Üniversitemizin 2021-2022 Eğitim-Öğretim
Yılı Güz Dönemi Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesine İlişkin Esaslar
üniversite pandemi kurulu ve il pandemi kurulu ile yapılan istişare
toplantıları da değerlendirilerek üniversitemiz Senato kurulunca
belirlendi. Bilim Kurulu görüşünün ardından YÖK’ün
aldığı kararla derslerinin yüzde 40’ını online yani çevrimiçi yapabilme yetkisi
verilen üniversitemiz, yüz yüze eğitimin yapılabilmesi ve sürdürülebilmesi
için gerekli tedbirleri alarak, 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı
eğitim modelini karara bağladı. Bu kararlar kapsamında;
1) Üniversitemiz
Önlisans, Lisans ve Lisansüstü programlarında 4 Ekim 2021 tarihinde başlayacak
olan güz dönemi eğitim-öğretime ait derslerin servis dersleri dahil olmak üzere
en fazla %40’nın uzaktan eğitimle, geriye kalanın yüz yüze eğitimle
verilmesine,
2) Öncelikle
seçmeli derslerin uzaktan eğitimle verilmesi, (Bir dönemin toplam 30 AKTS’lik
ders yükünün en fazla %40’ına kadar – 12 AKTS) , diğerlerinin ise “Yüz Yüze
Eğitim” ile yürütülmesine,
3) Rektörlük
servis dersleri ve ortak seçmeli derslerin uzaktan eğitim ile yürütülmesine, bu
dersler dışında kalan bütün derslerin ne şekilde yürütüleceğine ilgili akademik
birim yönetim kurulunun belirlemesine ve ilan etmesine,
4) Teorik
ve uygulamalı derslerde, yüz yüze eğitimde sürenin her bir ders
saati için 30 dakika olmasına, 15 dakika ders arası verilmesine,
derslerin blok yapılmamasına, sınıf ve şubelerin bölünebilmesine,
uzaktan eğitimde ise sürenin her bir ders saati için 15 dakikadan az olmamasına,
5) Rektörlük
servis dersleri (Türk Dili-I, AİİT-I, YABANCI DİL-I) dışında kalan diğer tüm
derslerin vize, mazeret, final ve bütünleme sınavlarının yüz yüze yapılmasına,
Rektörlük servis derslerine ait sınavların çevrim içi yapılmasına;
yüz yüze gerçekleştirilen sınav sürelerinin 45 dakikayı aşmamasına, bununla
birlikte salgının bölgesel ve yerel seyrine göre mücbir durumların varlığında
ilgili birimlerin yönetim kurullarınca çevrimiçi sınav uygulamalarının
değerlendirilmesine,
6) Uzaktan
eğitimle verilecek derslerin senkron veya asenkron olarak yürütülebilmesine,
7) Yüz
yüze eğitim ve uzaktan eğitim derslerinde devam koşulunun aranmasına, bununla
birlikte COVID-19’a yakalanan veya karantinaya alınan öğrencilerin ilgili
durumlarını belgelendirmeleri kaydıyla; karantinada geçirdikleri sürenin devamsızlıktan
sayılmamasına,
8) Tüm
personel, öğrenci ve misafirlerin yerleşkelere COVID-19 aşı kartı, en çok 72
saat öncesine ait negatif PCR testi sonucu ve en fazla 90 gün öncesinde
covid-19 hastalığını geçirdiğine dair belge ibraz etmesi
durumunda kabul edilmesine,
9) Üniversitemizin
kapalı mekânlarında maske, mesafe ve temizlik kurallarına uymanın zorunlu
olması, derslik ve laboratuvarların havalandırılması konusunda hassasiyet
gösterilmesi ve ilgili ders sorumluları tarafından gerekli tedbirlerin
alınmasına,
10) Salgın
koşulları nedeniyle yurt dışından ülkemize giriş yapamayan, kronik rahatsızlığı
olan veya ailesi yüksek risk grubunda olan öğrencilerimizin, istekleri doğrultusunda
kayıt dondurma taleplerinin uygun görülmesine üniversitemiz senatosunca karar
verilmiştir.
Yeni eğitim ve öğretim
yılının sevgili öğrencilerimize ve öğretim elemanlarımıza hayırlı
olmasını dileriz.
Kamuoyuna saygı ile
duyurulur