ÖZ GEÇMİŞ FORMUÖDoç. Dr. Mustafa KAHYAOĞLU
1.
Doç.Dr. SEVDA KOÇ AKRAN
2.
Öğrenim Durumu:
Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Lisans
|
Sınıf Öğretmenliği
|
İnönü Üniversitesi
|
Yüksek Lisans
|
Eğitim Programları ve Öğretim
|
Fırat Üniversitesi (2009)
|
Doktora
|
Eğitim Programları ve Öğretim
|
İnönü Üniversitesi (2009-2014)
|
3. Akademik Unvanlar:
2014-
Siirt Üniversitesi-Yrd.Doç.Dr.
2019-Siirt Üniversitesi-Doç.Dr.
4.
Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
4.1.
Yüksek Lisans Tezleri
1. Bahar BAKIR (2017). Ortaokul 7. Sınıf Matematik
Dersinde Kuantum Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Biliş Ötesi Öğrenme
Stratejilerine ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi, Siirt Üniversitesi.
2. Ekrem EPÇAÇAN (2018). Dönüşümsel Öğrenme Kuramının 6.
Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Ve
Biliş Ötesi Farkındalıklarına Etkisi, Siirt Üniversitesi.
3. H.Melike BABAOĞLU (2018). 5. Sınıf İngilizce Dersinde
Allosterik Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Ve Problem Çözmeye
Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi, Siirt Üniversitesi.
5. Yayınlar
5.2 Uluslararası hakemli dergilerde
yayımlanan makaleler.
- Koç, S. ve Akran, K. (2017). The
perceptions of supervising teachers on prospective-teacher training: A
phenomenographic research. International Journal of Human Sciences (JHS),
14 (1), 976-986, ISSN:2458-9489.
- Koç, S. ve Çelik, A. (2017). Ortaokullarda Örtük Olarak Verilen Değerler Konusunda Lisansüstü Öğrencilerin Görüşleri. GEFAD / GUJGEF 37(2): 711-735 (2017)
- Koç, S. ve Epçaçan, E. (2017).
Öğretmen Adaylarının Kuantum Öğrenme
Tekniklerini Kullanma Becerilerine İlişkin Görüşleri. Curr Res Educ
(2017), 3(2) ∙ 66-80
- Akran,
S.K. ve Babaoğlu, H.M. (2017).
Comparative Assessment of Allosteric Learning Model and 5E Model Process
Steps. International Journal of Recent Scientific Research Vol. 8, Issue,
12, pp. 22669-22673, December, 2017.
- Akran, S.K ve Deniz, S.
(2017). Evaluation of Education Processes in Allosteric Learning Model
According to Opinıons of Teachers.Middle East Journal of
Education(MEJE) vol3,no1(2017)25–34.
- Gürbüztürk O.,, Koç, S.,Hatice
Melike Babaoğlu (2016). İngilizce Dersinde Allosterik Öğrenme Modelinin
7.Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi.. Journal Of Education And Future.(9),
68-82. (Yayın No: 2305039).
- Koç, S. (2016). The Influence
of Flipped Learning on Attitudes of Students towards Technology in 8th
Grade Math Lesson. International Journal of Humanities and Social Science
Invention (IJHSSI) ISSN (Online): 2319-7722, ISSN (Print) : 2319-7714
www.ijhssi.org Volume 5, Issue 11 (NOVEMBER), PP 61-68.
- Koç ,S. (2016). The Evaluation
Of Teacher Canditates' Using The Skills Of Critical Thinking Strategies.
TOJNED, 6(1), 169-174. (Yayın No: 3293698).
- İzci E.,, Koç, S. (2012).
Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin
Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Dergisi(9), 101-114. (Yayın No: 1264471)
- Gürbüztürk O.,, Koç, S.
(2012). 21. Yüzyılda Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık
Becerilerinin Değerlendirilmesi. E-Journal Of New World Sciences
Academy, 7(1), 27-49. (Yayın No: 1264464)
- Merter F.,, Koç, S. (2010).
İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgi Toplumu Eğitimi Konusundaki Tutumları.
E-Journal Of New World Sciences Academy, 5(4), 2226-2237. (Yayın No:
1264457)
5.2 Uluslararası Bilimsel Toplantılarda
Sunulan ve Bildiri Kitaplarında (Proceedings) Basılan Bildiriler :
- Gürbüztürk O., Koç, S. ve Üner.,
Z.İ (2016). Why Using Upright Basic Scrıit?: Teacher Perceptions. 5th
International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI – 2017).
Marmaris/Muğla.
- Koç, S. ve Kocaman, İ. (2017).The
Effect of Caricature Based Learning-Teaching Approach on Pre-School
Students’ Speaking And Listening Skills. 5th International Congress on
Curriculum and Instruction (ICCI – 2017). Marmaris/Muğla.
- Akran, S.K ve Deniz, S.
(2017). Cognıtive Structures on “Auntıic
Learnıng” of Students of The Department
of Child Development through Word Associatıon Test. International Social Sciences and Education
Conference (ISSEC2017, 19-23 October, 2017-ANTALYA.
- Akran, S.K ve Kocaman, İ.
(2017). Reflection of Pre-School Modern Approaches to Pre-School Education
Program: Teacher’s Opinions. International Conference on Multidisciplinary,
Science, Engineering and Technology (IMESET’17) October 27-29, 2017,
Bitlis.
- Akran, S.K
ve Kocaman, İ. (2017). The Effects of Play-Based Teaching Approaches to
Pre-School Students 'Learning Choices. International Conference on
Multidisciplinary, Science, Engineering and Technology (IMESET’17)
October 27-29, 2017, Bitlis.
- Koç, S. ve
Aşiroğlu, S. (2017). Yazı Çemberi
Yönteminin Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi YEAUK
2017: Uluslarası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve
Uygulamaları Kongresi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Marmara
Üniversitesi, ÜNDER işbirliğiyle, 19-20 Mayıs, 2017, İstanbul.
- Aşiroğlu, S ve.
Koç, S. (2017). Öğretim İlke ve
Yöntemleri Dersi ile İlgili Kavramlara Yönelik Eğitim Fakültesi
Öğrencilerinin Algıları: Fenomolojik Bir Araştırma YEAUK 2017: Uluslarası Katılımlı Yükseköğretimde
Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, Fatih Sultan Mehmet
Vakıf Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, ÜNDER işbirliğiyle, 19-20 Mayıs, 2017, İstanbul.
- Koç, S. ve
Aşiroğlu, S. (2017). Öğretmenlerin Stem Eğitimi Ve Yapılandırmacı Eğitim
Anlayışına Yönelik Algıları: Yapılandırmacı Eğitim Anlayışı Stem Eğitimine
Hazırlık Mıdır? Uluslararası
Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi. EPDAD – Yıldız Teknik
Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim
Fakülltesi işbirliğiyle, 19-21 Mayıs 2017.
- Aşiroğlu, S ve.
Koç, S. (2017). Öğretmenlerin Stem Eğitimi Konusundaki
Hazırbulunuşlukları.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi. EPDAD – Yıldız
Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim
Fakülltesi işbirliğiyle, 19-21 Mayıs 2017.
- Koç, S. ve Özdemir E.,
(2016). The Vıews Of Teachers On Questıons That Are Included In
Educatıonal Inmatıcs Network Module And Questıons Asked. 4.
Uluslararası Eğitim Programları Ve Öğretim Kongresi (ICCI/EPOK-2016) (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3297626).
- Gürbüztürk O., Koç ,S. ve Özdemir
E., (2016). The Effect Of Writing Techniques İn Quantum Learning Model On
The Critical Thinking Tendency Of Prospective Teachers. . Uluslararası
Eğitim Programları Ve Öğretim Kongresi (Iccı/Epok-2016) (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3297838).
- Koç, S.ve Özdemir E. (2016). Yaşam Boyu
Öğrenme Sürecinde Öğretmen Adaylarının Konuşma Kaygılarına İlişkin
Görüşleri. Fourth International Instructional Technologies & Teacher
Education Symposium (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3297291).
- Koç , S., Üner, Z.İ. (2016). Danışman
Öğretmenlerin, Danışman Eğitimi Ve Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine
İlişkin Görüşleri. Fourth
International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3297291).
- Koç, S.ve Akran, K. (2016). Aday Öğretmenlik Eğitimine İlişkin
Danışman Öğretmen Algıları: Fenomenografik Bir Araştırma 14th
INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCESUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE,
EDUCATION.Innovations and Challenges of Teacher Education Sustainable
Development Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleş Eğitim
Fakültesi-12-14 Mayıs-2016-KONYA.
- Koç , S. (2015). Ortaokul
Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Konusundaki Görüşleri.. Iı.Ulusal
(Uluslarası Katılımlı) Değerler Eğitimi Kongresi. (Özet Bildiri/)(Yayın
No:2304672).
- Koç, S. ve Epçaçan, E.
(2015). Öğretmen Adaylarının, Kuantum Öğrenme Tekniklerini Kullanma
Becerilerine İlişkin Görüşleri.. 3. Uluslararası Eğitim Programları Ve
Öğretim Kongresi: Yükseköğretimde Program Çalışmaları. (Özet
Bildiri/)(Yayın No:2304629
- Koç ,S., Ş., Atila ve Bakır,
B. (2015). İngilizce Dersinde Basamaklı Öğretim Programının 8.Sınıf
Öğrencilerinin Biliş Ötesi Farkındalığına Etkisi.. 3. Uluslararası Eğitim
Programları Ve Öğretim Kongresi: Yükseköğretimde Program Çalışmaları. (Özet
Bildiri/)(Yayın No:2304652)
- Gürbüztürk O.,,Koç ,S., Babaoğlu, H.B(2015).
İngilizce Dersinde Allosterik Öğrenme Modelinin 7.Sınıf Öğrencilerinin
Problem Çözme Becerilerine Etkisi.. Uluslararası Eğitim Programları Ve
Öğretim Kongresi: Yükseköğretimde Program Çalışmaları. (Özet
Bildiri/)(Yayın No:2304606)
- Koç , S., ve Deniz Tavukçu, S.
(2015). Allosterik Öğrenme Modelindeki Eğitim Durumlarının Öğretmen
Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.. Iıı.Uluslar Arası İlkokul Eğitimi
Konferansı. (Özet Bildiri/)(Yayın No:2304696).
- Koç, S. (2015). The
Evaluatıon Of Teacher Candıdates’ Usıng The Skılls Of Crıtıcal Thınkıng
Strategıes. International Teacher Education Conference (Tam Metin
Bildiri/)(Yayın No:2304513).
- Gürbüztürk O., ve Koç, S.
(2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Kuantum Öğrenme Modelini Kullanma
Becerilerinin Değerlendirilmesi. I.Uluslararası Eğitim Programları Ve
Öğretim Kongresi (Özet Bildiri/)(Yayın No:1264196).
- Arıbaş, S., Camuzcu ve S, Koç ,S.
(2011). Öğretmen Yetiştiren Programların Özel Alan Yeterliliklerine Göre
Değerlendirilmesi.. I. Uluslararası Eğitim Programları Ve Öğretimi
Kongresi (Özet Bildiri/)(Yayın No:1264197)
- Gürbüztürk O., ve Koç, S.
(2010). 21.Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Becerilerinin
Değerlendirilmesi. 19.Eğitim Bilimler Kurultayı, 69-70. (Özet
Bildiri/)(Yayın No:1264536)
5.3.
Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler :
- Koç ,S. (2016). Ortaokul
Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Konusundaki Görüşleri.. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal
Bilimler Dergisi, 6(1), 377-396. (Kontrol No: 3291042).
- İzci E.,, Koç ,S. (2012).
Pedogojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarı Yönelim Düzeylerinin
İncelenmesi. Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(8),
31-43. (Kontrol No: 1264490)
- Merter F.,, Koç ,S. (2010).
Öğrencilerin Öğrenme Stilleri İle Öğretmenlerin Öğretme Yollarının Uyum.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (19), 46-72. (Kontrol No:
1264480).
- Semerci Nuriye, Demiralp Demet, Koç
,S., Kerimgil Seda (2009). Geçmişten (1942) Ve Günümüzde (2003)
Göreve Başlamış Sınıf Öğretmenlerine Göre Öğretmenlik.. Cumhuriyet
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 33(1), 37-60. (Kontrol No: 1264441)
5.5.
Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan Ve Bildiri Kitaplarında Basılan
Bildiriler:
- Gürbüztürk O.,, Koç ,S.
(2015). Ortaokul 6.7.8 Sınıf Öğretim Programlarında Yer Alan
Etkinliklerin Öğrencilerin Duygusal Zekalarına Katkısı. 3.Ulusal Eğitim
Programları Ve Öğretim Kongresi (Özet Bildiri/)(Yayın No:1266955).
- Gürbüztürk O.,, Koç ,S.
(2012). Öğretmen Adaylarının "Kişisel Ve Mesleki Değerler-Mesleki
Gelişim" Yeterlik Alanına Sahip Olma Düzeylerini Değerlendirilmesi..
Iı.Ulusal Eğitim Programları Ve Öğretim Kongresi, 246-248. (Özet
Bildiri/)(Yayın No:1266951).
- Gürbüztürk O.,, Koç ,S.
(2010). 21. Yüzyılda Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık
Becerilerinin Değerlendirilmesi. 19.Eğitim Bilimler Kurultayı (Özet
Bildiri/)(Yayın No:1264529).
- Merter F.,, Koç ,S. (2010).
İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgi Toplumu Eğitimi Konusundaki Tutumları..
9.Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 524-528. (Tam Metin Bildiri/)(Yayın
No:1266948).
- Gürbüztürk O.,, Koç ,S.
(2010). İlköğretim Öğretmenlerinin 5e Modelini Kullanma Becerilerinin
Değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy 20.Eğitim Bilimler Kurultayı,
114-115. (Özet Bildiri/)(Yayın No:1266950).
- Koç ,S., Kerimgil S. (2007).
Anadolu Öğretmen Liselerinde Örtük Programa İlişkin Öğretmen-Öğrenci
Görüşleri. 16.Ulusal Eğitim Bilimler Kongresi (Özet Bildiri/)(Yayın
No:1264511).
6..
Sanat ve tasarım etkinlikleri :
- Ulusal, SERGİLER/Karma sergiler /,
05.05.2016-05.05.2016, Siirt Üniversitesinde Materyal Tasarım Sergisi,
Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, (No: 122579)
- Son iki
yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki
tabloyu doldurunuz.
LİSANS VE YÜKSEK LİSANS DERSLERİ
YIL
|
SINIF
|
DERSİN ADI
|
BÖLÜM
|
DERS SAATİ
|
|
(2014-2015)
|
2
|
Bilimsel
araştırma yöntemleri
|
SINIF
ÖĞR.
|
2
|
|
(2014-2015)
|
2
|
Öğretim
ilke ve yöntemleri
|
SINIF
ÖĞR.
|
15
|
|
(2014-2015)
|
2
|
Öğretim
teknolojileri ve materyal tasarım
|
MAT.+SINIF
ÖĞR.
|
8
|
|
(2014-2015)
|
1
|
Eğitim
psikolojisi
|
SINIF
ÖĞR.
|
6
|
|
(2014-2015)
|
4
|
Program
geliştirme
|
SOSYAL
BİLG.
|
4
|
|
(2014-2015)
|
4
|
Öğretmenlik
uygulaması
|
SINIF
ÖĞR.
|
1
|
|
(2014-2015)
|
4
|
Program
geliştirme
|
SOSYAL
BİLG.
