5. Akademik
Unvanlar
Araştırma Görevliliği Tarihi : Dicle Üniversitesi / 2011
Yardımcı Doçentlik
Tarihi : Siirt Üniversitesi / 2015
Doçentlik Tarihi :Siirt Üniversitesi / 2020
6. Yönetilen Tezler
6.1. Yüksek Lisans
Tezleri
1.Anık, S.
(2017). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları ile problem çözme
becerilerinin incelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
2.Yıldırım, İ. (2019). Öğretmenlerin
Pozitif Psikolojik Sermaye Algıları ile Mesleki Adanmışlıkları Arasındaki
İlişkinin İncelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
3. Başdemir, A. (2019). Okullardaki Örgütsel Sapma Düzeylerinin Öğretmen Algılarına Göre İncelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
4. Kaçmaz, S. (2020). Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Vizyoner Liderlikleri ile Öğretmen Motivasyonu Arasındaki İlişki. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
5. Seyidoğlu, Y. (2020). Öğretmen Algılarına Göre Okul Yöneticilerinin Vizyoner Liderlikleri ile Öğretmen Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
6. Yıldız, Y. (2021). Taşımalı Eğitimde Taşıma Kaynaklı Sorunların Okul Yöneticileri Bağlamında İncelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
7. Arslan, N. (2021). Öğretmenlerin Okul Müdürlerinin Hizmetkâr Liderlik Davranışlarına
İlişkin Algıları İle Örgütsel Mutlulukları Arasındaki İlişki. Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD
8. Alakaşlı, H. (2021). Okullarda Örgütsel Dedikodu ile Bağlılık Arasındaki İlişkinin
İncelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD
9. Otamış Sümer, H. (2021). Öğretmenlerin Duygusal Zekaları, Pozitif Psikolojik Sermayeleri, İş Tatminleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD
10. Fırat, N. (2021). Okul Yöneticilerin Kamu Liderliği Davranışları ile Öğretmen Özerkliği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD
11. Ushurova. Z. (2021). Öğretmen işgücü devir hızının okullarda oluşturduğu risk faktörleri: Nitel Bir Araştırma. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD
12. Güran, M. (2021). Öğretmenlerin Psikolojik Sağlamlıkları ile Prososyal Motivasyonları Arasındaki İlişki. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD
13. Güneş, U. (2022). Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programında Yer Alan Sosyal Beceriler Üzerine Nitel Bir Araştırma: Uygulama, Engeller ve Öneriler. Siirt Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor ABD
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası
hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
1.
Tösten,
R., Toprak,
M. (2017). Positive Psychological Capital
and Emotional Labor: A Study in Educational Organizations. Cogen
Education
2. Toprak,
M., Tösten, R. (2017) Amidst fury, regret, and remorse: An analysis of
university students who were placed in disliked majors.. The Australian Journal of Career
Development
3. Tösten,
R.,
Avcı, Y. E., Şahin, E. (2018). The Relatıons Between The Organızatıonal
Happıness And The Organızatıonal Socıalıcatıon Perceptıons Of The Physıcal
Educatıon And Sport Teachers. Europan Journal of Education Research, 7, 1.
4. Serin,
E., Tösten, R. (2017). Unıversity Students’
Life Satısfactıon: A Comparison According to Sporting Circumstances. European
Journal of Education Studies. 3,5. doi: 10.5281/Zenodo.545667
5. Tösten,
R., Çelik
Şahin, Ç. (2017) Examining Teachers '
Emotional Labor Behavior. Journal of Education and Training
StudiesVol. 5, No. 10
6. Tösten,
R.,
Toprak, M., Kayan, M. S. (2017). An Investigation on Forcibly Migrated Syrian
Refugee Students at Turkish Public Schools. Universal
Journal of Educational Research
7. Tösten,
R.,
Han, B., Anık, S. (2017). Impact Of Parental Attitudes On Problem
Solving Skills In High School Students. Universal
Journal of Educational Research
8. Han,
B. & Tösten, R. (2017). “In-Class Teacher-Student
Communication According To High School Students’ Perceptions”. New Trends and
Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences. Issue 11 (2016)
190-198
9. Tösten, R, Avcı, Y. E., & Okçu, V. (2018). The Relation Between The Exosure to Mobbing and Burnout Levels of Secondary School Teachers. International Journal of Learning and Teaching (IJLT). 10/4, s: 355-366
10. Avcı, Y. E.,Tösten, R, & Çelik Şahin, Ç.. (2020). Examining the Relationship between Cultural Capital and Self-Efficacy: A
Mixed Design Study on Teachers Athens Journal of Education
11.
