Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Eğitimi Anabilim Dalı
Telefon (0484) 212-1111 / 3103-3196
Kurumsal E-Posta alicetin  siirt.edu.tr
E-Posta
Web
Açıklama
Güncelleme8.01.2019 08:14:57

Doç.Dr ALİ ÇETİN

  • Görev
  • Dosyalar
  • Çalışmalar
Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALİ ÇETİN

 

 

 

 

 

 

 

DOÇENT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E-Posta Adresi

:

alicetin@siirt.edu.tr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenim Bilgisi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bütünleşik Doktora

 

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

 

 

 

 

 

 

 

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ (DR)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2004

 

 

 

 

 

 

 

4/Mart/2013

 

 

 

 

 

 

 

 

Tez adı: Mode-method interaction: The effects of inquiry vs. expository and blended vs. face-to-face instruction on 9th grade students’xx achievement in, science process skills in and attitudes towards physics (2013) Tez Danışmanı:(ÖMER FARUK ÖZDEMİR)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lisans

 

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

 

 

 

 

 

 

 

EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1998

 

 

 

 

 

 

 

19/Ocak/2004

 

 

 

 

 

 

 

 

Tez adı: Mode-method interaction: The effects of inquiry vs. expository and blended vs. face-to-face instruction on 9th grade students’xx achievement in, science process skills in and attitudes towards physics Tez Danışmanı:(ÖMER FARUK ÖZDEMİR)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akademik Görevler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOÇENT

SİİRT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI)

 

 

 

 

 

 

2020-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

SİİRT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI)

 

 

 

 

 

 

2014-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

SİİRT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI)

 

 

 

 

 

 

2013-2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yönetilen Tezler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yüksek Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

ŞEKER AFİFE GÜL, (2021). 5E ve S.O.S. yöntemlerine göre hazırlanmış STEM etkinliklerinin 6.sınıf öğrencilerinin 21.yy becerilerine ve tutumlarına etkisi., Siirt Üniversitesi->Fen Bilimleri Enstitüsü->Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yönetilen Tezler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Yurt içi/Yurt Dışı Üniversitelerde veya diğer kurumlarda yönetilen tezler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Murat Durmuş, Fizik Öğretiminde Animasyon Kullanımının 9. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Fizik Tutumlarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/FİZİK EĞİTİMİ (DR)/ (Devam Ediyor)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projelerde Yaptığı Görevler:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇOCUK ÜNİVERSİTESİ, Kalkınma Bakanlığı, Proje Koordinatör Yrd.:ÇETİN ALİ,Proje Koordinatörü:TOYTOK ESEF HAKAN, , 02/11/2017 - 01/07/2018 (ULUSAL)

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akıl ve Zeka Oyunlarının Matematik ve Fen Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü:ÇETİN ALİ,Araştırmacı:ÇELİK HALİL COŞKUN, , 06/01/2019 - 27/06/2019 (ULUSAL)

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik tutumuna, matematiksel düşünme düzeyine, kavramları öğrenme başarısına etkisi ve bu konudaki görüşleri, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı:OBAY MUSTAFA,Araştırmacı:ÇETİN ALİ,Araştırmacı:ONURSAL NİLGÜN,Yürütücü:ÇELİK HALİL COŞKUN,Araştırmacı:İĞRET ARAZ SEDA, , 27/11/2018 - 26/06/2019 (ULUSAL)

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Simülasyon Tabanlı Öğrenme Sırasında Akıllı Tahta Kullanma Becerilerinin Geliştirme Çalışması, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı, , 23/01/2015 - 27/10/2016 (ULUSAL)

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FeTeMM uygulamalarının Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının FeTeMM farkındalıklarına, Öz-Yeterliliklerine ve Sorgulama Becerilerine Etkisi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı:ÇELİK HALİL COŞKUN,Araştırmacı:GÜREL SUNGUR,Yürütücü:ÇETİN ALİ,Araştırmacı:KAHYAOĞLU MUSTAFA,Araştırmacı:RAMAZANOĞLU MEHMET, , 26/02/2020 - 26/05/2021 (ULUSAL)

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fen Bilgisi Öğretmen adaylarına doku hücrelerinin farklı yapılarını ayırt etme becerisi kazandırma, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü:CENGİZ MUSTAFA,Araştırmacı:ÇETİN ALİ, , 30/05/2017 - 26/12/2017 (ULUSAL)

