.org/ 10.32568/jfce.1348000 (H.W. Wilson)
Yıldırım,
Y. (2023).
Evaluating the effectiveness of the biography-based values education program
implemented by distant education method. International
Journal of Educational Research Review, 8(2),166-179. (ERİC takibinde/ H.W. Wilson)
Yıldırım,
Y.
& Çalışkan H. (2022). The impact of outdoor activity based values education
program on the effective citizenshipvalues of students. International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(3),
706-718. https://dx.doi.org/10.52380/ijpes.2022.9.3.758
(ERİC)
Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Demirhan, E. (2021). The evaluation of values
education project which is conducted by the context of nature education. Participatory Educational Research, 8 (3),
44-61. http://dx.doi.org/10.17275/per.21.53.8.3
(ERİC)
C-
TR
Dizinli Makaleler:
1- Çalışkan, H., Yıldırım,
Y. ve Çalışkan A. (2023). Tarihsel empati ölçeği-yetişkin formu: Geçerlilik
ve güvenirlik çalışması. Turkish History Education Journal, 12(1),
28-46. https://doi.org/10.17497/tuhed.1260330
2- Çalışkan, H., Kılınç, G. ve Yıldırım, Y. (2022). Sosyal bilgiler
öğretmenleri ve öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgilerinin (PİB)
değerlendirilmesi konusunda öğrenci görüşleri. Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 12(2),
595-624, doi: 10.23863/kalem.2022.238
3- Yıldırım, Y. (2022). Salgın döneminde acil uzaktan öğretim kapsamında
işlenen sosyal bilgiler dersine yönelik öğretmen görüşlerinin
değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 244-256.
https://doi.org/10.17556/erziefd.1000610
4- Yıldırım,
Y.
(2022). Uzaktan eğitim kapsamında işlenen sosyal bilgiler dersine yönelik
öğrenci ve veli değerlendirmeleri. Gazi
Eğitim Bilimleri Dergisi, 8 (2), 249-272 https://doi.org/10.30855/gjes.2022.08.01.006
5-
Şenel, T.,
Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2021).
Tutumluluk
değerinin kazandırılması amacıyla yapılan uygulamaya ilişkin veli ve öğrenci
görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50 (232), 199-223. https://doi.org/10.37669milliegitim.743160
6-
Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Demirhan, E. (2021). Değerler Eğitimi Bağlamında Planlanan Doğa Eğitimi
Programına İlişkin Veli Görüşleri. Uluslaraarası Alan Eğitimi Dergisi, 7(1) 79-97. https://doi.org/10.32570/ijofe.887045
7-
Yıldırım,
Y. &
Çalışkan, H. (2021). Görev odaklı değerler eğitimi (GODE): Örnek bir uygulamaya
ilişkin veli görüşleri. Değerler Eğitimi
Dergisi,19 (41), 245-276. https://doi.org/10.34234/ded.866098
8- Çalışkan, H. ve Yıldırım,
Y. (2020). Ortaokul öğrencileri için etkin
vatandaşlık değerleri ölçeğinin geliştirilmesi. Milli
Eğitim Dergisi, 49 (228),
335-364. https://doi.org/10.37669/milliegitim.742091
D-
Diğer
Makaleler:
Yıldırım,
Y. (2022). Uzaktan eğitim şeklinde yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve
Atatürkçülük dersinin 8. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Journal of
Interdisciplinary Education: Theory and Practice. 4 (1), 22-33 https://doi.org/10.47157/jietp.1032685
Yıldırım,
Y.
(2022). Türk milli kültüründe değerler ve değerler eğitimi. Sakarya
Üniversitesi Türk Akademi Dergisi, 1
(1) 15-27
Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2020). Seçmeli
hukuk ve adalet dersinin öğrencilerin adil olma ve sorumluluk değerlerine
etkisi. Journal
of Multidisciplinary Studies in Education, 4 (3), s. 34-48. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1115239
Yılmaz,
E., Köseoğlu, E. ve Yıldırım, Y. (2020).
4. sınıf “basit elektrik devreleri” ünitesi için bir
öğretim materyali tasarımı ve tasarıma yönelik öğretmen ve öğrencilerin
görüşleri. Uluslararası
Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (2),
s.100-109 https://dergipark.org.tr/tr/pub/ukmead/issue/59368/724328
Çalışkan, H., Yıldırım, Y. ve Kılınç, G. (2019). Zümre öğretmenler
kurulu toplantılarına ve e-müfredata ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin
görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), 5 (1), 30-61. http://dx.doi.org/10.30855/gjes.2019.05.01.003
Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2018). 2005 ile 2017 sosyal
bilgiler dersi öğretim programlarındaki değerlere ve değerler eğitimine ilişkin
öğretmen görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 1(1), 7-23. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/427222
Yıldırım,
Y. ve Akpınar, E. (2016). Cinsiyet faktörünün ortaokul
5. ve 6. sınıf öğrencilerinin olgunluk düzeyine etkisi. Uluslaraarası Alan Eğitimi Dergisi, 2(1), 20-32. Erişim adresi https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/290276
E-
Bildiriler:
Yıldırım,
Y.
(2023, Eylül). Okul Dışı Ortamlarda
Gerçekleştirilen Akıl ve Zekâ Oyunlarına İlişkin Veli ve Öğrenci Görüşleri.
X. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Bakıkesir
Yıldırım,
Y.
ve Üredi, P. (2023, Eylül). Değerlerin
gerçek yaşam becerilerine uygulanabilirliği bağlamında Bloom taksonomisinin
değerlendirilmesi ve örnek değer göstergeleri. X. ERPA Uluslararası Eğitim
Kongreleri. Bakıkesir
Çalışkan A. ve Yıldırım, Y. (2023, Eylül). Milli
Mücadele Kahramanlarından Şerife Bacı’ya Yönelik Öğrenci Algıları. IX.
Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu- Sakarya
Yıldırım,
Y.,
Çalışkan, H., Çınartaş M. ve Torun Güneş, I. (2022, Eylül) “Doğadaki Bilimin İzi ve Küçük
Araştırmacılar” Projesinin Değerlendirilmesi, ERPA Uluslararası Eğitim
Kongreleri. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
Yıldırım,
Y.
(2021, Haziran). Uzaktan eğitim sürecine
yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi.
ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Online
Yıldırım,
Y.
(2021, Haziran). Uzaktan eğitimle sosyal
bilgiler dersine yönelik veli ve öğrencilerin görüşleri. ERPA Uluslararası
Eğitim Kongreleri. Online
Yıldırım,
Y.
ve Şenel, T. (2021, Haziran). Otantik
öğrenmeye yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri ve örnek
etkinlikler. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Online
Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2019, Kasım). Değerler eğitimi bağlamında planlanan doğa
eğitimi programına ilişkin veli görüşler. VIII Uluslararası Sosyal Bilgiler
Eğitimi Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi, Ankara.
Çalışkan, H. ve Yıldırım, Y. (2019, Kasım). Değerler eğitimi ile sorumluluk değeri
kapsamında gerçekleştirilen “benim çiçeğim, beraber büyüyeceğim” etkinliğine
yönelik veli görüşleri. VIII Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi
Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi, Ankara.
Çalışkan,
H., Yıldırım, Y. ve Şener, T. (2019,
Haziran). Velilerin değerler eğitimi
sürecinden beklentileri ve tutumluluk değeri kapsamında uygulanan etkinliğine
yönelik görüşleri. ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Sakarya
Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sakarya.
Çalışkan,
H. ve Yıldırım, Y. (2019, Haziran). Seçmeli hukuk ve adalet dersinin
öğrencilerin adil olma değer düzeyleri ve sorumluluk değer düzeylerine etkisi,
ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi,
Sakarya.
Çalışkan,
H., Güneş, K. ve Yıldırım, Y. (2019,
Haziran). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve
öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgilerinin (PİB) değerlendirilmesi
konusunda öğrenci görüşleri, ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. Sakarya
Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sakarya.
Çalışkan,
H. ve Yıldırım, Y. (2018, Haziran). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarına ve e-müfredata
ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri,
ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri. İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi,
İstanbul.
Çalışkan,
H. ve Yıldırım, Y. (2017, Mayıs). Sosyal bilgiler dersi öğretim
programlarındaki (yürürlükte olan ve taslak) değerler eğitimine ilişkin
öğretmen görüşleri. VI Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eskişehir.
Çalışkan,
H. ve Yıldırım, Y. (2017, Mayıs). Farklı kültürel yapılardaki ailelerde
yetişen öğrencilerin hoşgörü ve sorumluluk değerlerinin incelenmesi. VI
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu. Anadolu Üniversitesi Eğitim
Fakültesi, Eskişehir.
D-
Projeler:
·
Bilimin Doğadaki İzi ve Küçük
Araştırmacılar TÜBİTAK 4004-2022 (Yürütücü)
·
Değerli Gençlik, Sorumluluk Sahibi
Toplum ve Temiz Çevre- TÜBİTAK 4004-2019 (Uzman, Araştırmacı, Eğitmen)
·
Her genç gelecektir, Elazığ, SODES-2012
(Eğitmen)
E-
Kitaplar:
2- Çalışkan,
H. ve Yıldırım, Y. (2022) Okul dışı
Ortamlarda Değerler Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları
F-
Kitap
Bölümleri Yazarlığı:
2- Çalışkan,
H. ve Yıldırım, Y. (2023). Türk
Dünyasında Değerler Eğitimine Genel Bir Bakış. Şahin, K. ve Kol, S. (Ed.), Bağımsızlığın 30. Yılında Türk Dünyası
Analizleri İçinde (s. 145-191). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları.
3- Yıldırım, Y.
ve Çalışkan, H. (2022). Sosyal bilgiler programlarda değerler ve değerler
eğitimi. İçinde Özlem Bektaş ve
Refik Turan (Ed.) Türkiye'de Sosyal Bilgiler Öğretim Programları. Ankara:
Pegem
Akademi Yayınları
4- Yılmaz,
E. ve Yıldırım, Y. ve Karataş, K. (2022). Kapsayıcı öğretim süreci. Özlem
Altundağ Kumaş ve Sedef Süer (Eds.) Kapsayıcılık
ve Kapsayıcılığın İçeriği İçinde (). Eğiten Kitap
5-
Yıldırım,
Y.
(2018). Mehmet Ali Kağıtçı ve çalışkanlık. H. Çalışkan ve T. Öntaş (Ed.), Biyografilerle değerler eğitimi etkinlik
kitabı (ss. 182-202). Ankara: Pegem
Akademi Yayınları
6-
Yıldırım,
Y.
(2018). Aşık Veysel (Şatıroğlu) ve sabır. H. Çalışkan ve T. Öntaş (Ed.), Biyografilerle değerler eğitimi etkinlik
kitabı (ss. 44-61). Ankara:
Pegem
Akademi Yayınları
G-
Tezler:
Yıldırım,
Y.
(2014). Ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeyi
ile sosyal tutumlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi).
Erzincan Üniversitesi
Yıldırım,
Y.
(2019). Okul dışı etkinlik temelli
değerler eğitimi programının etkin vatandaşlık değerlerine etkisi. (Doktora
Tezi). Sakarya Üniversitesi
H-
Hakemli
dergilerde hakemlik:
- Participatory Educational Research-2023
- Öğretmen Eğitimi ve Öğretim Dergisi- 2023
- International Journal of Social Science Research-2023
- Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-2023
- Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi-2023
- PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi- 2023
- Journal of
Multidisciplinary Studies in Education-2022
- Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi-2022
- Journal of Adventure Education & Outdoor Learning-2022
- İnternational
Journal of Psychology and Education Studies [IJPES]- 2022
- Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice-2021
- Participatory
Educational Research-2021
- Journal of
Multidisciplinary Studies in Education-2020
- Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice-2020
- Turkish
Studies-Educational Sciences-2020
- Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice-2020
- Bayburt
Eğitim Fakültesi Dergisi-2020
İ-
Oturum
Başkanlığı:
1.
ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri-2023-
Balıkesir
2.
ERPA Uluslararası Eğitim Kongreleri-2021-
Online