|
4
|
|
(2014-2015)
|
2
|
Öğretim
ilke ve yöntemleri
|
SINIF
ÖĞR.
|
15
|
|
(2015-2016)
|
2
|
Öğretim
Teknolojileri ve Materyal tasarım
|
SINIF
Ö+TÜRKÇE
|
16
|
|
(2015-2016)
|
2
|
Öğretim
İlke ve Yöntemleri
|
SINIF
ÖĞR.
|
12
|
|
(2016-2017)
|
2
|
Öğretim
teknolojileri ve materyal tasarım
|
SINIF
ÖĞR.
|
8
|
|
(2016-2017)
|
1
|
Eğitim
psikolojisi
|
SINIF
ÖĞR.
|
6
|
|
2017-2018
|
2
|
Öğretim ilke ve yöntemleri
|
MAT ÖĞR+FEN BİLGİSİ ÖĞR.
|
9
|
|
2017-2018
|
1
|
Eğitim
Bilimlerine Giriş
|
SINIF
ÖĞR.
|
6
|
|
2017-2018
|
1
|
Eğitim
psikolojisi
|
SOSYAL
BİLGİLER ÖĞR.
|
6
|
|
YÜKSEK LİSANS
|
|
(2014-2015)
|
|
Çağdaş
Öğrenme Ve Öğretme Kuramları
|
Yüksek
Lisans
|
3
|
|
(2014-2015)
|
|
Tez
hazırlık
|
Yüksek Lisans
|
4
|
|
(2014-2015)
|
|
yetişkin
eğitimi
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2014-2015)
|
|
Eğitimde
ölçme teknikleri
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2014-2015)
|
|
Program
Geliştirmenin Temelleri
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2014-2015)
|
|
Çağdaş
öğrenme kuramları
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2014-2015)
|
|
Tez
hazırlık
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2014-2015)
|
|
Eğitimde
Yeni Yönelimler
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2014-2015)
|
|
Yetişkin
Eğitimi
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2014-2015)
|
|
Uzmanlık
alan dersi
|
Yüksek Lisans
|
8
|
|
(2015-2016)
|
|
Yüksek
lisans tez çalışması
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2015-2016)
|
|
Yüksek
lisans tez hazırlık II
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2015-2016)
|
|
Eğitim,
Rem Ve Sosyal Değişme
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2015-2016)
|
|
Eğitimde
Yeni Yönelimler
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2015-2016)
|
|
Uzmanlık
Alan Dersi
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2015-2016)
|
|
Uzmanlık
Alan II
|
Yüksek Lisans
|
8
|
|
(2015-2016)
|
|
Eğitimde
Ölçme Teknikleri
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2015-2016)
|
|
Yüksek
Lisans Semineri
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2015-2016)
|
|
Tez
Danışmanlığı
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2016-2017)
|
|
Eğitimde
Ölçme Teknikleri
|
Yüksek Lisans
|
3
|
|
(2016-2017)
|
|
Uzmanlık
Alan
|
Yüksek Lisans
|
8
|
|
(2016-2017)
|
|
Tez
Danışmanlığı
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2016-2017)
|
|
Yüksek
Lisans Semineri
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
(2016-2017)
|
|
Uzmanlık
Alan Dersi
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
2017-2018
|
|
Eğitim
İstatistiği
|
Yüksek Lisans 1
|
3
|
|
2017-2018
|
|
Uzmanlık Alan
|
Yüksek Lisans
|
8
|
|
2017-2018
|
|
Tez Danışmanlığı
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
2017-2018
|
|
Yüksek Lisans Semineri
|
Yüksek Lisans
|
1
|
|
2017-2018
|
|
Eğitim İstatistiği
|
Tezli Yüksek
Lisans Iı.Öğretim
Eğitim Yönetimi Ve Tefttişi Anabilim Dalı
|
3
|
|
*
Son İki Yılda Verdiği Lisans Ve Lisansüstü Düzeydeki Dersler
|
|