Han,
B., Tösten, R., & Elçiçek, Z.
(2021). Public leadership behaviors of
school principals: does it affect teacher motivation and job satisfaction in
Turkish culture?. International
Journal of Public Leadership.
12.
Saylik,
A., Han, B., & Tösten, R.
(2021). Hofstede’s Cultural Classification and Innovativeness: A Study on
Teachers in Turkey. Virtually Hosted, Florida, USA.
13. Alakaşlı, H., & Tösten, R. (2022). Okullarda Örgütsel Dedikodu İle Bağlılık Arasındaki İlişkinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
14. Toprak, M., Tösten, R. & Elçiçek, Z. (2022). Teacher stress and work-family conflict: examining a moderation model of psychological capital. Irish Educational Studies
7.2. Uluslararası
bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. Taşdan
M., Bulut K., Tösten R., Karakaya V. (2010). İlköğretim Okullarında
Yönetici profili araştırması (Kars İli Örneği). I. Uluslararası Aras Havzası
Sempozyumu, Kağızman, Kars
2. Tösten,
R.
Özgan, H. (2013). Psikolojik Sermaye Ölçeği: Geçerlik Güvenirlik Çalışması. International
Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education- Building Bridges
Conference, Diyarbakır (2-4 Octaber).
3. Tösten,
R.,
Avcı, Y. & Okçu, V. (2015). “The Relatıonshıp Betwen Secondary School
Teachers’ Exposure To Mobbıng And Burnout Levels”. 5th World Conference On
Educatıonal Technology Researches. 15‐17 October 2015, University Of Kyrenia,
Kyrenia North Cyprus
4. Han,
B. & Tösten, R. (2015). “In-Class Teacher-Student
Communication According To High School Students’ Perceptions”. 5th World
Conference On Educatıonal Technology Researches. 15‐17 October 2015,
University Of Kyrenia, Kyrenia North Cyprus
5. Tösten,
R., Han,
B., Şahin, E. (2016). Diyarbakır Öğrenci Profili. Uluslararası Diyarbakır
Sempozyumu. 02-05 Kasım 2016, Diyarbakır
6. Tösten,
R., Avcı,
Y. E., Cengiz, Ö. (2017). Examination of Sports Policy of Turkish
Ministry of National Education. 7th International Research Conference
on Education, Language and Literature (IRCEELT) 21-22 April 2017 in Tbilisi, Georgia.
7. Tösten,
R., Avcı,
Y. E., Aslan, İ., Han, B.. (2017). Investigation of Teachers'
Opinions Regarding to Positive Psychological Capital 7th International
Research Conference on Education, Language and Literature (IRCEELT) 21-22 April 2017 in Tbilisi, Georgia.
8. Tösten,
R.,
Avcı, Y. E., Şahin, E. (2017).The Relatıons Between The Organızatıonal
Happıness And The Organızatıonal Socıalıcatıon Perceptıons Of The Physıcal
Educatıon And Sport Teachers. International
Conference on Research in Education and Science (ICRES), May 18 - 21, 2017, Ephesus-Kusadasi,
Turkey.
9. Arslantaş H. İ., Tösten R., ,Beştaş
Marakçı D. (2017). Lise Öğretmenlerinin
Mesleki Motivasyon Algılarının İncelenmesi. 8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu
(Eyfor 8)
10. Anık, S., Tösten R., (2017). Öğretmenlerin Pozitif
Psikolojik Sermaye Algıları ile Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. 8. Uluslararası
Eğitim Yönetimi Forumu
(Eyfor 8)
11. Tösten, R., Avcı, Y. E. (2018). Milli Eğitimin Kararında Sendikalar. Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Kemer, Antalya (1-4 Şubat 2018)
12. Tösten, R., Kayan, M. S. (2018). Öğretmenlerin Pozitif Psikolojik Sermaye Algılarında Yükleme Karmaşıklığı: Nitel Bir Araştırma. 9. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (1-4 Kasım, Antalya, Eyfor 9)
13. Tösten, R., Avcı, Y. E., & Yıldırım, İ. (2018). Pozitif Psikolojik
Sermaye İle Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Eğitim Kurumlarında Bir Çalışma. IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler
Sempozyumu (27-30 Haziran), Bakü- Azerbaycan
14. Arslantaş, H. İ., Tösten, R. & Avcı, Y. E.(2018). Liselerde
Ders Denetimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. IV. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (27-30 Haziran), Bakü- Azerbaycan
15. Toprak, M., Tösten, R., Elçiçek, Z. (2019). Stressed
under the influence of work-family conflict: The moderation effect of teachers’
positive psychological capital. AERA Annual Meeting, 5-9 April, Toronto, Canada
16. Keleş, E. & Tösten,
R. (2019). Fırsat Eşitliği Bağlamında Kırsalda Okuyan Öğrencilerin
Avantajları. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Kongresi, Şırnak (2-4 Mayıs), Şırnak, Türkiye
17. Acet, S., Tösten, R. & Arslantaş, H. İ. (2019).
Türkiye’de Okul İklimi Üzerine Yapılan
Çalışmaların Değerlendirilmesi: Bir Metasentez Çalışması. Uluslararası İktisadi
ve İdari Bilimler Kongresi, Şırnak
(2-4 Mayıs), Şırnak, Türkiye
18. Otamış, S. & Tösten, R. (2019). Türkiye’de Eğitim Bilimleri
Alanında Pozitif Psikolojik Sermaye Algısı Çalışmalarının İncelenmesi: Bir Metasentez
Çalışması. 14. Uluslararası Eğitim
Yönetimi Kongresi (2-4 Mayıs), Çeşme- İzmir
19. Tösten, R., Kaçmaz, S. & Han, B. (2019). Okul Yöneticilerinin Kamu Liderliği Davranışları ile İlgili Öğretmen Algıları. VI.th International Eurasian Educational Research Cngress, Turkey.
20. Saylık, A., Han, B. & Tösten, R. (2021). “Hofstede's Cultural Classification and Innovativeness: A Study on Teachers in Turkey". Global Conference on Education and Research (GLOCER 2021). 8-10 June, University of South Florida, USA
21. Gümüş, S. & Tösten, R. (2021). Eğitimde Fırsat Eşitliği Üzerine Bir Sentez. International Siirt Conference on Scientific Research Siirt University, November 5-7, 2021
22. Cebe, K. & Tösten, R. (2022). Kırsal bölgelerde yaşayan veliler: Beklentiler ve eğime bakış açıları. Dicle Üniversitesi Uluslararası Disiplinlerarası Sempozyumu, Diyarbakır /Türkiye (17-18 Kasım)
23. Eşsiz, İ. & Tösten, R. (2022). Okullarda örgütsel muhalefete yönelik yapılan araştırmaların meta-sentez yöntemiyle incelenmesi. Dicle Üniversitesi Uluslararası Disiplinlerarası Sempozyumu, Diyarbakır /Türkiye (17-18 Kasım)
7.3. Yazılan
uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
1. Yeğin,
H. İ., Tösten, R. (2015). Dini Mekanlara Dayalı Öğrenme Alanları. (Ed.
Seven, R., Koçoğlu, E.). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Mekansal Öğrenme
Alanları. Ankara: Pegem Akademi
2. Tösten,
R. (2015).
Sorularla Öğretmenlik Mesleği. Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Yayınları
3. Dağlı,
A., Han, B. (2015). Sorularla Yöneticilik ve Liderlik. (Editör Eyigün, S.,
Oral, B., Tösten, R., Han, B., Ardıç, T.). Diyarbakır: Dicle
üniversitesi Yay.
4. Oral,
B., Gündaş, A., Sezgin, K., Karataş, K. (2016). Sorularla Aile ve Eğitim.
(Editör Oral, B., Tösten, R., Han, B.). Diyarbakır: Dicle üniversitesi
Yay
5. Tösten, R. (2019). Sınıfta Fiziksel Düzenlemeler/ Materyal Organizasyonu. (Ed. Sarıgöz, O., Tösten, R., Baş, M.) Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık
6. Tösten, R. (2020). Okul Dışı Eğitim ve Öğrenme. (Ed. Küçükoğlu, A & Kaya, H. İ.) Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Ankara: Pegem Akademi
7. Tösten, R. (2021).
Projenin Planlanması, Yönetimi Ve Finansman Kaynakları. (Ed.) Taşdan, M. &
Kaya, H. İ. Eğitimde Proje Geliştirme Ve Yönetme. 1. Baskı. Ankara: Pegem
Akademi
8. Taşdan, M. & Tösten, R. (2021). Örgütlerde Sosyal Sermaye ile Entelektüel Sermaye (Ed.) Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. Psikososal Yönleriyle Yönetim. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi
9. Tösten, R. (2022). Okul yönetiminde etik ve protokol kuralları. (Ed.) Taşdan, M. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi
7.4. Ulusal hakemli
dergilerde yayınlanan makaleler
1. Engin A., Tösten R., Kaya M. D. ,(2010), Bilgisayar Destekli
Eğitim. Kafkas Üniversitesi Sosyal bilimler enstitüsü dergisi, , 5,
69-80.
2. Tösten, R., Elçiçek, Z., Kılıç, M. (2012). İlköğretim
Öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) Yönelik Görüşlerinin
Belirlenmesi (Kars İli Örneği). Elektronik Dicle Üniversitesi Sosyal
bilimler Enstitüsü Dergisi, Nisan 2012, 4,7.
3. Tösten, R., Elçiçek Z. (2013). Alternatif Okullar Kapsamında Ev
Okullarının (Homeschool) Durumu. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20.
Diyarbakır
4. Taşdan M., Tösten R., Bulut K., Karakaya V. (2013). İlköğretim
Okullarında Yönetim ve Yönetici Sorunları (Kars İli Örneği). Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi (EBULİNE), c.12, s. 24
5. Taşdan M., Tösten R., Bulut K., Karakaya V. (2013). Okul
Yöneticileri Profili Araştırması (Kars İli Örneği). EJEDUS Elektronik Eğitim
Bilimleri Dergisi , 2,3.
6. Kurtulmuş, M., Tösten, R., Gündaş, A. (2014). İlköğretim 1.
Kademe Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar. Değerler
Eğitimi Dergisi (DED), sayı: 27, 12
7. Taşdan M., Tösten R., Bulut K., Karakaya V. (2013). Okul Profili
Araştırması (Kars İli Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi , 17,1
8. Tösten, R., Avcı, Y. E., Kılıç, M. (2012). Kamu İlköğretim Okulu
Öğretmenlerinin Bireysel Değerleri ile Okulun Örgütsel Değerleri Arasındaki Uyum
Düzeyinin Belirlenmesi: Şanlıurfa İli Örneği . EJEDUS Elektronik
Eğitim Bilimleri Dergisi, 1,1.
9. Tösten, R. , Ekinci, İ. (2012). Japonya Eğitim Sisteminde
Yükseköğretim. The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS) volume
5, 8. Publication of Association Esprit, Société et
Rencontre.Strasbourg/FRANCE http://dx.doi.org/10.9761/JASSS_341
10. Şahin, S., Elçiçek, Z., Tösten, R. (2013). Türk Eğitim Sisteminde
Teftişin Tarihsel Gelişimi ve Bu Gelişim İçerisindeki Sorunlar. The Journal
of Academic Social Science Studies (JASSS)Doi number: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1336,
Volume 6 Issue 5,
11.Tösten, R. , Çenberlitaş, İ., Gökoğlan, K. (2013). Dicle
Üniversitesi Öğrenci Profili ve Harcama Analizi. Elektronik Dicle
Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 5,10.
12. Ergül, H. F., Saygın, S., Tösten, R. (2013). Sınıf
Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi.
Elektronik Dicle Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi ,
5,10.
13.Tösten, R. Özgan, H. (2014). Psikolojik Sermaye
Ölçeği: Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Erzurum Kültür Eğitim Vakfı Dergisi
(EKEV), 59
14.Engin A., Tösten R., Kaya M. D., Köselioğlu Y., (2014).
“İlköğretim Düzeyinde Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Öğrencilerin Eğitiminden
Sorumlu Öğretmenlerin Kaynaştırma Uygulamasıyla İlgili Tutum ve Görüşlerinin
Değerlendirilmesi (Kars İli Örneği)” Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi, 13
15.Tösten, R., Han, B. (2015). Okul Profili Çalışması. Siirt
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4
16. Karakaş, A., Tösten, R., Kansu, V. (2016). Öğretmenlerin Duygusal
Emek Davranışlarının İşdoyumlarına Etkisi. ESOSDER Elektronik Sosyal Bilimler
Dergisi, 15, 56
17. Tösten, R., Han, B., Ergül, F. (2016). Diyarbakır’daki Kamu
Okullarının Yönetim Sorunları. Erzurum Kültür Eğitim Vakfı Dergisi
(EKEV), 65
18. Uzman, N., Tösten, R. (2016). Suriyeli Akademisyenlerin
Bakış Açısından Türkiye- Suriye İlişkileri ve Sığınmacılar Meselesi. Hacettepe
Üniversitesi HÜTAD dergisi, 24
19. Tösten, R., Uzman, N. (2016). Alevi Sivil Toplum Kuruluşlarının
Eğitimde Karar Alma Sürecine Dair Çalışma ve Beklentileri. Gazi Üniversitesi
Türk Kültürü ve Hacı Bektaşi Veli Araştırma Dergisi, 80
20.
Han, B., Tösten, R., Ergül, F. (2017). Diyarbakır Kamu
Okullarında Eğitim Yönetici Profili. Milli Eğitim Dergisi, 213
21. Tösten, R., Anık, S., Kayan ,S. (2016). Siirt Üniversitesi
Öğrenci Profili ve Harcama Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi, 6
22. Tösten, R., Oral, B., Elçiçek, Z. (2017). Öğretmenlerin Pozitif
Psikolojik Sermaye Algılarının Tükenmişlik Düzeylerine Etkisi. EJEDUS Elektronik
Eğitim Bilimleri Dergisi
23. Oral, B., Avcı, Y., Tösten, R. (2017). Öğretim Elemanlarının
Mesleki Hayatlarında Karşılaştıkları Etik Olmayan Davranışlar. ESOSDER, 63
24.Tösten, R., Arslantaş, H. İ. & Şahin, G. (2017).
Öğretmenlerin Pozitif Psikoloji Sermayelerinin Tükenmişliğe Etkisi. Yüzüncü
Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
25.Tösten, R., Özgan, H. (2017). Öğretmenlerin pozitif psikolojik
sermaye algılarının incelenmesi. ESOSDER,62
26. Tösten, R., Han, B., Çakmak, İ. (2018). Diyarbakır Kamu Okullarında
Görevli Öğretmenlerin Profili. EJEDUS, 7, 13
27. Tösten, R., Çelik Şahin, Ç. & Han, B. (2018). Kamu Liderliği Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8 (2)
28. Tösten, R., Avcı, Y. E. & Çelik Şahin, Ç. (2017). Öğretmenlerin kültürel sermaye yeterliklerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12
29. Arslantaş, H. İ., Tösten, R. & Beştaş Marakçı, D.. (2018). Liselerde Mesleki Motivasyon Unsurları: Karma Yöntemli Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (3)
30. Ekinci, C & Tösten, R. (2018). Koruma Altında Bulunan 13-18 Yaş Arası Çocukların Okul Algısı. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12
31. Tösten, R., Avcı, Y. E. & Yıldırım, İ. (2018). Pozitif Psikolojik Sermaye ile Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Eğitim Kurumlarında Bir Araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1)
32. Anık, S., Tösten R., (2019). Öğretmenlerin Pozitif Psikolojik Sermaye Algıları ile Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (ESOSDER) 18 (69)
33. Tösten, R., Arslantaş, H. İ. & Şahin, G. (2019). Öğretmenlerin Pozitif Psikoloji Sermayelerinin Çalışmaya Tutkunluğa Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27,3
34. Han, B., Tösten, R., Avcı, Y. E. (2019). İç Göçe Maruz Kalmış Ortaokul Öğrencilerinin Eğitime Yaşadıkları Problemler (Diyarbakır İli Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
35. Yıldırım, İ., & Tösten, R. Öğretmenlerin Pozitif Psikolojik Sermaye Algıları ile Mesleki Adanmışlıklarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (36), 10-17.
36. Arslantaş, H. İ., Avcı, Y. E. & Tösten, R. (2020). Liselerde Ders Denetimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Eğitim Fakültesi Dergisi, (16-2)
37. Gelibolu, L., Tösten, R., Kosa, G., Demiral A.B. (2021). The Role Of
Socıal Medıa In Unıversıty Recognıtıon: A Case Analysıs Study. International Social Mentality and
Researcher Thinkers Journal (SMARTJOURNAL)
38. Fırat, N., & Tösten, R. (2021). Türkiye’de Okul
Sağlığı Üzerine Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Analizi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi,
2(2), 42-61.
39. Türkay, A., Toprak, M.,
& Tösten, R. (2021). Türkiye’de
veliler üzerine yapılan araştırmalar: Lisansüstü tezlerin bir meta sentez
çalışması. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (27),
275-303.
40. Alakaşlı, H. & Tösten, R. (2022). Okullarda Örgütsel Dedikodu ile Bağlılık Arasındaki İlişkinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7 (1)
7.5. Ulusal bilimsel
toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1.
Engin,
A., Tösten, R., Ağyar A. (2009), “İlköğretim öğrencilerinin öğrenme
yeteneği kapasitelerini etkileyen stres düzeyi dağılımları (Kars ili örneği)”, Fen
ve Çevre Sempozyumu, Giresun Üniversitesi
2. Engin
A., Tösten R., Kaya M D, Köselioğlu Y, (2010). “İlköğretim Düzeyinde
Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Öğrencilerin Eğitiminden Sorumlu Öğretmenlerin
Kaynaştırma Uygulamasıyla İlgili Tutum ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Kars
İli Örneği)” Balıkesir I. Ulusal Eğitim Programları Kongresi, Balıkesir
Üniversitesi.
3. Özkan,
F., Tösten, R. (2011). İlköğretim I. Kademe Öğrencilere Dini
Değerlerin Kazandırılmasında Ailenin Etkisi: Diyarbakır İli Örneği. Eskişehir
Osmangazi Üniversitesi Değerler Eğitimi Sempozyumu (26-28 Ekim), Eskişehir.
4.
Oral,
B., Tösten, R. (2012) Medya ve Şiddet (Televizyon Dizileri, Haberler ve
İnternet). Tüm Yönleriyle Şiddet Çalıştayı, (20-21 Nisan) Dicle
Üniversitesi, Diyarbakır
5.
Oral,
B., Avcı, Y., Tösten, R. (2013). Öğretim Elemanlarının Mesleki Hayatlarında
Karşılaştıkları Etik Olmayan Davranışlar. II. Kamu Etiği Kongresi 27-28 Mart
TODAİ, Ankara
6. Elçiçek, Z., Tösten,
R. (2013). Sosyal
Paylaşım Sitelerinin Okul Kültürüne Katkısı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik
ve Güvenirlik Çalışması. 8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Marmara
Üniversitesi, 7-9 Kasım 2013
7. Tösten, R., Elçiçek, Z.,
Kansu, V. (2014). Öğretmenlerin Pozitif Psikolojik Sermaye Yeterlikleri İle
Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 9. Ulusal Eğitim
Yönetimi Kongresi, 8-10 Mayıs, Siirt
8. Tösten, R., Han, B., Gündüz,
Z. (2015). Değer
Farkındalığı Kazandırma Yoluyla Özdenetimin Güçlendirilmesi: Cezaevi Örnek
Uygulamaları. Uluslararası Yaklaşımlar Türkiye'de Denetimli Serbestlik 10.
Yıl Sempozyumu
9. Tösten, R., Avcı, Y., Taşdan,
M. (2016). 21. Yüzyıl becerilerine ilişkin öğretmen görüşleri. 11. Ulusal
Eğitim Yönetimi Kongresi, Kuşadası
10. , Tösten, R., Avcı, Y., Han, B.(2016).İç
göçle gelen Öğrencilerin Uyum Durumlarının İncelenmesi. 24. Ulusal Eğitim
Bilimleri Kongresi, Antalya
8.Projeler
1. Taşdan
M., Bulut K., Tösten R., Karakaya V. (2010). İlköğretim Okullarında
Yönetim ve Yönetici Sorunları (Kars İli Örneği). Proje kodu: BAP EF-32
Kafkas Üniversitesi, Kars.
2. Oral,
B. Kurtulmuş, M. Tösten, R., Elçiçek, Z. (2013). “Sur İlçesinde
Yaşayan Engelli Bireylerin İhtiyaç Analizi Çalışması Projesi" Kalkınma Bakanlığı ve Karacadağ Kalkınma Ajansı
TRC2-13/DFD2013 numaralı doğrudan faaliyet destek programı tarafından desteklenmiştir.
3. Oral,
B., Tösten, R., Elçiçek, Z. (2017). Öğretmenlerin Pozitif Psikolojik
Sermaye Yeterliklerinin Tükenmişlik Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi.
Dicle Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Olarak 14-ZEF-122 kodu ile
desteklenmiştir.
4. Oral,
B., Tösten, R., Han, B., Sezgin, K., Kinay, İ., Ardıç, T., Karabıyık,
H., Süer, S. (2017). Sorularla Merak Ettiklerimiz. Dicle Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Projesi Olarak 15-ZEF-1.. kodu ile desteklenmiştir.
5. Ergül,
H. F., Tösten, R., Han, B. (2016). Diyarbakır Yönetici Profili ve
Yönetim Sorunları. Dicle Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Olarak
15-ZEF-1.. kodu ile desteklenmiştir.
9.İdari Görevler
Yıl
|
Kurum
|
Pozisyon
|
2015-
2016
|
Siirt
Üniversitesi
|
BESYO
Müdür Yardımcılığı
|
2015-
2016
|
Siirt
Üniversitesi
|
BESYO
Yönetim Kurulu Üye.
|
2015-
2016
|
Siirt
Üniversitesi
|
BESYO
Yüksekokul Kurulu Üye.
|
2017 - 2021
|
Siirt
Üniversitesi
|
Kariyer
Arş. Plan. ve Uyg. Merkezi Müdürü
|
2017 -2020 2021+
|
Siirt
Üniversitesi Siirt Üniversitesi
|
Kalite
İç Değerlendirme Üst Kurulu Grup Başk. Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Başkanlığı
|
10.Son iki yılda verdiğiniz lisans ve
lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Akademik
Yıl
|
Dönem
|
Dersin
Adı
|
Haftalık
Saati
|
Öğrenci
Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2015-2016
|
Güz
|
Eğitim
bilimine giriş
|
24
|
-
|
313
|
Özel
eğitim
|
12
|
-
|
212
|
İşletme
yönetimi
|
3
|
-
|
41
|
Öğretim
ilke yöntemleri
|
6
|
-
|
59
|
Takım
çalışması
|
2
|
-
|
20
|
Bahar
|
Türk
eğitim tarihi
|
16
|
-
|
250
|
Ölçme
ve değerlendirme
|
24
|
-
|
285
|
Eğitim
psikolojisi
|
6
|
-
|
65
|
2016-2017
|
Güz
|
İşletme
yönetimi
|
3
|
-
|
49
|
Yönetim
bilimi
|
6
|
-
|
101
|
Türk
eğitim tarihi
|
6
|
-
|
86
|
Öğretim
ilke yöntemleri
|
6
|
-
|
76
|
Bahar
|
Örgütsel
davranış
|
6
|
-
|
101
|
Çatışma
ve stres yönetimi
|
4
|
4
|
40
|
Eğitim
psikolojisi
|
6
|
-
|
65
|
2017-2018
|
Güz
|
Eğitim
bilimine giriş
|
6
|
|
60
|
Yönetim
bilimi
|
6
|
|
80
|
Zaman
yönetimi
|
4
|
4
|
40
|
Yönetimde
denetim
|
6
|
|
80
|
Türk
eğitim tarihi
|
2
|
|
20
|
Gelişim
öğrenme
|
3
|
|
40
|
Eğitimin
sos. ve fels. temeli
|
3
|
|
6
|
|
|
Örgüt
psikolojisi
|
3
|
|
6
|