ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı: CAHİT PESEN
2. Doğum Tarihi: 21 MART 1969
3. Unvanı: Profesör
- Öğrenim
Durumu:
Derece
|
Bölüm/Program
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Matematik
|
Yüzüncü
Yıl Üniversitesi
|
1990
|
Yüksek
Lisans
|
Matematik
|
Yüzüncü
Yıl Üniversitesi
|
1993
|
Doktora/S.Yeterlik/
Tıpta Uzmanlık
|
Matematik
|
Yüzüncü
Yıl Üniversitesi
|
1996
|
Yüksek Lisans Tez Başlığı (özeti ekte) ve Tez
Danışman(lar)ı :
FRECHET UZAYLARI VE HOLOMORFİK FONKSİYONLAR ÜZERİNE
Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Yılmaz ALTUN (Yüzüncü Yıl
Üniversitesi)
Doktora
Tezi/S.Yeterlik Çalışması/Tıpta Uzmanlık Tezi Başlığı (özeti ekte) ve
Danışman(lar)ı :
GEÇİŞKEN VE PARÇALI MONOTON DÖNÜŞÜMLERİN TOPOLOJİK
ENTROPİSİ ÜZERİNE
Tez Danışmanı: Prof. Dr. İsmail TOK (Yüzüncü Yıl
Üniversitesi)
- Akademik
Unvanlar
Görev Unvanı
|
Görev Yeri
|
Yıl
|
Arş.Gör.
|
Fen-Edebiyat
Fakültesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi
|
1991-1995
|
Öğr.Gör.
|
Siirt
Eğitim Fakültesi, Dicle Üniversitesi
|
1995-1996
|
Öğr.Gör.Dr.
|
Siirt
Eğitim Fakültesi, Dicle Üniversitesi
|
1996-1997
|
Yard.Doç.Dr.
|
Siirt
Eğitim Fakültesi, Dicle Üniversitesi
|
1997-2007
|
Yard.Doç.Dr.
|
Eğitim
Fakültesi, Siirt Üniversitesi
|
2007-2012
|
Doç.
Dr.
|
Eğitim
Fakültesi, Siirt Üniversitesi
|
2012-2017
|
Prof.
Dr.
|
Eğitim
Fakültesi, Siirt Üniversitesi
|
2017-Devam Ediyor.
|
- Yönetilen
Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1 Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri :
Özgen, K.,
“Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrenme Ürünlerine
Etkileri”, Dicle Üniversitesi, 2007.
Akın, M. F.,
“Özdeşlik Konusunun Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Öğrenme
Ürünlerine Etkileri”, Dicle Üniversitesi, 2007.
Cezlan, A., “Gerçekçi
Matematik Eğitiminin 6.Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Cisimler Konusundaki
Öğrenme Ürünlerine Etkisi”, Siirt Üniversitesi, (Devam Ediyor.)
Işık, H., “Etkinlik Temelli Öğretimin Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin
Rasyonel Sayılarla İşlemler Konusundaki Öğrenme Ürünlerine Etkisi”, Siirt Üniversitesi, (Devam Ediyor.)
Kızıltoprak, M.,
“İşbirlikli Öğrenmenin Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Üçgenler Konusundaki
Akademik Başarıları ve Görsel Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlik Algıları
Üzerindeki Etkisi”, Siirt Üniversitesi, (Devam Ediyor.)
6.2 Yönetilen Doktora
Tezleri/Sanatta Yeterlik Çalışmaları :
Bindak, R.,
“Geometri Tutum Ölçeği Güvenirlik Geçerlik Çalışması ve Bir Uygulama”, Dicle
Üniversitesi, 2004.
- Yayınlar
7.1 Uluslar arası
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and
Humanities)
1. Pesen,
C., (2007), “Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları”, Eğitim ve
Bilim, Cilt 32, Sayı 143, ss:79-88.
7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
1.
Özgen,
K. ve Pesen,
C.,
(2008), “Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öz-Yeterlik Ölçeğinin
Geliştirilmesi”, Journal of Qafqaz, , ISSN 1302-6763. ss: 155-163.
2.
Özgen,
K. ve Pesen,
C.,
(2008), “Fonksiyon Konusunun Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının
Öğrencilerin Akademik Başarı ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisi”, e-Journal of
New World Sciences Academy, Cilt 3, Sayı 3, ISSN:1306-3111, ss: 505-522.
3.
Özgen,
K. ve Pesen,
C.,
(2010), “İlköğretim Matematik Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına
İlişkin Öğretmenlerin Öz-Yeterlilik Algıları “ , Manas Sosyal Bilimler Dergisi,
ISSN 1694-5093, Sayı 24, ss:115-135.
4.
Çelik, H.
C., Gazioğlu, S. ve Pesen, C. (Decamber, 2012), “Development ofScale to
Measure Teacher Candidates’ Attitudes toward Research”, Journal of Educational
Sciences Research, Vol:2, No:2, 105-121.
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri
kitabında (Proceedings) basılan bildiriler
7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
1. Pesen, C.,
Odabaş, A. ve Bindak, R., (2000), “İlköğretim Okullarında Kullanılan Matematik
Öğretim Yöntemleri Üzerine”, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt 25, sayı 118,
ss:32-34.
2. Pesen,
C.,
Odabaş, A. ve Bindak, R., (2000) “İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Matematik
Dersine Karşı Olan Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Eğitim
Araştırmaları Dergisi, sayı 2, ss: 65-69.
3. Pesen, C. ,
(2002), “Matematiğin Estetiği Üzerine”, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi,
sayı 22, ISSN-1300-5340, ss: 130-134.
4. Pesen, C.,
(2002), “Öğrencilerin Zihinden İşlem Yapma Becerileri İle ilgili Öğretmen
Davranışlarının Gerçekleşme Düzeyi”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, sayı 7,
ss:165-171.
5. Pesen, C.,
(2004), “Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemlerinde Kullanılan Yöntemlerin
İlköğretim 1.sınıf Öğrencilerinin Başarı Düzeyine Etkisi”, Ege Eğitim Dergisi,
Cilt 5, Sayı 1, ss:13-18.
6. Pesen, C.,
Odabaş, A., Bindak, R. ve Kudu, M., (2005), “Öğretmen Adaylarının Yetenek ve
İlgileri”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:II,
Sayı:I.
7. Pesen, C.,
(2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme
Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
8. Özgen, K. ve Pesen, C., (2008), “Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı ve Öğrencilerin
Matematiğe Yönelik Tutumları”, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, ISSN
1305-0060, ss: 69-83.
9. Özgen, K. ve Pesen, C., (2008), “Probleme Dayalı Öğrenme ve Matematik Eğitiminde
Uygulanabilirliği”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, ISSN
1301-0085, Sayı:24, ss: 36-46.
10. Akın, F. ve Pesen, C., (2010), “Özdeşliklerin Elde Edilmesinde Tam Küp Modelinin
Öğrenme Ürünlerine Etkileri”, Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, ISSN
1305-0060, Sayı:14, ss: 86-102.
11. Özgen, K. ve Pesen, C., (Bahar 2010), “Probleme
Dayalı Öğrenme (PDÖ) Yaklaşımı ile İşlenen Matematik Dersinde Öğrencilerin
Problem Çözme Becerilerinin Analizi”, Milli Eğitim Dergisi, ISSN-1302-5600,
Sayı 186, ss:27-37.
12. Bindak R. ve Pesen C.,
(2013), “Thurstone Tipi Bir Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması”, Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:46, Sayı:1, ss:163-179.
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında
basılan bildiriler
1. Pesen, C. ,
(2005), “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik
Öğretim programının Değerlendirilmesi”, Yeni İlköğretim Programlarını
Değerlendirme Sempozyumu, Erciyes Üniversitesi-Kayseri,ss:273-281,(14-16
Kasım).
2. Özgen, K., Pesen, C., (2007), “Probleme
Dayalı Öğrenme (Pdö) Yaklaşımı ile İşlenen Matematik Dersinde Öğrencilerin
Problem Çözme Becerilerinin Analizi”, 16.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi,
Gaziosmanpaşa Üniversitesi-Tokat, (5-7 Eylül).
3. Özgen, K., Pesen, C., (2007), “Probleme
Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi”,
III.Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi-Eskişehir, ss: 673-681, (17-20
Ekim).
4. Odabaş, A., Pesen, C., Çelik, C., Epçaçan C.,
(2007), “İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının
Etkililiğine İlişkin Görüşleri”, I.Ulusal İlköğretim Kongresi, Hacettepe
Üniversitesi-Ankara, (15-17 Kasım).
5. Çelik, C., Pesen, C., (2008), “Araştırmaya
Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması”, I. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide
Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Fakültesi-Ankara, (14-16 Mayıs).
6. Bindak, R., Pesen, C., (2010), Thurstone Tipi
Bir Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması, II. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme
ve Değerlendirme kongresi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi-Mersin,
ss:340-351, (05-07 Mayıs).
7.7. Diğer yayınlar
1) Tayfur,
C., Pesen, C. ve Çelik, H.C., (2000), Temel Matematik I (Ders Notları),
Birlik Ofset . Siirt, ss: 148.
2) Pesen,
C., (2008), Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi,
Sempati Yayın Dağıtım, (4.Baskı) ISBN 9944-919-41-1, Ankara, ss: 420.
3) Pesen,
C., (2016), İlkokullarda Matematik Öğretimi(1.-4.Sınıf), PegemA Yayın
Dağıtım, ISBN 978-605-318-436-2, Ankara, ss: 375.
7.8. Eserlere
Yapılan Atıflar
1.
[Atıfın yer aldığı eser:] Aksoy, N. C., Yazlık, D. Ö.,(2017) “ Student Errors in Fractions and
Possible Causes of These Errors”, Journal of Education and Training Studies,
5(11), 219-233. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007).
Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143),
79- 88.
2. [Atıfın yer aldığı
eser:] Toptaş, V., Han, B. ve Akin, Y., (2017), “Sınıf Öğretmenlerinin Kesirlerin Farklı Anlam ve
Modelleri Konusunda Görüşlerinin İncelenmesi”, Sakarya Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, (33): 49-67. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C.
(2007). Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim.
32(143), 79- 88.
3.
[Atıfın yer aldığı eser:] Özdemir, B. G., Bayraktar, R., ve Yılmaz, M., (2017),
“Sınıf ve Ortaokul Matematik
Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları”, Trakya Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi,, 7(2): 284-305. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C. (2007). Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve
Bilim. 32(143), 79- 88.
4.
[Atıfın yer aldığı eser:] Özdemir, B. G., Bayraktar, R., ve Yılmaz, M., (2017),
“Sınıf ve Ortaokul Matematik
Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları”, Trakya Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi,, 7(2): 284-305. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
5. [Atıfın yer aldığı eser:] Ültay, E., Usta,
N. D. ve Durmuş, T., (2017), “Eğitim Alanında Yapılan Zihinsel Model
Çalışmalarının Betimsel İçerik Analizi”, Yaşadıkça Eğitim, 31(1), ss: 21-40. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C.,
(2008), “Kesirlerin Sayı
Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram
Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15,
ss:157-168.
6. [Atıfın
yer aldığı eser:] Toptaş, V., Han, B. ve Akın, Y., (2017), “Sınıf Öğretmenlerinin Kesirlerin Farklı Anlam ve Modelleri
Konusunda Görüşlerinin İncelenmesi”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, Cilt , Sayı 33, ss 49 – 67.
[Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168
7. [Atıfın yer aldığı eser:] Özdemir, B. G.,
Bayraktar, R. ve Yılmaz, M., (2017), “Sınıf ve Ortaokul Matematik
Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları”, Trakya Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2). 284-305 [Atıf yapılan eser:] Pesen, C.,
(2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin
Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168
8. [Atıfın yer aldığı eser:] Yıldız, A. ve
Güven, B., (2017), “Matematik Öğretmenlerinin Üstbilişi Harekete Geçirici
Davranışlarının İncelenmesi İçin Gözlem Formunun Geliştirilmesi”, Mehmet Akif
Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 1-19. [Atıf yapılan eser:]
Pesen, C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik
Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
9. [Atıfın yer aldığı eser:] Aksoy, N. C.,
Yazlık, D. Ö.,(2017) “ Student Errors in Fractions and Possible Causes of
These Errors”, Journal of Education and Training Studies, 5(11), 219-233. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C.,
(2008), “Kesirlerin Sayı
Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram
Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15,
ss:157-168.
10.
[Atıfın yer aldığı eser:] Özdemir, B. G. ve Soylu, Y., (2017), “Examınatıon Of The Pedagogıcal Content Knowledge Of
Mamatıcs Teachers”, International Online Journal of Primary Education,
6(1), 26-39. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2006).
Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için yapılandırmacı öğrenme
yaklaşımına göre matematik öğretimi (3. Baskı). Ankara: Öncü basımevi.
11.
[Atıfın yer aldığı eser:] Tertemiz , N. I., (2017) “İlkokul Öğrencilerinin Dört İşlem Becerisine Dayalı
Kurdukları Problemlerin İncelenmesi”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1),
1-25. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2008). Matematik
öğretimi. (4. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık
12.
[Atıfın yer aldığı eser:] Gündüz, N. ve Bulut, A. S., (2017), “Öğretmen Adaylarının Geometrik
Cisimler Konusundaki Bilgi Düzeyleri, Problem Çözme Düzeyleri ve Tutumlarının
İncelenmesi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 01-15. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C., (2006). Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem
Akademi Yayıncılık
13. [Atıfın yer aldığı eser:] . Akman, B.,
(2017), Okul Öncesi Matematik Eğitimi, Ankara: 7. Baskı. PegemA Yayıncılık,
[Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2006). Yapılandırmacı
Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi.
14. [Atıfın yer aldığı eser:] Altıntaş, S. ve
Sidekli, S. (2017), “Çarpma İşlemi Öğretiminde Napier Çubukları Kullanımı:
Birleştirilmiş Sınıflar”, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2),
14-21. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2006).
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı.
PegemA Yayıncılık
15.
[Atıfın yer aldığı eser:] Duran, M., Doruk, M. ve Kaplan, A., (2017), “Argümantasyon Tabanlı Olasılık Öğretiminin Ortaokul
Öğrencilerinin Başarılarına ve Kaygılarına Etkililiğinin İncelenmesi”, Eğitimde
Kuram ve Uygulama, 13(1), 55-87. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2006).
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı.
PegemA Yayıncılık
16. [Atıfın yer aldığı eser:] Özgen, K., (2017),
“Matematiksel Öğrenme Etkinliği Türlerine Yönelik Kuramsal Bir Çalışma:
Fonksiyon Kavramı Örneklemesi”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, 17 (3), 1437-1464. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C.
(2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi.
Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
17. [Atıfın yer aldığı eser:] Altıparmak, K. ve
Akın, P., (2017), “Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Etkililiği Üzerine
Deneysel Bir Çalışma”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,
9(26), 459-492. [Atıf yapılan eser:] Özgen, K. ve Pesen, C., (2008).
Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
18. [Atıfın yer aldığı eser:] Özgen, K., Ay,
M., Kılıç, Z., Özsoy, G. ve Alpay, F. N., (2017), “Ortaokul
Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik
Tutumlarının İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 6(2), 215-244. [Atıf yapılan eser:] Özgen, K. ve Pesen, C.,
(2008). Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe
Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Sayı:11, ss. 69-83.
19. [Atıfın yer aldığı eser:] Güzel, E.,(2017),
“Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözmeye Dayalı Ders İmecesi Bilgilerinin
Gelişiminin İncelenmesi”, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3)
48-62. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2003). Eğitim fakülteleri
ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. Nobel yayın dağıtım. Ankara
20. [Atıfın yer aldığı eser:] Başar, M. ve
Göncü, A., (2017), “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenme Güçlüğüyle İlgili Kavram
Yanılgılarının Giderilmesi ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-22. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C. (2008). Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin
öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 9 (15) 157-168
21. [Atıfın yer aldığı eser:] Ozdemir, B. G.,
Sahin, Ö., Basibuyuk, K., Erdem, E., ve Soylu, Y.(2017), “Development of
Pedagogical Content Knowledge of Classroom Teachers on The Numbers in Terms of
Two Components”, International Journal of Research in Education and Science,
3(2), 408-423. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007).
Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları. Eğitim ve Bilim, 32(143),
79-88
22.
[Atıfın yer aldığı eser:] Akman, B., (2017), Okul Öncesi Matematik Eğitimi, Peğem Akademi. [Atıf yapılan eser:]
Pesen, C. (2003). Matematik öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları.
23. [Atıfın
yer aldığı eser:] Bilgin, O., Gürbüz R., (2009), “İlköğretim II. kademe öğrencilerinin
rasyonel sayılar konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgi düzeylerinin
incelenmesi”, Uludağ
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXII (2), ss: 529-550. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C., (2008),
“Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme
Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
24. [Atıfın
yer aldığı eser:] Tuluk G., (2014), “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Nokta, Çizgi,
Yüzey ve Uzay Bilgileri ve Çoklu Temsilleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt
22, No:1, ss: 361-384. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
25.
[Atıfın yer aldığı eser:] Özkaya, M. ve İşleyen T., (2012), “Fonksiyonlarla İlgili Bazı Kavram Yanılgıları”, Çankırı
Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3(1), ss: 01-32 [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C.,
(2008), “Kesirlerin Sayı
Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram
Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15,
ss:157-168.
26.
[Atıfın yer aldığı eser:] Türkdoğan, A., Güler
M., Bülbül, B. Ö. ve Danışman, Ş., (2015), “Türkiye’de Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgılarıyla
İlgili Çalışmalar: Tematik Bir İnceleme”, Mersin Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, ss: 215-236. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
27. [Atıfın yer aldığı eser:] Biber, A. Ç., (2014), “Mamatics Teacher Candidates' Skills
of Using Multiple Representations Division of Fractions” , Educational Research and Reviews, 9(8),
ss: 237-244. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008),
“Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme
Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
28.
[Atıfın yer aldığı eser:] Gökkurt B., Soylu, Y. ve Demir, Ö., (2015), “Examining Opinions of Secondary Mamatics
Teachers on Teaching Fractions” , Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve
Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 9(2), ss: 230-251. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
29.
[Atıfın yer aldığı eser:] Yaman, H., (2015), “The Mamatics Education I and II Courses’ Effect on Teacher
Candidates’ Development of Number Sense” , Educational Sciences: Theory &
Practice, 15(4), ss: 1119-1135. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168
30.
[Atıfın yer aldığı eser:] Karaağaç, M. K., ve Köse, L., (2015), “Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Öğrencilerin
Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları ile İlgili Bilgilerinin İncelenmesi” , Sakarya
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, ss: 72-92. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168
31.
[Atıfın yer aldığı eser:] Baştürk, S., (2016), “Prımary Student Teachers’ Perspectıves of The Teachıng of Fractıons”,
Acta Didactica Napocensia, 9(1), ss: 35-44. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
32.
[Atıfın yer aldığı eser:] Küçükaydın, M. A., ve Gökbulut Y.,(2013), “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Geometrik Cisimlerin
Tanımlanması Ve Açılımına İlişkin Kavram Yanılgıları”, Cumhuriyet International
Journal of Education, 2(1), ss: 102-117. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168.
33.
[Atıfın yer aldığı eser:] Okur, M., ve Gürel, Z. Ç., (2016), “Ortaokul 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler
Konusundaki Kavram Yanılgıları”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 18(2), ss:922-952. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki
Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168
34.
[Atıfın yer aldığı eser:] Aktaş, M. C., Apaydın, Z. ve Aktaş, D. Y., (2014), “9. Sınıf Öğrencilerinin Rasyonel Sayılar Kümesinin
Yoğunluğunu Anlama Düzeyleri”, Eğitim ve Bilim, 39(171), ss:922-952. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C.,
(2008), “Kesirlerin Sayı
Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram
Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15,
ss:157-168
35.
[Atıfın yer aldığı eser:] Taşkın D., & Yıldız, C.
(2011), “Kesirlerde Toplama ve
Çıkarma İşlemlerinin Öğretiminde Common Knowledge Constructıon Modele Uygun
Materyal Geliştirme”, 2nd International
Conference On New Trends In Education And Their Implications, , Porto Bello Hotel, Antalya. [Atıf yapılan
eser:] Pesen, C., (2008), “Kesirlerin Sayı
Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram
Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15,
ss:157-168
36. [Atıfın yer aldığı eser:] Yetim, S., ve Alkan,
R., (2013), “How middle school students deal with rational numbers? A mixed
methods research study”, Eurasia Journal of Mamatics, Science &
Technology Education, 9(2), 213-221. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C., (2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde
Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168
37. [Atıfın yer aldığı eser:] Tutak, T., Gün,
Z. ve Emül, N. (2010), “Matematik Eğitiminde İlköğretim Düzeyinde Kavram Yanılgısıyla
İlgili Yapılan Çalışmaların Bir Değerlendirmesi”, e-Journal of New World
Sciences Academy, 5(3). 284-305 [Atıf yapılan eser:] Pesen, C.,
(2008), “Kesirlerin Sayı Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin
Öğrenme Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, Cilt 9, Sayı 15, ss:157-168
38. [Atıfın yer aldığı eser:] Özerbaş, M. A. ve
Kaygusuz, Ç., (2012), “Çember Alt Öğrenme Alanına Ait Kavram Yanılgılarının
Belirlenmesi”, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi,
28. 78-94 [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2008), “Kesirlerin
Sayı Doğrusu Üzerindeki Gösteriminde Öğrencilerin Öğrenme Güçlükleri ve Kavram
Yanılgıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 15,
ss:157-168
39. [Atıfın yer aldığı eser:] Gök, T., (2006),
Fizik Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme Gruplarında Problem Çözme Stratejilerinin
Öğrenci Başarısı, Başarı Güdüsü ve Tutumu Üzerindeki Etkileri , Doktora Tezi,
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, [Atıf yapılan eser:]
Pesen, C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik
Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
40. [Atıfın yer aldığı eser:] Fırat, S., (2011),
Bilgisayar Destekli Eğitsel Oyunlarla Gerçekleştirilen Matematik Öğretiminin
Kavramsal Öğrenmeye Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Adiyaman Üniversitesi Fen
Bilimleri Enstitüsü, [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2003),
Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel
Yayın Dağıtım.
41. [Atıfın yer aldığı eser:] Özgen, K., (2013),
“Problem Çözme Bağlamında Matematiksel İlişkilendirme Becerisi: Öğretmen
Adayları Örneği”, E-Journal of New World Sciences Academy, 8(3), 323-345. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf
Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
42. [Atıfın yer aldığı eser:] Oral, B. ve İlhan,
M., (2012), “İlköğretim ve Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının
Geometrik Düşünme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Necatibey
Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 6,
Sayı 1, 201-219. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2003), Eğitim
Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın
Dağıtım.
43. [Atıfın yer aldığı eser:] Memnun, D. S.,
(2015), “İlköğretim ve Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik
Düşünme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Necatibey
Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 9,
Sayı 1, 351-374. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2003), Eğitim
Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın
Dağıtım.
44. [Atıfın yer aldığı eser:] Yıldız, Z. and
Aktaş, M., (2015), “The Effect of Computer Assisted Instruction on
Achievement and Attitude of Primary School Students”, International Online
Journal of Educational Sciences, 2015, 7(1), 97-109. [Atıf yapılan eser:]
Pesen, C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik
Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
45. [Atıfın yer aldığı eser:] Duran, M. ve
Kaplan, A., (2014), “Matematiksel Kavramlarla Geliştirilen “Kelimeden
Kavrama” Oyununa İlişkin Öğrenci-Öğretmen Görüşleri”, Kırşehir Eğitim Fakültesi
Dergisi, 15(2), 155-173. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2003),
Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel
Yayın Dağıtım
46. [Atıfın yer aldığı eser:] Özgen, K., (2013),
“Problem Çözme Bağlamında Matematiksel İlişkilendirme Becerisi: Öğretmen
Adayları Örneği”, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 98(3), 323-345. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf
Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
47. [Atıfın yer aldığı eser:] Memnun, D. S.,
(2013), “Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Problemine ilişkin Sahip
Oldukları Metalar ve Bu Metaların Sınıf Düzeylerine Göre Değişimi”, Necatibey
Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 351-374. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf
Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
48. [Atıfın yer aldığı eser:] Tabak, H., Ahi,
B., Bozdemir, H. ve Sarı, H.M., (2010), “İlköğretim 4. ve 5. Sınıf
Öğrencilerinin Matematik Dersinde Kesirleri Modelleme Becerileri”, e-Journal of
New World Sciences Academy, 5(4), 1513-1522. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik
Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
49. [Atıfın yer aldığı eser:] Alısınanoglu, F.,
Kesıcıoglu, O. S. ve Mart, M., (2013), “Evaluation of Pre-school Children's
Development of Geometric Thought in UK and Turkey according to Van Hiele
Model”, International Journal of Education and Research, 1(10), 201-219. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf
Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
50. [Atıfın yer aldığı eser:] Genç, G., (2010),
Dinamik Geometri Yazılımı İle 5. Sınıf Çokgenler Ve Dörtgenler Konularının
Kavratılması, Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans
Tezi. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C., (2003), Eğitim Fakülteleri
ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
51. [Atıfın yer aldığı eser:] Varol, F. ve Kubanç,
Y., (2015), “Öğrencilerin Bölme İşlemi Gerektiren Aritmetik Sözel
Problemlerde Yaşadığı Zorlukların İncelenmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 99-123. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C., (2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik
Öğretimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
52. [Atıfın yer aldığı eser:] Yenilmez, K. ve
Pargan, A. Ş., (2008), “İlköğretim İkinci Sınıf Öğrencilerinin Standart
Uzunluk Ölçme Birimine İlişkin Algıları”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, 9(2), 59-67. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C.,
(2003), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi,
Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
53. [Atıfın yer aldığı eser:] Bütüner, İ., (2010),
“İlköğretim Matematik Öğretiminde Şarkı Kullanımının Bazı Değişkenler
Üzerindeki Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek
Lisans Tezi. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2006).
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı.
PegemA Yayıncılık
54. [Atıfın yer aldığı eser:] Tertemiz, N. I.
ve Sulak, S. E., (2013), “İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Problem
Kurma Becerilerinin İncelenmesi”, İlköğretim Online, 2(3), 713‐729. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına
Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
55. [Atıfın yer aldığı eser:] Ubuz, B. ve
Gökbulut, Y., (2015), “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Piramit Bilgileri: Tanım
ve Örnekler Oluşturma”, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 335-351. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına
Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
56. [Atıfın yer aldığı eser:] Kaplan, A. ve Öztürk,
M., (2014), “2-8. Sınıf Öğrencilerinin Simetri Kavramını Anlamaya Yönelik
Düşünme Yaklaşımlarının İncelenmesi”, İlköğretim Online, 13(4), 1502-1515. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına
Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
57. [Atıfın yer aldığı eser:] Türkkan, B. T.
ve Uyar, M. Y., (2016), “Ortaokul Öğrencilerinin “Matematik Problemi”
Kavramına Yönelik Metaları”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
45(1), 99-130. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2006).
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı.
PegemA Yayıncılık
58. [Atıfın yer aldığı eser:] Öztürk, M.,
Akkan, Y., Kaplan, A. ve Oktay E., (2016), “Drama Yöntemiyle Toplama
İşlemi: İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinden Yansımalar, Kastamonu Eğitim
Dergisi, 24(1), 183-202. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2006).
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA
Yayıncılık
59. [Atıfın yer aldığı eser:] Erdoğan F. ve
Yenilmez, K., (2009), “Altıncı Sınıf Matematik Öğretim Programında
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Kullanılabilirliğine İlişkin Öğretmen
Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi, 42(1), 242-262. [Atıf yapılan eser:]
Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik
Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
60. [Atıfın yer aldığı eser:] Arseven, A., (2015),
“Mamatical Modelling Approach in Mamatics Education”, Universal Journal
of Educational Research, 3(12), 973-980. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi.
Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
61. [Atıfın yer aldığı eser:] Çiltaş, A.,
(2011), “Mutlak Değer İçeren Denklem ve Eşitsizliklerin Öğretiminde Grafik
Kullanımının Etkinliği”, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
12(3), 39-53. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı
Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA
Yayıncılık
62. [Atıfın yer aldığı eser:] Kaplan, A.,
Öztürk, M. ve Doruk, M. (2014), “Matematik Uygulamaları Dersine Yönelik
Beklenti Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Erzincan Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 85-103. [Atıf yapılan eser:] Pesen,
C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi.
Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
64. [Atıfın yer aldığı eser:] Işık, A., ve Özdemir,
G. (2014), “Çalışma Yapraklarıyla Olasılık Öğretiminin Öğrenci Başarısına
Etkisi”, Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 12,
4-16. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı
Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA
Yayıncılık
65. [Atıfın yer aldığı eser:] İncikabı, L.,
Mercimek, O., Ayanoğlu, P., Aliustaoğlu, F.ve Tekin, N., (2016), “Ortaokul
Matematik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının TIMSS Bilişsel Alanlarına Göre
Değerlendirilmesi”, İlköğretim Online, 15 (4), 1149-1163. [Atıf yapılan
eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre
Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
66. [Atıfın yer aldığı eser:] Öztürk, M.,
Akkan, Y., Yılmaz, G.K. Ve Kaplan, A., (2015), “Birleştirilmiş Sınıflı
Bir Okulda Drama Yöntemiyle Kesir Öğretiminden Yansımalar: Bayburt Örneği”,
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 371-394. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına
Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
67. [Atıfın yer aldığı eser:] Nihal, G., (2008),
İlköğretim Matematik Ders Ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Yapısalcı Yaklaşım
Açısından Değerlendirilmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Yüksek Lisans Tezi [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2006).
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı.
PegemA Yayıncılık
68.
[Atıfın yer aldığı eser:] Alptekin, S., (2015), “Sayma Becerilerinin Öğretimi”, Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 16(1), 63-72. [Atıf yapılan
eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre
Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
69. [Atıfın yer aldığı eser:] Özdeş, H., (2013),
9. Sınıf Öğrencilerinin Doğal Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları, Adnan
Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına
Göre Matematik Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
70. [Atıfın yer aldığı eser:] Özgül, D. A. ve
Kaplan, A., (2016), “Sınıf Öğrencilerinin Silindirin Yüzey Alanı
Konusundaki Soyutlama Süreçlerinin ve Paylaşılan Bilgilerinin İncelenmesi”,
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 63-72. [Atıf yapılan eser:]
Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik
Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
71. [Atıfın yer aldığı eser:] Arseven, A.,
Kontaş, H. ve Arseven, İ., (2014), “Matematik Programının Değerlendirme
Öğesine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18), 657-677. [Atıf yapılan eser:]
Pesen, C. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Matematik
Öğretimi. Ankara: 3. Baskı. PegemA Yayıncılık
72. [Atıfın yer aldığı eser:] Karacaoğlu, Ö. C.
ve Acar, E., (2010), “Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin
Karşılaştığı Sorunlar”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
VII(I), 45-58. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005).
“Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi
Programının Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme
Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası: Ankara
73. [Atıfın yer aldığı eser:] Karacaoğlu, Ö.
C., Acar, E., (2007), “Yeni İlköğretim 6. Sınıf Matematik Programındaki
Geometri ve Ölçme Öğrenme Alanlarının Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı
Açısından Değerlendirilmesi ”, Eğitim Fakültesi Dergisi, XX (1), 35-48. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına
Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının Değerlendirilmesi”. Yeni
İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası:
Ankara
74. [Atıfın yer aldığı eser:] Kaplan, Z., (2011),
“İlköğretim Matematik Öğretim Programının Değerlendirilmesine Yönelik
Araştırmaların Analizi”, Elementary Education Online, 10(3), 1160-1177. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına
Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının Değerlendirilmesi”. Yeni
İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası:
Ankara
75. [Atıfın yer aldığı eser:] Toptaş, V.,
(2008), “Geometri Alt Öğrenme Alanlarının Öğretiminde Kullanılan Öğretim
Materyalleri İle Öğretme- Öğrenme Sürecinin bir Birinci Sınıfta İncelenmesi”,
Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 41(1), 299-323.
[Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı Öğrenme
Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının
Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu.
272–281. Sim Matbaası: Ankara
76. [Atıfın yer aldığı eser:] Sefa, A., (2009),
7. Sınıf İlköğretim Matematik Ders Kitabının; Görsel, Duyuşsal Ve Akademik
Yönden İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans
Tezi. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı
Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının
Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu.
272–281. Sim Matbaası: Ankara
77. [Atıfın yer aldığı eser:] Şahan, H. H., (2008),
“Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi
Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine ve Öğrencilerin
Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 56,
607-632. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı
Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının
Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu.
272–281. Sim Matbaası: Ankara
78. [Atıfın yer aldığı eser:] Işık, C. ve Kar,
T., (2012), “İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Uygulanmasına
Yönelik Öğretmen Görüşleri”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
14-1, 607-632. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005).
“Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi
Programının Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme
Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası: Ankara
79. [Atıfın yer aldığı eser:] Çetin, D.,
(2010), İlköğretim 1. Sınıf Matematik Programına Yönelik Öğretmen
Görüşleri, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans
Tezi. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı
Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının
Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu.
272–281. Sim Matbaası: Ankara
80. [Atıfın yer aldığı eser:] Bal, A. P. ve
Artut, P. D., (2013), “İlköğretim Matematik Öğretim Programının
Değerlendirilmesi”, International Journal of Social Science, 6(8), 805-812.
[Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı Öğrenme
Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının
Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu.
272–281. Sim Matbaası: Ankara
81. [Atıfın yer aldığı eser:] Artut, P. D. ve
Ildırı, A., (2013), “Matematik Ders Ve Çalışma Kitabında Yer Alan
Problemlerin Bazı Kriterlere Göre İncelenmesi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Dergisi, 22(26), 349-364. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005).
“Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi
Programının Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme
Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası: Ankara
82. [Atıfın yer aldığı eser:] Akça, S., (2007),
İlköğretim 5. Sınıf 2005 Matematik Programının Öğretmen Yönetici Ve İlköğretim
Müfettişleri Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi , Afyon Kocatepe
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. [Atıf yapılan
eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre
Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının Değerlendirilmesi”. Yeni
İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası:
Ankara
83. [Atıfın yer aldığı eser:] Baki, A. ve
Kutluca, T., (2009), “Dokuzuncu Sınıf Matematik Öğretim Programında Zorluk
Çekilen Konuların Belirlenmesi”, e-Journal of New World Sciences Academy, 4(2),
805-812. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı
Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının
Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu.
272–281. Sim Matbaası: Ankara
84. [Atıfın yer aldığı eser:] Işık, C. ve KAR,
T., (2012), “Teachers’ Views about Elementary Education Mamatics
Curiculum and Its Application”, Erzincan University Journal of Education Faculty,
14(2), 1-5. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005).
“Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi
Programının Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme
Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası: Ankara
85. [Atıfın yer aldığı eser:] Avcu, T. ve Yenilmez,
K., (2011), “Yedinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen
Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi”, e-Journal of New World Sciences
Academy, 6(1), 1-19. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005).
“Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi
Programının Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme
Sempozyumu. 272–281. Sim Matbaası: Ankara
86. [Atıfın yer aldığı eser:] Karacaoğlu, Ö. C.
ve Acar, E., (2009), “Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin
Karşılaştığı Sorunlar”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I),
45-58. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2005). “Yapılandırmacı
Öğrenme Yaklaşımına Göre Yeni İlköğretim Matematik Öğretimi Programının
Değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu.
272–281. Sim Matbaası: Ankara
87. [Atıfın yer aldığı eser:] Şahbaz, Ö., (2010),
İlköğretim 5. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersinde Kullanılan Farklı Yöntemlerin
Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri, Problem Çözme Becerileri, Akademik
Başarıları Ve Hatırda Tutma Üzerindeki Etkileri, Dokuz Eylül Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi [Atıf yapılan eser:] Özgen,
K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin
Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
88. [Atıfın yer aldığı eser:] Akkaya R.,
(2012), “Pre-Service Teachers’ Attitudes towards Mamatics in Turkey”,
International Journal of Humanities and Social Science, 2(9), [Atıf yapılan
eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme
Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya
Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
89. [Atıfın yer aldığı eser:] Yıldırım, H., (2010)
Probleme Dayalı Öğrenme Ve Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemlerinin İlköğretim
Öğrencilerinin Başarılarına Ve Tutumlarına Etkisi, Selçuk Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi [Atıf yapılan eser:] Özgen,
K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin
Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
90. [Atıfın yer aldığı eser:] Uşun, S. ve
Gökçen, E., (2010), “The Effect of Activity Based Instruction Approach on
Students’ Attitudes towards Mamatics Lesson in Second Grade of
Primary School”, International Online Journal of Educational Sciences, 2(2),
532-561. [Atıf yapılan eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) .
Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
91. [Atıfın yer aldığı eser:] Baysal, Z. N.,
Duman, M., Arkan, K. ve Hastürk, E., (2012), “Probleme Dayalı Öğrenme
Yaklaşımının Öğrencilerin Görsel Sunu ve Yazma Eğilimlerine Etkisi”, Uluslararası
Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(4), 532-561. [Atıf
yapılan eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı
Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle
Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
92. [Atıfın yer aldığı eser:] Önal, N., (2013),
“Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına Yönelik Ölçek Geliştirme
Çalışması”, İlköğretim Online, 12(4), 938‐948. [Atıf yapılan eser:]
Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve
Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp
Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
93. [Atıfın yer aldığı eser:] Kuloğlu, S. ve
Uzel, D., (2013), “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematiksel Tutumlarının
Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Manisa Bilim ve Sanat Merkezi Örneği”,
Üstün Yetenekli Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 97-107. [Atıf yapılan
eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme
Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya
Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
94. [Atıfın yer aldığı eser:] Avcı, S., Akıncı,
T. ve Bakioğlu, A., (2012), “Usıng Real Lıfe Problems For Developıng
Prospectıve Teachers’ Classroom Management Skılls”, Cukurova University Faculty
of Education Journal, 41(2), 18-28. [Atıf yapılan eser:] Özgen, K.
ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin
Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
95. [Atıfın yer aldığı eser:] Korkmaz, M.,
Çelebi, N., Yücel, A. S. ve Cesim, D. S., (2014), “Comparative Istanbul
example regarding attitudes of students preparing university exam
towards mamatics and computer”, European Journal of Experimental Biology,
4(3), 115-126. [Atıf yapılan eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008)
. Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik
Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss.
69-83.
96. [Atıfın yer aldığı eser:] Önal, N., (2013),
“Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına Yönelik Ölçek Geliştirme
Çalışması ”, İlköğretim Online, 4(3), 115-126. [Atıf yapılan eser:]
Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve
Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp
Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
97. [Atıfın yer aldığı eser:] Duran, M.,
Özdemir, F. ve Kaplan, A., (2015), “Probleme Dayalı Öğrenme
Yaklaşımının Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: Olasılık Konularının Öğretimi
Örneği”, TurkishJournal of Computer and MamaticsEducation, 6(2), 250-284. [Atıf
yapılan eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme
Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya
Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
98. [Atıfın yer aldığı eser:] Özgen, K., Ay,
M., Kılıç, Z., Özsoy, G. ve Alpay, F. N., (2017), “Ortaokul
Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik
Tutumlarının İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 6(2), 215-244. [Atıf yapılan eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008)
. Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik
Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss.
69-83.
99. [Atıfın yer aldığı eser:] Alıcı, H. İ.,
(2012), İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Ve Teknoloji Dersi Fizik
Konularındaki Akademik Başarılarının Matematik Tutumu İle İlişkisi, Giresun
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. [Atıf yapılan
eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme
Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya
Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
100. [Atıfın yer aldığı eser:] Çakır, S.,
Aztekin, S. (2016), “Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin
Öğrencilerin Motivasyonlarına Ve Matematik Kaygı Düzeylerine Etkisi”, Abant İzzet
Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 377-398. [Atıf yapılan
eser:] Özgen, K. ve Pesen, C. (2008) . Probleme Dayalı Öğrenme
Yaklaşımı Ve Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya
Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı:11, ss. 69-83.
101.
[Atıfın yer aldığı eser:] Türkdoğan, A., Güler, M., Bülbül, B. Ö. Ve Danişman,
Ş., (2015), “Türkiye’de Matematik
Eğitiminde Kavram Yanılgılarıyla İlgili Çalışmalar: Tematik Bir İnceleme”,
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 215-236. [Atıf yapılan
eser:] Pesen, C. (2007). Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram
Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143), 79- 88.
102.
[Atıfın yer aldığı eser:] Çelik, B. ve Çiltaş, A.,(2015), “Beşinci Sınıf Kesirler Konusunun Öğretim Sürecinin
Matematiksel Modeller Açısından İncelenmesi”, Bayburt Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, X(I), 180-204 . [Atıf yapılan eser:] Pesen, C.
(2007). Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim.
32(143), 79- 88.
103.
[Atıfın yer aldığı eser:] İncikabı, L. ve Kılıç, Ç., (2013), “İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik
Cisimlerle İlgili Kavram Bilgilerinin Analizi”, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi,
6(3), 343-358. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007).
Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143),
79- 88.
104.
[Atıfın yer aldığı eser:] Bulut, M., Akçakın, H. Ü. ve Kaya, G. (2016), “The Effects of GeoGebra on Third
Grade Primary Students’ Academic Achievement in Fractions”, Mamatics
Education, 11(2), 347-355. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007).
Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143),
79- 88.
105.
[Atıfın yer aldığı eser:] Bulut, M., Akçakın, H. Ü. ve Kaya, G. (2016), “A Qualitative Study On Teacher
Candidates’ Concept Knowledge Level”, Procedia - Social and Behavioral Sciences
51, 787-796. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007). Öğrencilerin
Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143), 79- 88.
106.
[Atıfın yer aldığı eser:] Örmeci, Ş., (2012), Seventh Grade Students’ Conceptual And Procedural Understandıng Of
Fractıons: Comparıson Between Successful And Less Successful Students, Bilkent
University A Master’s Thesıs. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007).
Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143),
79- 88.
107.
[Atıfın yer aldığı eser:] Okur, M. ve Gürel, Z. Ç., (2016), “Ortaokul 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler
Konusundaki Kavram Yanılgıları”, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 18(2), 922-952. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007).
Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143),
79- 88.
108.
[Atıfın yer aldığı eser:] Aktaş, M. C., Apaydın, Z. ve Aktaş, D. Y., (2014), “9. Sınıf Öğrencilerinin Rasyonel
Sayılar Kümesinin Yoğunluğunu Anlama Düzeyleri”, Eğitim ve Bilim, 39(171),
286-303. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007). Öğrencilerin
Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143), 79- 88.
109.
[Atıfın yer aldığı eser:] Ozdemir, B. G., Sahin, Ö., Basibuyuk, K., Erdem, E.
ve Soylu, Y., (2014),
“Development of Pedagogical Content Knowledge of Classroom Teachers on
Numbers in Terms of Two Components”, International Journal of Research in
Education and Science, 3(2), 409-423. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C.
(2007). Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim.
32(143), 79- 88.
110. [Atıfın yer aldığı
eser:] Taşkın
D., & Yıldız, C. (2011),
“Kesirlerde Toplama Ve Çıkarma Işlemlerinin
Öğretiminde Common Knowledge Constructıon Modele Uygun Materyal Geliştirme”, 2nd
International Conference On New Trends In Education And Their Implications,
Porto Bello Hotel, Antalya. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C.
(2007). Öğrencilerin Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim.
32(143), 79- 88.
111.
[Atıfın yer aldığı eser:] İncikabı, L., Kılıç, Ç., (2013), “İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Cisimlerle
İlgili Kavram Bilgilerinin Analizi ”, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(3),
343-358. [Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007). Öğrencilerin
Kesirlerle İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143), 79- 88.
112. [Atıfın yer aldığı
eser:] Berkant, H. G., Reyhanlioğlu, D. ve Eren İ., (2012), “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitim
Bilimine Giriş Dersindeki Temel Kavramlara Yönelik Yeterlikleri ve Kavram
Yanılgıları”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1): 160-177.
[Atıf yapılan eser:] Pesen, C. (2007). Öğrencilerin Kesirlerle
İlgili Kavram Yanılgıları. Eğitim ve Bilim. 32(143), 79- 88.
113.
[Atıfın yer aldığı eser:] Pilli, O., ve Aksu, M.,(2013), “The effects of computer-assisted instruction on
achievement, attitudes and retention of fourth grade mamatics students in
North Cyprus”, Computers &
Education, 62, 62-71. [Atıf
yapılan eser:] Pesen, C., Odabaş, A., ve Bindak, R., (2000) “İlköğretim okullarında kullanılan matematik öğretim
yöntemleri üzerine”, Eğitim ve Bilim, 125 (118),
32-34.
115.
[Atıfın yer aldığı eser:] Toptaş, V., (2012), “Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Kullanılan
Öğretim Yöntemlerine İlişkin Görüşleri”, Eğitim ve Bilim, 37(166), 116-128.
[Atıf yapılan eser:] Pesen, C., Odabaş, A., ve Bindak, R.,
(2000) “İlköğretim okullarında
kullanılan matematik öğretim yöntemleri üzerine”, Eğitim ve Bilim, 25 (118),
32-34.
116.
[Atıfın yer aldığı eser:] Yılmaz, A., Gökkurt, B., ve Usta, N., (2016), “Öğretmenlerin Özdeşliklerin Mantıksal Çıkarımının
Öğretilmesine İlişkin Görüşleri ve Bu Mantıksal Çıkarımları Kullanma
Becerileri”, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 106-127.
[Atıf yapılan eser:] Pesen, C., Odabaş, A., ve Bindak, R.,
(2000) “İlköğretim okullarında
kullanılan matematik öğretim yöntemleri üzerine”, Eğitim ve
Bilim, 25 (118), 32-34.
117. [Atıfın yer aldığı
eser:] Çekirdekçi, S., ve Toptaş, V. (2011), “Sınıf Öğretmenlerinin Matematik (4. ve 5.sınıf)
Dersinde Öğretim Materyalleri Kullanımını Engelleyen Unsurlarla İlgili
Görüşleri”, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(I), 137-149.
[Atıf yapılan eser:] Pesen, C., Odabaş, A., ve Bindak, R.,
(2000) “İlköğretim okullarında
kullanılan matematik öğretim yöntemleri üzerine”, Eğitim ve
Bilim, 25 (118), 32-34.
8. Ulusal & Uluslararası Projeler
1. Matematik
Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrenme ve Ürünlerine Etkileri,
Dicle Üniversitesi, DÜBAP-06-SEF-87, Proje Yöneticisi, 2007.
2.
Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Trigonometriyi Öğrenme
Düzeylerine ve Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etkisi, Dicle Üniversitesi,
DÜBAP-07-01-50, Proje Yöneticisi, 2008.
9. İdari Görevler
Sınıf Öğretmenliği Bölüm Başkanı
|
D.Ü. Siirt Eğt.Fak.
|
1996-1997
|
Sınıf Öğretmenliği ABD Başkanı
|
D.Ü. Siirt Eğt.Fak.
|
2000-2005
|
İlköğretim Sınıf Öğret. ABD Başk.
|
Sİ.Ü. Eğt.Fak.
|
2007- 2009
|
İlköğretim Bölüm Başkan Yard.
|
D.Ü. Siirt Eğt.Fak.
|
2000-2005
|
İlköğretim Bölüm Başkanı
|
Sİ.Ü.
|
15.09.2009 -30.04.2010
|
İlköğretim Matematik Öğrt.ABD Başk.
|
D.Ü. Siirt Eğt.Fak.
|
2004-2007
|
Bilgisayar Tekn. ve Eğit. Bölüm Başk.
|
D.Ü. Siirt Eğt.Fak.
|
2004-2007
|
Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı
|
Sİ.Ü. Eğt.Fak.
|
2007-2007
|
Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi
|
D.Ü.
Sİ.Ü.
|
2006-2007
2007- 2010
|
Eğitim
Fakültesi Fakülte Kurulu Üyesi
|
D.Ü.
|
2006-2007
|
Sİ.Ü.
|
2007- 2010
|
Matematik Bölüm Başkanı (Kurucu)
|
Sİ.Ü.Fen-Edb.Fak.
|
2007-2009
|
Fen-Edebiyat Fakültesi Yön. Kur. Üye.
|
Sİ.Ü.
|
27/06/2008- 27/03/2009
|
Fen-Edebiyat Fakültesi Fak. Kur. Üye
|
Sİ.Ü.
|
27/06/2008- 27/03/2009
|
Dekan
Yardımcısı
|
D.Ü. Siirt Eğt.Fak.
|
2006-2007
|
Sİ.Ü. Eğt.Fak.
|
2007-27/04/2009
|
Sİ.Ü. Eğt.Fak.
|
01/11/2009-08/10/2010
|
Meslek Yüksekokulu Yön. Kurul Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2007- 2011
|
Sağlık Yüksekokulu Yön. Kur. Üye.
|
Sİ.Ü.
|
2007- 2014
|
AÖF ve ÖSYM İl Koordinatör Yard.
|
Siirt
|
2006-2016
|
Genel Sekreter Vekilli
|
Sİ.Ü.
|
17/09/2012-02/10/2014
|
Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2012-2016
|
Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2012-2016
|
İlköğretim Bölüm Başkanı
|
Sİ.Ü.Eğt.Fak.
|
2013-2016
|
İlahiyat Fak. Yönetim Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2013-2016
|
İlahiyat Fak.
Fakülte Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2013-2016
|
Veteriner Fak.
Yönetim Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2013-2016
|
Veteriner Fak.
Fak. Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2013-2016
|
İİBF Yönetim Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2013-2014
|
İİBF Fakülte Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2013-2014
|
Ziraat Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2013-2014
|
Ziraat Fakültesi Fakülte Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
2013-2014
|
Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyesi
|
Sİ.Ü.
|
28.09.2017-Devam Ediyor.
|
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölüm Başkanı
|
Sİ.Ü.
|
23.10.2017-Devam Ediyor.
|
Fakülte Kurulu Üyeliği
|
Sİ.Ü.
|
23.10.2017-Devam Ediyor.
|
10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
11. Ödüller
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saati
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2016-2017
|
Güz
|
|
|
|
|
İlkbahar
|
Matematik
Öğretimi II
|
3
|
0
|
160
|
Özel
Öğretim Yöntemleri II
|
2
|
2
|
70
|
Mesleki
İngilizce
|
3
|
0
|
60
|
2017-2018
|
Güz
|
Özel Öğretim Yöntemleri I
|
2
|
2
|
70
|
Probleme Dayalı Mat. Eğitimi
|
3
|
0
|
35
|
İlkbahar
|
Matematik
Öğretimi
|
6
|
0
|
115
|
|
|
12.
Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler (Açılmışsa, yaz döneminde verilen
dersler de tabloya ilave edilecektir):
Diğer Bilimsel Faaliyetler
1. ‘Eğitim
Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Akreditasyon’ çalıştayında katılımcı,
A.Ü.Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1-3 Mart 2007.
2. ‘İlk ve
Ortaöğretimde Proje Yürütme ve Bilim Danışmanlığı Eğitimi Projesi-Eğitimde
Proje Tasarımı’ Çalıştayında Matematik Alan Danışmanı-TÜBİTAK 16-26
Haziran 2008, Siirt.
3. ‘İlk ve
Ortaöğretimde Proje Yürütme ve Bilim Danışmanlığı Eğitimi Projesi-Eğitimde
Proje Tasarımı’ Çalıştayında Düzenleme Kurulu Üyesi-TÜBİTAK 16-26
Haziran 2008, Siirt.
4. ‘İlk ve
Ortaöğretimde Proje Yürütme ve Bilim Danışmanlığı Eğitimi Projesi-Eğitimde
Proje Tasarımı’ Çalıştayında Bilim Kurulu Üyesi-TÜBİTAK 16-26 Haziran
2008, Siirt.
5.
‘Ortaöğretim Öğrencileri Arası TÜBİTAK Araştırma Projeleri Yarışması’ Matematik
Dalı Bilim Jüri Üyeliği, Van Tübitak Bölge Koordinatörlüğü, Nisan 2010,
Van.
6. ‘Devlet
Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı, SODES 2009, Bilişim ve Gençlik Bütünleşiyor’
Projesinde Proje Sekreterliği, 2010, Siirt.
7. ‘9.Ulusal
Eğitim Yönetimi’ Kongresinde Düzenleme Kurulu Üyesi, 8-10 Mayıs 2014,
Siirt.
8. ‘Matematik
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Sergisi’, 30 Aralık 2015,
Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi
9. ‘Matematik
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Sergisi’, 10 Mayıs 2017,
Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi