ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı :
Halil Coşkun Çelik
2. Doğum Tarihi : 24/10/1972
3. Unvanı : Doç. Dr.
4.Öğrenim Durumu :
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Matematik
|
Dicle Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü
|
1990 - 1994
|
Y. Lisans
|
Uygulamalı Matematik
|
Dicle Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Fen Bilimleri
Enstitüsü, Uygulamalı Matematik ABD
|
1995-1997
|
Doktora
|
Biyoistatistik
|
Dicle Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü,
Biyoistatistik ABD.
|
1999-2004
|
5. Akademik
Unvanlar
Dr. Öğr. Üyesi Tarihi : 20/12/2007
Doçentllik Tarihi : 16/04/2020
Profesörlük
Tarihi : -
6. Yönetilen
Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
Irmak, L. (2020). Çoklu Zekâ
Kuramına dayalı eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları,
tutumları ve bilgilerinin kalıcılığı üzerindeki etkisi. Siirt Üniversitesi, Fen
Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ana Bilim Dalı
6.2. Doktora Tezleri
...
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler (SCI, SSCI, Artsand Humanities)
Çelik, H. C. (2018). The effects of
activity based learning on sixth grade students’ achievement and attitudes
towards mathematics activities. Eurasia Journal of Mathematics, Science and
Technology Education, 14(5), 1963-1977., Doi: 10.29333/ejmste/85807.
7.2. Uluslararası
diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Irmak, L., & Çelik, H. C. (2021).
Çoklu zekâ temelli eğitimin yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları
ve matematiğe yönelik tutumları üzerindeki etkisi. Journal of Computer and
Education Research, 9(17), 405-430. Doi: 10.18009/jcer.870157
Özdemir, F., & Çelik, H. C. (2020).
Examination of pre-service mathematics teachers’ opinions about problem solving
and reasoning according to their mathematical thinking levels. Turkish
Online Journal of Educational Technology, 122-135.
Çelik, H. C., Özdemir, F. (2020).
Mathematical thinking as a predictor of critical thinking dispositions of
pre-service mathematics teachers. International Journal of Progressive Education,16(4),
81-98. Doi: 10.29329/ijpe.2020.268.6
Çelik, H. C. (2020). The effect of modelling, collaborative
and game-based learning on the geometry success of third-grade students. Education
and Information Technologies, 25(1), 449-469. Doi:
10.1007/s10639-019-09983-3
Çelik, H. C., Obay, M., &
Özdemir, F. (2020). İlkögretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel akıl
yürütme ve problem çözme becerilerine ilişkin görüşleri. Turkish Studies-Educational
Sciences, 15(3), 1651-1673. Doi: 10.29228/TurkishStudies.42682
Obay, M., & Çelik, H. C., (2019).
What do pre-service mathematics teachers think about context based learning? a
qualitative study. Journal of Computer and Education Research, 7(14),
284-313. Doi: 10.18009/jcer.574528.
İlhan, A, Tutak, T., & Çelik,
H. C. (2019). What is the predictive power of visual mathematics literacy
perception and ıts sub-dimensions for geometry success? Eurasian Journal of
Educational Research, 19(80), 1-24. Doi: 10.14689/ejer.2019.80.1
Çelik, H. C. (2019). Investigating the visual mathematics
literacy self-efficacy (VMLSE) perceptions of eighth grade students and their
views on this ıssue. International Journal of Educational Methodology, 5(1),
177-188. Doi: 10.12973/ijem.5.1.177
İlhan, A., & Çelik, H. C. (2018).
Assessment of student achievement and views on the impact of instruction with
visualization of identities in (axb)n form in mathematics. Pegem Egitim ve
Ögretim Dergisi, 8(4), 833-878. Doi: 10.14527/pegegog.2018.031
Çelik, H. C., (2018). Development
of symbolic mathematics language literacy perception scale for junior high school
students and analysis of literacy perceptions based on certain variables. International
Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 51(3), 1-17.
Doi: 10.1080/0020739X.2018.1555724
Çelik, H. C., Ertas, H., &
İlhan, A. (2018). The impact of project-based learning on achievement and
student views: The case of AutoCAD programming course. Journal of Education and
Learning, 7(6), 67-80. Doi: 10.5539/jel.v7n6p67
Çelik, H. C., Karayama, S. (2018).
Investigating attitudes of prospective mathematics teachers towards the use of
mobile learning at a higher learning institution. Universal Journal of
Educational Research, 6(8), 1784-1794. Doi: 10.13189/ujer.2018.060823.
Çelik, H. C. (2017). Mathematical
modelling research in Turkey: A content analysis study. Educational Research
and Reviews, 12(1), 19-27. Doi: 10.5897
Çelik, H. C., İlhan, A., & GÜNDÜZ
SAMET (2016). The evaluation of theses prepared on project based learning in
Turkey: A content analysis study. Journal of Educational Sciences Research,
6(2), 61-74., Doi: 10.12973/jesr.2016.62.4
İlhan, A., & Çelik, H. C. (2016).
Development of visual mathematics literacy scale for elementary education
mathematics teacher candidates. US-China Education Review A, 6(7), 391-401.
Doi: 10.17265/2161-623X/2016.07.001.
Karayama, S., & Çelik, H. C. (2016).
A review of studies on academic success in blended learning approach in Turkey
A content analysis study. Global Journal For Research Analysis, 5(1),
345-349. Doi: 10.15373/22778160.
Çelik, H. C., & İlhan, A. (2016).
Attitude scale of statistics development reliability and validity studies. International
Journal of Current Research (IJCR), 8(6), 32885-32891.
Çelik, H. C., & İlhan, A. (2016).
Facebook use oriented attitude scale: development,reliability and validity
study. Paripex Indian Journl of Research, 5(5), 80-85., Doi:10.15373
İlhan, A., Çelik, H. C., Gemcioğlu,
M., & Çiftaslan, M. E. (2016). Examination of the relationship between
internet attitudes and internet addictions of 13 18 year old students: The case
of Kahramanmaras. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology,
15(2), 73-77.
Çelik, H. C. (2015). Effects of
computer course on computer self efficacy computer attitudes and achievements
of young individuals in Siirt Turkey. Educational Research and Reviews, 10(3),
249-258. Doi: 10.5897/ERR2014.2037
Çelik, H. C., Gazioğlu, S., &
Pesen, C. (2012). Development of a scale to measure teacher candidates
attitudes toward research. Journal of Educational Sciences Research, 2(2),
105-121., Doi: 10.12973
Aypay, A., Çelik, H. C., Aypay, A.,
& Sever, M. (2012). Technology acceptance in education a study of pre
service teachers in Turkey. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational
Technology, 11(4), 264-270.
Kahyaoğlu, M., & Çelik, H. C. (2012).
Examining the secondary and high school students attitudes towards internet use
according to different variables. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(3),
869-876.
Okçu, V., & Çelik, H. C. (2011).
Öğretmen adaylarının KPSS’ye ilişkin görüşlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumlarına etkisi. The International Journal of Research in Teacher
Education (IJRTE), 2(1), 30-54.
Bindak, R., & Çelik, H. C. (2006).
Ögretmenler için bilgisayar tutum ölçeğinin güvenirlik ve geçerlik çalısması. Eurasian
Journal of Educational Research, 1(22), 38-47.
7.3.
Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan
bildiriler
Özdemir, F., & Çelik, H. C. (2020). Examination of pre-service mathematics
teachers’ opinions about reasoning and problem solving according to their
mathematical thinking levels. International
Conference on New Horizons in Education INTE2020, 337-352. (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Özdemir, F. (2019).
Mathematical thinking as a predictor of critical thinking dispositions of
pre-service mathematics teachers. The
2nd International Conference on Language, Education, and Culture (ICLEC 2019),
112-112. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Obay, M. (2019). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının
matematiksel problem çözme inançları ve akademik başarılarının
incelenmesi. VI th International
Eurasian Educational Research Congress, 659-672. (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)
Çelik, H. C. (2018).
Görsel matematik okuryazarlığı algı ölçeğinin geliştirilmesi ve ilgili
okuryazarlık algısının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Şehri Nuh Uluslararası Multi Disipliner
Çalışmalar Kongresi, 88-89. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C. (2018).
Modelleme, işbirlikli ve oyun tabanlı öğrenme etkinliklerinin ilkokul
üçüncü sınıf öğrencilerinin geometri başarısına etkisi. Şehri Nuh Uluslararası Multi Disipliner
Çalışmalar Kongresi, 89-90. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C. (2018).
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin, modelleme, işbirlikli ve oyun tabanlı
öğrenmeye dayalı geometri etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Şehri Nuh Uluslararası Multi Disipliner
Çalışmalar Kongresi, 471-480. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
İlhan, A., Akın, M. F., & Çelik,
H. C. (2018). Matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli
olan ve olmayan problemlere ilişkin başarı düzeylerinin incelenmesi. 3rd
International Scientific Research Congress on Humanities and Social Sciences
(IBAD-2018), 69-69. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
İlhan, A., Çelik, H. C., & Karayama,
S. (2018). Matematik öğretmen adaylarının STEM eğitimi hakkındaki görüşlerinin
incelenmesi. 1st International Congresses on New Horizons in Education and
Social Science (ICES-2018), 264-264. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & İlhan, A.
(2018). Ortaokul Öğrencilerine Yönelik
Sembolik Matematik Dil Okuryazarlığı Ölçeğinin Geliştirilmesi. 1st
International Congresses on New Horizons in Education and Social Science (ICES-2018),
231-231. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & İlhan, A. (2018). Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
Etkinliklerinin ilköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının STEM Tutumlarına
Etkisi. 1st International Congresses
on New Horizons in Education and Social Science (ICES-2018), 263-263. (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
İlhan, A., Çelik, H. C., & Karayama,
S. (2018). FeTeMM uygulamalarının,
öğretmen adaylarının farkındalık düzeylerine etkisi ve farkındalık düzeylerinin
bazı değişkenler açısından incelenmesi. 1st International Congresses on New
Horizons in Education and Social Science (ICES-2018) (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)
İlhan, A., Çelik, H. C., & Ertaş,
H. (2017). The effectiveness of CAD
programming education based on project based learning: An investigation of
student views in this knowledge. International
Social Sciences and Education Conference (ISSEC2017), October 2017 (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., Akın, M. F., & İlhan,
A. (2017). Teaching identities of (ax+b)n
with Jo Niemeyer Modeling (Naef Modulan Toy) according to visual design
principles and electives. International
Social Sciences and Education Conference (ISSEC2017), October 2017 (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
Akın, M. F., İlhan, A., & Çelik,
H. C. (2017). The investigation of (ax+b)n
identity through Join Niemeyer Modeling (Naef Modulan Toy) according to views
of students. International Social
Sciences and Education Conference (ISSEC2017), October 2017 (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
Cezlan, A., & Çelik, H. C. (2017).
Analysis of attitudes about mobile learning of prospective teacher of
mathematics in terms of various variables. International Conference on
Mathematics and Mathematics Education(ICMME-2017), Harran University (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
Kızıltoprak, M., & Çelik, H. C.
(2017).
Examination of visual math literacy self-efficacy perceptions of middle
school students in terms of various variables.
International Conference on Mathematics and Mathematics
Education(ICMME-2017), Harran University (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
İlhan, A., & Çelik, H. C. (2017).
Visual math literacy in the lower dimensions what is the strength to the
procedure of its success of geometry?. International Conference on
Mathematics and Mathematics Education(ICMME-2017), Harran University (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum).
İlhan, A., Çelik, H. C., & Poçan,
S. (2016). Math and visual mathematical
literacy: A compilation study. International
Engineering, Science and Education Conference (INESEC 2016), 20-34. (Tam
Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
İlhan, A., Erbaş A. K., & Çelik,
H. C. (2016). The effects of using geometric figures in
modelling identities in the form of (ax+b)n on the success and
opinions of students of vocational schools of higher education. International Engineering, Science and
Education Conference (INESEC 2016), 74-88. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
İlhan, A., Çelik, H. C., & Erbaş,
A. K. (2016). Geometric visualization of
binomial expansions of algebraic expressions in the form of (ax+b)n.
International Engineering, Science and Education Conference (INESEC 2016),
60-73. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., İlhan, A., Çelik, E.,
& İlhan, G. (2016). The effect of a
blended learning method on academic success and problem solving skills. International
Engineering, Science and Education Conference (INESEC 2016), 35-43. (Tam
Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., İlhan, A., & Karayama,
S. (2016). Tendency of studies in
mathematics literacy field: A content analysis study. International Conference of Strategic Research
in Social Science and Education (ICoSReSSE) 2016, 829-841. (Tam Metin
Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., İlhan, A., & Karayama,
S. (2016). The content analysis method
evulation for the mathematical modelling area studies performed in Turkey. International
Conference of Strategic Research in Social Science and Education(ICoSReSSE),
817-827. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Aslan, A., İlhan, A., Çelik, H. C.,
& Ömür, E. H. (2016). The
investigation of university students epistemological belief subdimensions
regarding to some variables. International Conference of Strategic Research
in Social Science and Education (ICoSReSSE) 2016, 843-856. (Tam Metin
Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & İlhan, A. (2016). Problem solving skills in mathematics
attitude scale development study. International Conference on Mathematics
and Mathematics Education (ICMME-2016) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., İlhan, A., & Poçan,
S. (2016). The effect of constructivist
learning approach in mathematics assessment field to academic achievement and
academic self perception. International Engineering, Science and Education
Conference (INESEC 2016), 44-59. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., İlhan, A., & Aslan,
A. (2015). Investigation of attitude towards scientific research of university
students. International Conference on
Quality in Higher Education (ICQH 2015), 575-583. (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)
Çelik, H. C., & Gündüz, S. (2014).
Investigation of the learning styles of elementary school mathematics teacher
candidates in terms of their attitudes towards mathematics and academic
achievement. International Conference
on Education Leadership in the Light of Science, 72-73. (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)
Çelik, H. C. (2014).
Statistical attitude scale: Development reliability and validity
study. International Conference on
Education Leadership in the Light of Science, 87-88. (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)
Çelik, H. C., & Gündüz, S. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının
öğrenme stillerinin akademik başarı ve matematiğe yönelik tutumları açısından
incelenmesi. Bilimin Işığında
Eğitimsel Liderlik Üzerine Uluslararası Konferans, 72-73. (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
Kahyaoğlu, M., & Çelik, H. C. (2011).
Examining the attitudes towards internet use of secondary and high
school students according to different variables. 5th International Computer
ve Instructional Technologies Symposium (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Mercimek, B. (2013). Bilgisayar türü internet deneyimi ve kullanma
sıklığına göre internet bağımlılık eğilimlerinin karşılaştırılması. 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
(Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Mercimek, B. (2013). BÖTE bölümü öğrencilerinin internet kullanma
profilleri ve internete yönelik bağımlılık eğilimleri. 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Çevik, M.N. (2012). İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin istatistik
ve olasılık ünitesini öğrenmeleri üzerinde bilgisayar destekli öğretimin
etkisi. 5.th International Computer Instructional
Technologies Symposium (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C. (2010).
The effectiveness of computer course on the computer attitudes,
self-efficacy and success of adults.
4. International Computer and Instructional Technologies Symposium, Selçuk
University, 285-291. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Çevik M. N. (2010). The comparison of unemployed adults’ computer
self-efficacy beliefs in terms of different variables. 4. International Computer and
Instructional Technologies Symposium, 344-349. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Okçu, V., & Çelik, H. C. (2009).
Öğretmen adaylarının KPSS’ye ilişkin görüşlerinin öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumlarına etkisi. The First
International Congress of Educational Research, 1-24. (Tam Metin
Bildiri/Sözlü Sunum)
7.4. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
Innovative Approaches in Educational Sciences, Bölüm
adı:(Development of a visual mathematics literacy scale and investigation of
visual mathematics literacy perception according to various variables) (2018).,
Çelik Halil Coşkun, Bindak Recep, Özdemir Furkan, Gece Akademi,
Editör:Yıldız Karagöz Yeke, Tarkan
Yazıcı, Onur Hayırlı, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 119, ISBN:978-605-288-804-9,
İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 4590441)
Bilgisayar I II Temel
Bilgisayar Becerileri, Bölüm adı:(Bilişim Teknolojileri Temel Kavramları)
(2012)., Çelik Halil Coşkun, Kuzu Abdullah, Çuhadar Cem, Kıyıcı Mübin, Daban
Şerafettin, Kiper Aydın, Tarımer İlhan, Başboğaoğlu Uğur, Karaman Muhammet
Kemal, Yanarateş Erkan, Dursun Özcan Özgür, Bektaş Leyla, Pegem Akademi,
Editör: Ali Güneş, Basım sayısı:6, Sayfa Sayısı 612, ISBN:978-605-4282-55-5,
Türkçe (Ders Kitabı), (Yayın No: 51126)
Bilgisayar I, Bölüm
adı:(Bilişim Teknolojileri Temel Kavramları) (2006)., Çelik Halil Coşkun,
Daban Şerafettin, Kuzu Abdullah, Çuhadar Cem, Gündüz Şemseddin, Kıyıcı Mübin, Tarımer
İlhan, Yanar Ateş Erkan, Çınar Orhan, Başboğaoğlu Uğur, Kiper Aydın, Pegem
Akademi, Editör:Ali Güneş, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 440,
ISBN:9944-919-20-9, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 51125)Innovative Approaches in Educational Sciences, Bölüm
adı:(Development of a visual mathematics literacy scale and investigation of
visual mathematics literacy perception according to various variables) (2018).,
Çelik Halil Coşkun, Bindak Recep, Özdemir Furkan, Gece Akademi,
Editör:Yıldız Karagöz Yeke, Tarkan
Yazıcı, Onur Hayırlı, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 119, ISBN:978-605-288-804-9,
İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 4590441)
Bilgisayar I II Temel
Bilgisayar Becerileri, Bölüm adı:(Bilişim Teknolojileri Temel Kavramları)
(2012)., Çelik Halil Coşkun, Kuzu Abdullah, Çuhadar Cem, Kıyıcı Mübin, Daban
Şerafettin, Kiper Aydın, Tarımer İlhan, Başboğaoğlu Uğur, Karaman Muhammet
Kemal, Yanarateş Erkan, Dursun Özcan Özgür, Bektaş Leyla, Pegem Akademi,
Editör: Ali Güneş, Basım sayısı:6, Sayfa Sayısı 612, ISBN:978-605-4282-55-5,
Türkçe (Ders Kitabı), (Yayın No: 51126)
Bilgisayar I, Bölüm
adı:(Bilişim Teknolojileri Temel Kavramları) (2006)., Çelik Halil Coşkun,
Daban Şerafettin, Kuzu Abdullah, Çuhadar Cem, Gündüz Şemseddin, Kıyıcı Mübin, Tarımer
İlhan, Yanar Ateş Erkan, Çınar Orhan, Başboğaoğlu Uğur, Kiper Aydın, Pegem
Akademi, Editör:Ali Güneş, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 440,
ISBN:9944-919-20-9, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 51125)
Temel Matematik I (2000)., Coşkun Tayfur, Pesen Cahit,
Çelik Halil Coşkun, Eskişehir, Editör: Tayfur, C., Pesen, C., ve Çelik,
H. C., Basım sayısı: 2, Sayfa Sayısı 148, Türkçe (Ders Kitabı), (Yayın No:
2120833)
Temel Matematik II
(2000)., Tayfur Coşkun, Pesen Cahit, Çelik Halil Coşkun, Eskişehir,
Editör: Coşkun Tayfur, Cahit Pesen, Halil Coşkun Çelik, Basım sayısı:2, Sayfa
Sayısı 220, Türkçe (Ders Kitabı), (Yayın No: 2120969)
7.5. Ulusal
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
Akın, M. F., İlhan, A., & Çelik, H. C. (2019). Matematik Öğretiminde Materyal Kullanımının
Matematiksel Düşünme Becerisi ve Kavram Yanılgıları Üzerindeki Rolü. İlköğretim Online, 18(3), 1392-1404.,
Doi: 10.17051/ilkonline.2019.612772
Çelik, H. C., İlhan,
A., & Akın, M. F. (2018). Matematik
öğretmeni adaylarının bağlam temelli olan ve olmayan problemlere ilişkin başarı
düzeylerinin bazı değişkenler açısından karşılaştırılması. Turkish Studies
Educational Sciences, 13(27), 433-460., Doi: 10.7827/TurkishStudies.14320
İlhan, A., Çelik, H. C.,
& Akın, M. F. (2017). Naef Modulan
Toy Materyalinin Görsel Tasarım İlke ve Öğelerine Göre Değerlendirilmesi ve
Öğrenci Görüşleri. Dicle University
Journal of Ziya Gökalp Education Faculty, 1(32), 875-891., Doi:
10.14582/DUZGEF.1867
İlhan, A., Çelik, H. C.,
& Aslan, A. (2016). Üniversite
Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 17(2), 141-156., Doi: 10.17679/iuefd.17218132
Çelik, H. C., & Gündüz,
S. (2016). İlköğretim matematik öğretmen
adaylarının akademik başarı ve matematiğe yönelik tutumlarının öğrenme stilleri
açısından incelenmesi. Dicle
University Journal of Ziya Gökalp Education Faculty, 1(28), 278-278., Doi:
10.14582/DUZGEF.730
Gündüz, S., & Çelik,
H. C. (2015). Öğrencilerin matematik
dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi. Dicle University
Journal of Ziya Gökalp Education Faculty, 2(25), 156-173. Doi:
10.14582/DUZGEF.535
Çelik, H. C. (2014). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Olasılık
ve İstatistik ünitesini öğrenmeleri üzerinde bilgisayar destekli öğretimin
etkisi. Düzce Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 45-64.
Çelik, H. C., & Çevik,
M. N. (2010). İşsiz gençlerin bilgisayar
öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması. Uşak
Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 152-166. Doi: 10.12780/UUSBD67
Çelik, H. C., & Ceylan,
H. (2009). Lise öğrencilerinin matematik
ve bilgisayar tutumlarının çeşitli değişkenler açısından
karşılaştırılması. Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(26), 92-101.
Özgen, N., & Çelik,
H. C. (2008). Üniversite öğrencilerinin
coğrafya dersine yönelik tutumlarının kümeleme analizi ile belirlenmesi Siirt
Eğitim Fakültesi Örneği. Marmara
Coğrafya Dergisi, 1(17), 67-78.
Çelik, H. C., & Kahyaoğlu,
M. (2007). İlköğretim öğretmen
adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarının kümeleme analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4),
571-586.
Çelik, H. C., & Acar,
T. (2007). Kronik hemodiyaliz
hastalarının depresyon ve anksiyete düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre
incelenmesi. Fırat Tıp Dergisi, 12(1),
23-27.
Özgen N., Özbek, R.,
& Çelik, H. C. (2006). Coğrafya eğitiminde
bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,
1(13), 261-270.
Ulusal hakemli
dergilerde yayımlanan makaleler:
Çelik, H. C., & Bindak,
R. (2005). Sınıf öğretmenliği bölümü
öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre
incelenmesi. Gazi Üniversitesi
Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 427-436.
Çelik, H. C., & Bindak,
R. (2005). İlköğretim okullarında görev
yapan öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre
incelenmesi. İnönü Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 27-38.
Çelik, H. C., Satıcı, Ö,
& Çelik, M. Y. (2005). Sağlık
personellerinde kronik sigara içme alışkanlığı olanların tutumlarına ilişkin
değişkenlerin kümeleme analizi cluster analysis. Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi,
32(1), 20-25. Doi: 10.5798
Çelik, H. C., Satıcı,
Ö., & Çelik, M. Y. (2004). Kronik
sigara içme alışkanlığı olan üniversite öğrencilerinin tutumlarına ilişkin
değişkenlerin aşamalı kümeleme yöntemi çözümlemesi. İnönü Üniversitesi Tıp
Fakültesi Dergisi, 11(4), 217-222.
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda
sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
Gündüz, S., & Çelik, H. C. (2014). Öğrencilerin
matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi. 9.Ulusal Egitim Yönetimi Kongresi (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Gündüz, S. (2014). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımını temel alan çalışmaların değerlendirilmesi
Türkiye örneği. 9.Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Pesen,
C. (2008). Araştırmaya yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. I. Ulusal
Egitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, 195-210. (Tam
Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Odabas, A., Pesen, C.,
Çelik, H. C., & Epçaçan Cevdet (2007). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin
matematik dersi öğretim programının etkililiğine ilişkin görüşleri. 1.Ulusal
İlköğretim Kongresi, Hacettepe Üniversitesi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Dasdağ, M., Çelik, M.
Y., Satıcı, Ö., Akkuş, Z., & Çelik, H. C. (2006). Hangi tür araştırmalarda
path analizi kullanılmalıdır. IX. Ulusal Biyoistatistik Kongresi (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
Özgen, N., & Çelik,
H. C. (2006). Üniversite öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarının
kümeleme analizi ile incelenmesi. 15. TUIK Araştırmaları Sempozyumu Veri
Kalitesi ve Güvenilirliği IAS 2006 (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Kahyaoglu, M., Çelik, H.
C., & Yangın, S. (2006). İlköğretim fen bilgisi matematik ve sınıf öğretmenliği
bölümü öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları. Ulusal Sınıf Öğretmenliği
Kongresi, 1, 390-397. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., Satıcı,
Ö., & Çelik, M. Y. (2004). Öğretmenlerden kronik sigara içme alışkanlığı
olanların tutumlarına ilişkin değişkenlerin aşamalı kümeleme yöntemi
çözümlemesi: Hierarchical cluster analysis. VII. Ulusal Biyoistatistik
Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
Çelik, H. C., & Tez,
M. (2002). Hipertansif ve sağlıklı gebe kadınlarda yas ortalama arteryel basınç
değişkenlerinin kovaryans analizi yardımıyla değerlendirilmesi. VI. Ulusal
Biyoistatistik Kongresi Tıpta Bilgisayar Uygulamaları (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)
Çelik, M. Y., Satıcı,
Ö., Akkuş, Z., Dasdağ, M., & Çelik, H. C. (2000). Kümeleme çözümlemesinde başarılı
kümeler elde etmenin koşulları Akademik personelin interneti kullanmasıyla
ilgili bir uygulama. 5. Ulusal Biyoistatistik Kongresi (Tam Metin
Bildiri/Sözlü Sunum)
7.7. Sanat
ve tasarım etkinlikleri:
Ulusal, Resim Fotoğraf ve Materyal
Sergisi, 21.06.2018-24.06.2018, Doğadan Geometri Yansımaları, Siirt
Üniversitesi Eğitim Fakültesi, (No: 228290)
8. Projelerde yaptığı görevler
Akıl ve Zekâ Oyunlarının Matematik ve Fen Öğretmen
Adaylarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi, Yükseköğretim Kurumları
tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü: Çetin Ali, Araştırmacı:
Çelik Halil Coşkun, 06/01/2019- 27/06/2019 (Ulusal)
Geometri Derslerinde STEM Eğitiminin Akademik
Başarıya, Tutuma Etkisi ve Öğrenci Görüşleri, Yükseköğretim Kurumları
tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü: Çelik Halil
Coşkun, Araştırmacı: Çetin Ali, Araştırmacı: Onursal Nilgün, 25/05/2017-
26/12/2017 (Ulusal)
Bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin
matematik tutumuna, matematiksel düşünme düzeyine, kavramları öğrenme
başarısına etkisi ve bu konudaki görüşleri, Yükseköğretim Kurumları tarafından
destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü: Çelik Halil Coşkun, Araştırmacı:
Çetin Ali, Araştırmacı: Onursal Nilgün, 06/01/2019- 27/06/2019 (Ulusal)
STEM Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının
Fen Bilgisi, Matematik, Mühendislik ve 21. Yüzyıl Tutumlarına Etkisi,
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi,
Yürütücü: Çetin Ali, Araştırmacı: Çelik Halil Coşkun, Araştırmacı: Onursal
Nilgün, 27/05/2017- 26/12/2017 (Ulusal)
Muhteşem Üçlü: Doğa, Geometri ve Öğretim, TÜBİTAK
PROJESİ, Yürütücü: Çelik Halil Coşkun, Araştırmacı: İlhan Aziz, Araştırmacı:
Pesen Cahit, 25/04/2018- 02/11/2018 (Ulusal)
FeTeMM uygulamalarının Sınıf Öğretmenliği Öğretmen
Adaylarının FeTeMM farkındalıklarına, Öz-Yeterliliklerine ve Sorgulama
Becerilerine Etkisi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel
araştırma projesi, Yürütücü: Çetin Ali, Araştırmacı: Çelik Halil Coşkun,
10/03/2020 (Ulusal)
Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri
Yarışması, TÜBİTAK PROJESİ, Proje Hakemliği: Çelik Halil Coşkun,
22/03/2010- 26/03/2010 (Ulusal)
Ekolojik Ayak İzimizi Tanıyalım Bilim Okulu Projesi, TÜBİTAK
PROJESİ, Yürütücü: Kahyaoğlu Mustafa, Eğitmen: Çelik Halil Coşkun, Eğitmen:
Çetin Ali, 09/07/2012- 09/07/2012 (Ulusal)
Bilişim ve Gençlik Bütünleşiyor, Diğer kamu
kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç), Yürütücü: Çelik Halil Coşkun,
Eğitmen: Çevik Mehmet Nezir, Eğitmen: Dilek Hakan, 01/01/2010- 30/10/2010
(Ulusal)
İlk ve Ortaöğretimde Proje Yürütme ve Bilim Danışmanlığı
Eğitimi Projesi, TÜBİTAK PROJESİ, Danışman: Çelik Halil Coşkun, 16/06/2008-
16/06/2008 (Ulusal)
9.İdari Görevler
Komisyon Üyeliği
|
2021 …
|
Siirt Üniversitesi
|
Yönetim Kurulu Üyeliği
|
2020 …
|
Siirt Üniversitesi/Ölçme ve
Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi
|
Anabilim Dalı Başkanı
|
2020 …
|
Siirt
Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Matematik
Eğitimi Anabilim Dalı
|
Etik Kurul Üyeligi
|
2017 …
|
Siirt Üniversitesi/Rektörlük
|
Ars. Uyg. Merkezi Müdürü
|
2015-2015
|
Siirt Üniversitesi/Uzaktan Eğitim
Uygulama ve Araştırma Merkezi
|
Dekan Yardımcısı
|
2009-2011
|
Siirt Üniversitesi/Eğitim Fakültesi
|
10.Bilimsel ve
Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
EYUDER (Eğitim
Yöneticileri ve Uzmanları Derneği)
11.Ödüller
Yayın
Teşvik Ödülü, SİİRT ÜNİVERSİTESİ, 2017
12.Son iki yılda
verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu
doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık
Saati
|
Teorik
|
Uygulama
|
Lisans
2020-2021
|
Güz
Bahar
|
Matematik Ders Kitabı İncelemesi
|
3
|
0
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
2
|
0
|
Olasılık
|
2
|
0
|
Origami ile Matematik
|
3
|
0
|
Matematik Eğitiminde Öz-Düzenleme
|
3
|
0
|
İstatistik
|
2
|
0
|
Matematikte Proje Geliştirme ve Yönetimi
|
3
|
0
|
Matematik Öğretiminde Yeni
Yaklaşımlar
|
3
|
0
|
Yüksek Lisans
2020-2021
|
Güz
Bahar
|
Temel İstatistik
|
3
|
0
|
Matematikte Ölçek Geliştirme ve Değerlendirme
|
3
|
0
|
Matematik Eğitiminde Nicel Veri Analizi
|
3
|
0
|