ÖZGEÇMİŞ
1. Adı
Soyadı : Ata
PESEN
2. Doğum
Tarihi : 1979
3. Unvanı :
Yrd. Doç. Dr.
4. Öğrenim
Durumu : Doktora
Derece
|
Alan
|
Üniversite
|
Yıl
|
Lisans
|
Sınıf Öğretmenliği
|
Dicle Üniversitesi
|
1996-2000
|
Y. Lisans
|
Eğitim Yönetimi
Teftişi Planlaması ve Ekonomisi
|
Yüzüncü Yıl
Üniversitesi
|
2000-2004
|
Doktora
|
Eğitim Programları
ve Öğretim
|
Dicle Üniversitesi
|
2009-2014
|
5. Akademik
Unvanlar
Yardımcı Doçentlik Tarihi :
2014
Doçentlik Tarihi :
Profesörlük Tarihi
:
6. Yönetilen
Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
1. Çelik Abdulaziz, (2017). 6. 7. ve
8. sınıf öğrencilerinin okul tükenmişliği ve öğrenme sürecinde yardım
istemeleri ile genel akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkilerin
incelenmesi, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
Anabilim Dalı
2. Üzüm Burhan, (2017). Basamaklı
öğretim programının 9. sınıf İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme stillerine
ve akademik başarılarına etkisi, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
6.2. Doktora Tezleri
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)
7.2. Uluslararası diğer hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
1. Pesen, A. & Epçaçan, C. (2017). The
Analysis of High School Students’ Tendencies about Lifelong Learning.
Universal Journal of Educational Research, 5(12A), 26-31. Doi:
10.13189/ujer.2017.051305
2. Pesen A. & Üzüm B. (2017). The
Analysis of Self Efficacies of English Language Teachers in Terms of Creative
Drama Use in Education. Universal Journal of Educational Research, 5(8),
1378-1385. Doi: 10.13189/ujer.2017.050811
3. Kesici A., Pesen, A. & Oral
B. (2017). Öğretmenlerin sınıf içi demokratik davranışlarının çeşitli değişkenlere
göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(60), 34-45.
4. Gedik, M,, Pesen, A. & Tekin,
B. (2016). Türkçe ders kitaplarına yönelik Türkçe öğretmenlerinin görüşlerini
belirleme çalışması-Siirt İli Örneği. Akademik Bakış(58), 667-687.
5. Pesen A., Kara, İ., Kale, M. & Abbak,
B. S. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algısı ile Çatışma
ve Şiddete İlişkin Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Toplum
Araştırmaları Dergisi, 6(11), 325-340.
6. Pesen A. & Çiftçi, Y. E. (2016).
Geleneksel Öğretim, Drama ve Müzik Destekli Öğretimin Akademik Başarı ve
Kalıcılık Üzerine Etkisi. Middle East Journal of Education (MEJE)(2), 57-69.
7. Pesen A. & Oral, B. (2016).
Harmanlanmış öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının akademik başarısına ve
güdülenme düzeyine etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58),
799-821. Doi: 10.17755/esosder.85356.
8. Pesen A. & Bakır, B. (2016). The
Effect Of Cooperative Learning Approach On 6th Grade Students Success In The
Field Of Mamatics. Uluslararası Eğitim Programları Ve Öğretim Dergisi,
6(11), 71-84.
9. Pesen A. (2016). A Research on Self
Efficacy and Future Expectations of Students in Vocational High Schools. The
Turkish Online Journal of Educational Technology, 34-43.
10. Pesen A., Kara, İ. & Gedik, M.
(2015). Çocuk gelişimi bölümü 2. sınıf öğrencilerinin müdür kavramına ilişkin
meta algıları. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(4), 39-61.
11. Pesen A. (2015). Ebeveynlerin Çocuk
Kavramına Yükledikleri Metalar. Journal of Turkish Studies, 10(Volume 10
Issue 15), 731-731., Doi: 10.7827/TurkishStudies.8826
12. Kahyaoğlu, M. & Pesen A.
(2013). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutumları,
Öğrenme ve Motivasyon Stilleri Arasındaki İlişki. Turkish Journal of Giftedness
and Education, 3(1), 38-49
7.3. Uluslararası
bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. Üzüm B. & Pesen A. (2017).
Basamaklı Öğretim Programının İngilizce Dersine Öğrencilerin Akademik
Başarısına Etkisi. International Conference on Multidisciplinary Sciences
(Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
2. Epçaçan, C. & Pesen A.
(2017). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Öğretim Stilleri İle Türk Dili
ve Edebiyatı Dersine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. 5.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
3. Pesen A. & Epçaçan, C. (2017).
Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenmeye Yönelik Yeterlilikleri İle Öğrenmeye Yönelik
İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 5. Uluslararası Eğitim Programları
ve Öğretim Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
4. Pesen A. & Epçaçan, C. (2017). The
Analysis of High School Students’ Tendencies about Lifelong Learning. 3 rd
International Conference On Lifelong Learnıng and Leadershıp All-ICLEL
2017. Porto (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
5. Epçaçan, C. & Pesen A.
(2017). Öğretmen Adaylarının Etkili Öğretmen Niteliklerine İlişkin Görüşleri.
3 rd International Conference on Lifelong Education and Leadership
All-ICLEL 2017. Porto (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
6. Pesen A. & Oral, B. (2017). Gifted /
Superior Intelligent Children asLifelong Learning Voyager Are They Voyagers
of Their Dreams or Convicts of Our Dreams?. 3 rd International Conference On
Lifelong Learnıng and Leadershıp All-ICLEL 2017. Porto (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)
7. Oral B., Pesen A. & Bulut,
Y. (2017). Lise Öğrencilerinin Motivasyonel, Bilişsel ve Bilişüstü
Yeterlikleri İle Özerk Öğrenme Düzeyleri Arasındaki İlişki. 26. Uluslararası
Eğitim Bilimleri Kongresi, 420-422., Doi: 10.14527/9786053188353 (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
8. Pesen A. & Çiftçi, Y. E. (2016).
Geleneksel öğretim drama ve müzik ile öğretimin akademik başarı ve kalıcılık
üzerine etkisi. International Engineering, Science and Education Conference,
15-19. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)
9. Pesen A. & Üzüm B. (2016). İngilizce
öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz
yeterliliklerinin incelenmesi. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim
Kongresi'nde (ICCI/EPOK-2016) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
10. Pesen A. & Babaoğlu, H. M. (2016).
Ortaokul Öğrencilerinin İngilizce Dersine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. 3rd
International Eurasian Educational Research Congress, 1932-1933. (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
11. Pesen A., Kara, İ. & Saraçoğlu, M.
(2016). Erken çocukluk döneminde din ve değerler eğitimine ilişkin nitel bir
araştırma. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)
12. Pesen A., Saraçoğlu, M. & Kara, İ.
(2016). Türkiye de erken çocukluk dönemine yönelik yapılmış araştırmalar: Bir
içerik analizi çalışması. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
13. Pesen A., Kara, İ., Kale, M. & Abbak,
B. S. (2016). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısı ile çatışma
ve şiddet algısı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. 26.
Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
14. Kale, M., Abbak, B. S., Pesen,
A. & Kara, İ. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kitap Seçim
Kriterleri İle Kitap Merkezinde Yer Alan Kitapların Toplumsal Cinsiyet ve
Şiddet Açısından İncelenmesi. 26.Uluslararası Toplumsal Cinsiyet Ve Eğitimde
Drama Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
15. Pesen A., Saraçoğlu, M. & Çetin, H.
(2016). An Investigation Of The Relationship Between 4th Graders Attention
Control Level And Difficulty Level In Reading. International Teacher Education
Conference, 108-108. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
16. Pesen A. (2016). A Research on Self
Efficacy and Future Expectations of Students in Vocational High Schools.
International Teacher Education Conference, 35-44. (Tam Metin Bildiri/Sözlü
Sunum)
17. Pesen A. & Bakır, B. (2015). The
Effect of Cooperative Learning Approach on 6 th Grade Students Success in
Field of Mamatics. The Third International Congress On Curriculum And
Instruction (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
18. Pesen A. & Oral, B. (2014).
Harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğretmen adaylarının akademik başarısına ders
çalışma alışkanlıklarına ve güdülenme düzeylerine etkisi. Bilimin Işığında
Eğitimsel Liderlik Üzerine Uluslararası Konferans (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
19. Kesici A., Pesen, A. &
Oral B. (2014). Öğretmenlerin sınıf içi demokratik davranışları üzerine bir
araştırma. Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik Uluslararası Konferans (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
20. Batur, M S., Kesici A. & Pesen
A. (2014). Taşımalı eğitimin öğrenci görüşlerine göre
değerlendirilmesi-Siirt il örneği. Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik
Uluslararası Konferans (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
7.4. Yazılan
uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
1. Eğitimde Program Geliştirme ve
Değerlendirme, Bölüm adı:(Program Geliştirme ve Teknoloji İlişkisi) (2017).
Epçaçan, C. & Pesen A. Pegem Akademi, Editör: ORAL Behcet, YAZAR
Taha, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 647, ISBN:978-605-241-050-9, Türkçe(Bilimsel
Kitap)
7.5. Ulusal
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
7.6.
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. Pesen, A. & Tavukçu, S. D. (2017).
Okulöncesi Öğrencilerin Anne Kavramına İlişkin Metaları. I. Ulusal İş’te ve
Üniversitede Kadın Sempozyumu (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
2. Pesen, A., Demir, Z. & Özçelik, M.
(2015). Ebeveynlerin Çocuk Kavramına Yükledikleri Metalar. 10. Ulusal
Eğitim Yönetimi Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
3. Pesen A. & Kara, İ. (2014). Çocuk
gelişimi bölümü 2 sınıf öğrencilerinin müdür kavramına ilişkin algılarının
metalar yardımı ile analizi. 9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi (Özet
Bildiri/Sözlü Sunum)
4. Aydın, K. & Pesen, A.
(2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin otantik liderlik davranışları ile
ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları
arasındaki ilişki. 9. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü
Sunum)
7.7. Diğer
yayınlar
8. Projeler
9.
İdari Görevler
1.
2017 / MYO/Yüksekokul Müdürü - Siirt
Üniversitesi/Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
2.
2017 / Yönetim Kurulu Üyeliği - Siirt Üniversitesi/Turizm
İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
3.
2017 / Yönetim Kurulu Üyeliği - Siirt Üniversitesi/Yabancı Diller
Yüksekokulu
4.
2017 / Yönetim Kurulu Üyeliği - Siirt Üniversitesi/Teknik Bilimler
Meslek Yüksekokulu
5.
2015-2017 / Yönetim Kurulu Üyeliği - Siirt
Üniversitesi/BAP
6.
2015 / Yönetim Kurulu Üyeliği - Siirt Üniversitesi/Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
7.
2015-2017 / Yönetim Kurulu Üyeliği - Siirt Üniversitesi/Sosyal Bilimler
Enstitüsü
8.
2015-2017 / Yüksekokul Müdürü - Siirt
Üniversitesi/Yabancı Diller Yüksekokulu
9.
2014-2015 / Yönetim Kurulu Üyeliği - Siirt Üniversitesi/Meslek
Yüksekokulu
10. Bilimsel
ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
- Eğitim Programları ve Öğretim
Derneği
11. Ödüller
1. Akademik Teşvik Ödülü, Siirt
Üniversitesi, 2017.
12. Son iki
yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu
doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin
Adı
|
Haftalık
Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2018
|
Güz
|
|
2
|
0
|
280
|
Program Geliştirme
|
2
|
0
|
240
|
Rehberlik
|
3
|
0
|
190
|
Eğitimin Sosyal ve
Felsefi Temelleri (YL)
|
3
|
0
|
5
|
İlkbahar
|
Eğitim Psikolojisi
|
2
|
0
|
55
|
Bilimsel Araştırma
ve Yayın Etiği (YL)
|
3
|
0
|
5
|
2017
|
Güz
|
Program Geliştirme
|
2
|
0
|
90
|
Özel Eğitim
|
3
|
0
|
200
|
Eğitimin Sosyal ve
Felsefi Temelleri (YL)
|
3
|
0
|
11
|
İlkbahar
|
Rehberlik
|
3
|
0
|
150
|
Bilimsel Araştırma
ve Yayın Etiği (YL)
|
3
|
0
|
11
|
Eğitim İstatistiği
|
3
|
0
|
11
|
Not: Açılmışsa, yaz döneminde verilen
dersler de tabloya ilave edilecektir.