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STEM Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi, Matematik, Mühendislik ve 21. Yüzyıl Tutumlarına Etkisi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü:ÇETİN ALİ,Araştırmacı:ÇELİK HALİL COŞKUN,Araştırmacı:ONURSAL NİLGÜN, , 27/05/2017 - 26/12/2017 (ULUSAL)

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geometri Derslerinde STEM Eğitiminin Akademik Başarıya, Tutuma Etkisi ve Öğrenci Görüşleri, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü:ÇELİK HALİL COŞKUN,Araştırmacı:ÇETİN ALİ,Araştırmacı:ONURSAL NİLGÜN, , 25/05/2017 - 26/12/2017 (ULUSAL)

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İdari Görevler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SİİRT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ

 

 

 

Dekan Yardımcısı

 

 

 

 

 

2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SİİRT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

 

 

 

Bölüm Başkan Yardımcısı

 

 

 

 

 

2018-2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SİİRT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

 

 

 

Bölüm Başkanı

 

 

 

 

 

2016-2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SİİRT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

 

 

 

Anabilim Dalı Başkanı

 

 

 

 

 

2016-2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, Üye  , 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dersler *

 

 

 

 

 

 

 

 

Öğrenim Dili

Ders Saati

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yüksek Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fen Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar

Türkçe

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fen Eğitiminde Kavram yanılgıları

Türkçe

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzmanlık Alan Dersi

Türkçe

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yüksek Lisans Tez Hazırlık

Türkçe

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yüksek Lisans Semineri

Türkçe

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lisans

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları

Türkçe

2

 

 

 

 

 

 

 

Geleneksel Çocuk Oyunları

Türkçe

2

 

 

 

 

 

 

 

Okul Deneyimi

Türkçe

1

 

 

 

 

 

 

 

Öğretmenlik Uygulaması

Türkçe

2

 

 

 

 

 

 

 

Topluma Hizmet Uygulamaları

Türkçe

3

 

 

 

 

 

 

 

Geleneksel Çocuk Oyunları

Türkçe

2

 

 

 

 

 

 

 

İlköğretimde Bilim Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Türkçe

3

 

 

 

 

 

 

 

Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi

Türkçe

2

 

 

 

 

 

 

 

Fen ve Teknoloji Öğretimi

Türkçe

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eserler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2021).  Investigation of the Relationship between STEM Awareness and Questioning Skills of Pre-Service Teachers.  International Journal of Research in Education and Science, 7(1), 65-81., Doi: http://doi.org/10.46328/ijres.1171 (Yayın No: 6798892)

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,ÖZDEMİR ÖMER FARUK (2018).  Mode-Method Interaction: The Role of Teaching Methods on The Effect of Instructional Modes on Achievements, Science Process Skills, and Attitudes Towards Physics.  Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(5), 1815-1826., Doi: 10.29333/ejmste/85217 (Yayın No: 4246843)

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAHYAOĞLU MUSTAFA,ÇETİN ALİ (2017).  THE EFFECTS OF INTERACTIVE BOARD APPLICATIONS SUPPORTED BY COMPUTER SIMULATIONS ON PRE-SERVICE SCIENCES TEACHERS’ SELF-REGULATED LEARNING.  European Journal Of Education Sciences, 3(8), 371-384., Doi: 10.5281/zenodo.833779 (Yayın No: 4047208)

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Balta Nuri,ÇETİN ALİ (2017).  Inseparable phone books demonstration.  Physics Education, 52(3), 1-6., Doi: doi.org/10.1088/1361-6552/aa5f89 (Yayın No: 4047812)

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,BALTA NURİ (2017).  Pre-Service Science Teachers Views on Stem Materials and Stem Competition in Instructional Technologies and Material Development Course.  European Journal of Educational Research, 6(3), 279-288. (Yayın No: 4047462)

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2016).  An investigation Of Physics Education Doctoral Dissertations Made In Turkey Between 2010 And 2015.  The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 248-254. (Yayın No: 2960742)

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2016).  Pre Service Science Teachers Views On Materials Developed In Instructional Technologies And Material Development Course.  The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 239-243. (Yayın No: 2960758)

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2016).  An Analysis of Metaphors Used By High School Students to Describe Physics  Physics Lesson and Physics Teacher.  European Journal of Physics Education, 7(2), 1-20., Doi: 10.20308/ejpe.35860 (Yayın No: 2921104)

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOYTOK ESEF HAKAN,ÇETİN ALİ (2015).  The Effects Of Pedagogical Training Program On Students  Professional Attitudes And Self Efficacy Levels.  The Turkish Online Journal of Educational Technology, 607-611. (Yayın No: 1539583)

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,TOYTOK ESEF HAKAN,KORKMAZ MEHMET (2015).  Design and Evaluation of Web Based Science Learning Environments.  The Turkish Online Journal of Educational Technology, 99-106. (Yayın No: 1539581)

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler :

 

 

 

 

 

 

 

ŞEKER AFİFE GÜL, ÇETİN ALİ (2021).  eTwinning STEM PROJELERİNİN İNCELENMESİ.  INTERNATIONAL SIIRT SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7315914)

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Algı Semiha, GÜNEŞ YAKUP, ÇETİN ALİ (2021).  2015-2020 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE YAPILAN STEM TEMELLİ ETKİNLİKLER İLE İLGİLİ YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA TEZLERİNİN

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İNCELENMESİ.  INTERNATIONAL SIIRT SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7315940)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2020).  Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Stem Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi ile İncelenmesi.  IPCEDU 2020 International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:6660059)

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Durmuş Murat,ÇETİN ALİ,KARAMAN İBRAHİM (2019).  Fen Öğretiminin Animasyonlar İle Desteklenmesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.  Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5516069)

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RAMAZANOĞLU MEHMET,ÇETİN ALİ (2019).  Ortaokul Öğrencilerin Bilgisayar Destekli Coğrafya Öğretimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi.  Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 26-30. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5067066)

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RAMAZANOĞLU MEHMET,ÇETİN ALİ (2019).  Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amaçlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi.  Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 31-38. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:5062471)

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOYTOK ESEF HAKAN,KAHYAOĞLU MUSTAFA,ÇETİN ALİ (2018).  Sürdürülebilir Bir Öğrenme İçin”Kavram Odaklı Öğrenme Modeli” (Alternatif Bir Eğitim Yaklaşımı).  9. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 1822-1831. (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:6150273)

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,TOYTOK ESEF HAKAN (2018).  Öğrencilerinin Gözünde Çocuk Üniversitesi.  27TH International Conference on Educational Sciences (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4396325)

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,KAHYAOĞLU MUSTAFA (2018).  Stem Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Fen, Matematik, Mühendislik ve 21. Yüzyıl Becerileri Tutumlarına Etkisi.  27th In ternational Conference on Educational Sciences (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4396299)

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAHYAOĞLU MUSTAFA,ÇETİN ALİ (2018).  Ortaokul Öğrencilerinin Fen-teknoloji-matematik-mühendislik Kavramlarına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi.  27th International Conference on Educational Sciences (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4396342)

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,ONURSAL NİLGÜN (2018).  Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tasarladıkları Materyallere Yönelik Görüşleri.  1. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi (ICES-2018) (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4396451)

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,ONURSAL NİLGÜN (2017).  Öğretmen Adaylarının STEM e Yönelik Tutumlarının Bölüm, Cinsiyet ve Sınıf Seviyesi Değişkenlerine Göre İncelenmesi.  IMESET 2017 BİTLİS (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4404669)

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ONURSAL NİLGÜN,ÇETİN ALİ (2017).  Katı Atık ve Su Yönetiminin Siirt ve Mardin İllerinde Uygulanma Biçimlerinin Karşılaştırılması.  IMESET 2017 BİTLİS (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4404675)

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,TOYTOK ESEF HAKAN,GÜREL SUNGUR (2017).  Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Yaratıcılık ve Farklılıkların Yönetimi Algılarının İncelenmesi.  3 rd International CONFERENCE on LIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4404601)

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,KAHYAOĞLU MUSTAFA (2017).  Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası İnanışlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.  3rd International Conference On Lifelong Learning And Leadership For All (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4050913)

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAHYAOĞLU MUSTAFA,ÇETİN ALİ (2017).  İlköğretim Öğrencilerinin Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri ile Bilimsel Araştırmalara Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.  3rd International Conference On Lifelong Learning And Leadership For All (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4050840)

 

 

 

16.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2016).  Effects of Simulation Based Cooperative Learning on Physics Achievement  Attitudes  Process Skills.  2 nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for ALL (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:2921175)

 

 

 

17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,BALTA NURİ (2016).  Pre Service Science Teachers Views on Stem Materials.  2 nd International Conference on Lifelong Education and Leadership for ALL (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:2921170)

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,KAHYAOĞLU MUSTAFA (2015).  Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kavramıyla İlgili Metaforlara İlişkin Görüşleri.  6th International Congress on New Trends In Education. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:1543581)

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAHYAOĞLU MUSTAFA,ÇETİN ALİ (2015).  Eleştirel Düşünme Perspektifinden Öğretmen Adaylarının Evrim Teorisine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi.  6th International Congress on New Trends In Education. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:1543579)

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,KAHYAOĞLU MUSTAFA (2014).  The Investigation of The Relationship Between Educational Beliefs and Learning Styles of Teacher Candidates in Science and Instructional Technology Education    The Case of Siirt University.  Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik Üzerine Uluslararası Konferans (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:1543577)

 

 

 

21.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
     C2. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplardaki bölümler:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IPCEDU 2020 E-Kitabı, Bölüm adı:(Öğretmen Adaylarının STEM Kavramına İlişkin Bilşsel Yapılarının İncelenmesi) (2020)., ÇETİN ALİ,  PEGEM Akademi Yayıncılık, Editör:PEGEM Akademi, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 11, ISBN:978-625-7228-61-9, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 6659499)

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

THE MOST RECENT STUDIES IN SCIENCE AND ART, Bölüm adı:(A PROJECT BLENDED WITH SCIENCE AND ART:CHILDREN UNIVERSITY SCIENCE ACTIVITIES: CHILDREN UNIVERSITY SCIENCE ACTIVITIES) (2018)., ÇETİN ALİ,KAHYAOĞLU MUSTAFA,ERULAŞ FATİH AHMET,  Gece Kitaplığı Yayınevi, Basım sayısı:1, ISBN:978-605-288-357-0, İngilizce(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 4242347)

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,CENGİZ MUSTAFA (2021).  Laboratuvar Uygulamalarının Dokular Konusunda Fen Bilgisi Öğretmen AdaylarınınAkademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi.  AJER - Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 37-45. (Kontrol No: 6736513)

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,ÖZBUĞUTU EMRAH (2020).  Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akıl-Zeka Oyunları İle İlgili Görüşleri.  Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(37), 93-99. (Kontrol No: 6304765)

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,KAHYAOĞLU MUSTAFA (2018).  STEM Temelli Etkinliklerin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen, Matematik, Mühendislik ve teknoloji ile 21. Yüzyıl Becerilerine Yönelik Tutumlarına Etkisi.  Sosyal Bilimler EKEV Akademi Dergisi(75), 15-28. (Kontrol No: 4428759)

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,ÖZDEMİR ÖMER FARUK (2018).  HARMANLANMIŞ VE YÜZ-YÜZE ÖĞRENME ORTAMLARINDA KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN İNTERNETE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ.  Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1378-1403. (Kontrol No: 4404342)

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2018).  Simulasyon Destekli İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Fizik Başarısına, Bilimsel Süreç Becerilerine, Fizik ve Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Tutumlara Etkileri.  Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26, 57-65., Doi: 10.24106/kefdergi.375173 (Kontrol No: 4246829)

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAHYAOĞLU MUSTAFA,DABAN ŞERAFETTİN,ÇETİN ALİ (2017).  Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kavramı ile İlgili Metaforlaraİlişkin Görüşleri.  Journal of Strategic Research in Social Science, 3(3), 189-198., Doi: 10.26579/josress-3.3.13 (Kontrol No: 4404410)

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2016).  Designing a Lesson with 5E Learning Cycle and Simulations forStatic Electricity Subject in Physics.  Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 36-41. (Kontrol No: 2960817)

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2015).  İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNE GÖRE PLANLANAN FİZİK DENEYLERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ.  Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2015(04), 154-166. (Kontrol No: 2580139)

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KAHYAOĞLU MUSTAFA,ÇETİN ALİ (2015).  Eleştirel Düşünme Becerileri Perspektifinden Öğretmen Adaylarının Evrim Teorisine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi.  Journal of Turkish Studies, 10(Volume 10 Issue 10), 547-547., Doi: 10.7827/TurkishStudies.8582 (Kontrol No: 1571306)

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2014).  Bağlam temelli öğrenme ile lise fizik derslerinde kullanılabilecek günlük hayattan konular.  Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 45-62., Doi: http://dx.doi.org/10.12973/jesr.2014.41.3 (Kontrol No: 1539580)

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,AYDIN ŞENGÜLEÇ ÖZLEM,ÖZDEMİR ÖMER FARUK,AZAR ALİ (2017).  Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sezgiye Ters Fizik Problemleri ve Bilimsel Tartışma (Argümantasyon) Kavramlarına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi.  3. Ulusal Fizik Eğitim Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4432634)

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ,Şengüleç Özlem Aydın (2016).  LİSE ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK KAVRAMINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ OKUL TÜRÜ VE SINIF SEVİYESİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE İNCELENMESİ.  12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:2921137)

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2015).  İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine ve Fizik Tutumlarına Etkisi   Siirt Üniversitesi Örneği.  II. Ulusal Fizik Eğitim Kongresi (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:1543591)

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÇETİN ALİ (2014).  Harmanlanmış Öğrenme Yöntemi ile Kullanılan Açıklayıcı ve Sorgulayıcı Web Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Ortaöğretim9  Sınıf Fizik Dersindeki Öğrencilerin İnternet Tutumları Üzerindeki Etkisi.  23. Eğitim Bilimleri Kurultayı (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:1543582)

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F. Sanat ve tasarım etkinlikleri :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ulusal, SERGİLER/Karma sergiler /, 23.05.2018-23.05.2018, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Sergisi, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi/ FEN BİLGİSİ VE SOSYAL BİLİMLER MATERYAL SERGİLERİ, (No: 299151)

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ulusal, SERGİLER/Karma sergiler /, 18.01.2016-18.01.2016, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Sergisi, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi/ FEN BİLGİSİ VE SOSYAL BİLİMLER MATERYAL SERGİLERİ İLE FEN BİLİMLERİ YARIŞMALARI, (No: 62008)

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ulusal, SERGİLER/Karma sergiler /, 16.05.2019-16.05.2019, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Sergisi, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi/, (No: 299154)

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ulusal, SERGİLER/Karma sergiler /, 15.05.2017-15.05.2017, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Sergisi, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi/, (No: 103631)

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Üniversite Dışı Deneyim

 

 

 

 

 

 

 

 

2013

eduMedia Türkiye Temsilcisi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edumedia Simulasyon Yazılımları, Kanada’da faaliyet gösterilen ve simulasyon eğitim kurumları için simulasyon hazırlayan eduMedia şirketinin bütün simulasyonları ve web sayfasnın Türkçeye Çevirisi yapıldı. Ayrıca edumedia simulasyonları 4 yıl süre ile MEB-EBA tarafından kullanılmıştır. Simulasyonlar için web sayfası:  https://www.edumedia-sciences.com/tr/, (Diğer)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2011-2013

Fizik Zümre Başkanı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karacan Dershanesi, Karacan dershanelerinde Karacan Fizik Yayınlarının Organizasyonu - Öğretmenlik alan bilgisi, KPSS, ÖSS, LGS ve diğer bütün ÖSYM sınavları için kitapların, testlerin ve sınavların hazırlanması ,  ayrıca Fizik Derslerinin Dağılımının ve Fizik dersi ile ilgili bütün işlerin yürütülmesi., (Ticari (Özel))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2005-2010

Fizik Öğretmeni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Büyük Kolej, Fizik Öğretmeni, (Ticari (Özel))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sertifika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

160326

Akıl-Zeka Oyunları ve Satranç Eğitmenliği, Akıl-Zeka Oyunları ve Satranç Eğitmenliği, Bursa Uludağ Üniversitesi, Sertifika, 01.12.2017 -31.12.2017 (Ulusal)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

183411

İlk YARDIMCI, Siirt İl Halk Sağlığı Merkezi, Siirt Üniversitesi- Eğitim fakültesi, Sertifika, 05.11.2017 -10.11.2017 (Ulusal)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

183409

Bir Yıldız Dalıcı, Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu Bir Yıldız Dalıcı, Bodrum Sualtı ve Doğa Sporları Merkezi, Sertifika, 16.07.2017 -19.07.2017 (Uluslararası)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

Güncelleme : 17.12.2021 11:26:12
Doktora Tezi

 PhD Title: Mode-method interaction: the effects of inquıry vs. expository and blended vs. face-to-face instruction on 9th grade students’ achievement in, scıence process skills in and attitudes towards physics 

Doktora Tezi: Mod - yöntem etkileşimi : araştırmacı - sorgulayıcıya karşı açıklayıcı ve harmanlanmışa karşı yüz-yüze öğretimlerin 9. sınıf öğrencilerinin fizikteki başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkileri.