CV. Mustafa KAHYAOĞLU
1.
Full name : Malik
DURMAZ
2.
Date of birth : 1986
3.
Title :Lecturer
4.
State of Education :PhD Dissertation
Stage
Grade
|
Department
|
University
|
Year
|
82 (3,28)
|
Elementary
Mamatics Teaching
|
AbantİzzetBaysalUniversity
|
2012
|
67,37
|
Secondary
Mamatics Teaching
|
Marmara University
|
2009
|
5. Academic Titles:
6.
Supervised Master’s Degree and PhD Thesis
6.1.
Master’s Thesis
6.2. PhD
Thesis
7. Publications
7.1. Articles
Issued in International Refreed Journals (SCI & SSCI &ArtsandHumanities)
-
Durmaz, M. &Akkuş, R.(2016). Mamatics anxiety, motivation and basic
psychological needs from perspective of self-determination ory.Eğitim
ve Bilim, 41(183)., DOI:10.15390/EB.2016.2942
7.2. Articles
Issued in or International Refreed Journals
7.3. Papers
presented at International Scientific Conferences and published in Proceedings
-Durmaz, M. (2016). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğin
doğasına ilişkin felsefi görüşleri. 3rd Internatıonal Eurasian Educatıonal
Research Congress (Muğla, 1-3 Haziran).
-Geçim, A. D. Ve Durmaz, M. (2015). Özbelirlemekuram: 7.
Sınıföğrencilerininmotivasyon ve
matematikkaygısıarasındakiilişkilerinbelirlenmesi. 2nd Internatıonal Eurasian
Educatıonal Research Congress, (Ankara, 8-5 Haziran).
-Özdemir, A. Ş., Geçim, A. D. ve Durmaz, M. (2014). Sekizinci sınıf
düzeyinde bir döndürme ve şifreleme etkinliğinin değerlendirilmesi. 1st
Internatıonal Eurasian Educatıonal Research Congress (İstanbul, 24-26 Nisan).
7.4. International
Books or Chapters
-
7.5. Articles
Issued in National Refreed Journals
-
7.6. Papers
presented at National Scientific Conferences and published in Proceedings
- Durmaz, M. ve Akkuş, R. (2010). Ortaöğretim
öğrencilerinin hayallerindeki matematik bağlamında matemati kaygılarının, bu algıları
etkileyen faktörlerin ve matematikten beklentilerinin incelenmesi. IX.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri (23-25
Eylül, İzmir).
-Durmaz, M. ve Akkuş, R.(2012). Ortaöğretim öğrencilerinin
(10.Sınıf) temel psikolojik ihtiyaçlarının karşılanmışlık düzeyleri, motivasyon
ve matematik kaygısı arasındaki ilişkilerin belirlenmesi. X. Ulusal Fen
Bilimleri ve MatematikEğitimiKongresi, Niğde, Niğde Üniversitesi.
-Durmaz. M. ve Şengül, S. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının
dörtgenler konusundaki kavram prototiplerinin incelenmesi. 11. Ulusal Fen
Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Çukurova Üniversitesi.
- Durmuş, S., Aytekin, C., Durmaz, M.,
Ertuna, L., Onur, F. Z., Önalan, G. ve Yılmaz, D. A. (2010). İlköğretimsınıf
ve matematik öğretmenlerinin yeni ilköğretim matematik program hakkındaki haberdarlık
durumları ve uygulamadaki yeterlikleri. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve
Matematik EğitimiKongresinde sunulan bildiri (23-25 Eylül, İzmir).
Özdemir
A. Ş., Erbay H. N., Göktepe S., İnce Ö., Durmaz M., Tekin E.G. (2014). Timss
sorularinin webb'in bilginin derinliği seviyelerine gore değerlendirilmesi,
YEAUK, İSTANBUL, TÜRKİYE, 30-31 Mayıs 2014, ss.61-61
7.7.
Or Publications
7.8. International
Citations
8. National
& International Projects
9. Administrative
Functions
-
10. Membership
to Scientific and Professional Associations
-
11. Awards
12. Undergraduate and Graduate Courses Given over last two years.
Academic Year
|
Term
|
Course Title
|
Weekly Hours
|
Number of Students
|
Theoretical
|
Applied
|
2017-2018
|
Fall
|
School
Placement
|
1
|
0
(4)
|
12
|
Basic
Mamatics
|
4
|
2
|
101
|
Setting Model (Elective
IV)
|
3
|
0
|
26
|
History of
Mamatics
|
2
|
0
|
78
|
Teaching Practice
|
2
|
0
(6)
|
6
|
Spring
|
Geometry
|
3
|
0
|
|
Special
Teaching Methods II
|
2
|
2
|
|
Teaching
Practice
|
2
|
0
(6)
|
|
Philosophy of
Mamatics
|
2
|
0
|
|
2016-2017
|
Fall
|
History of Science
|
2
|
0
|
146
|
Mamatics
Teaching
|
3
|
0
|
110
|
School
Placement
|
1
|
0
(4)
|
14
|
Instructional
Technologies and Material Design (Pedagogical Formation)
|
2
|
2
|
48
|
Special
Teaching Methods I
|
2
|
2
|
71
|
Setting Model (Elective
IV)
|
3
|
0
|
58
|
History of
Mamatics
|
2
|
0
|
37
|
Mamatics
Teaching Seminar (Elective II)
|
3
|
0
|
35
|
Spring
|
Geometry
|
3
|
0
|
63
|
Special
Teaching Methods II
|
2
|
2
|
92
|
Misconceptions
in Mamatics Teaching
|
3
|
0
|
50
|
Teaching
Practice
|
2
|
0
(6)
|
12
|
Philosophy of
Mamatics
|
2
|
0
|
65
|
2015-2016
|
Fall
|
History of
Science
|
2
|
0
|
142
|
School
Placement
|
1
|
0
(4)
|
17
|
History of
Mamatics
|
2
|
0
|
67
|
Constructivism
in Mamatics Teaching
|
2
|
0
|
91
|
Basic
Mamatics
|
4
|
2
|
114
|
Spring
|
Geometry
|
3
|
0
|
93
|
Philosophy of
Mamatics
|
2
|
0
|
64
|
Teaching
Practice
|
2
|
0
(6)
|
34
|
Teaching
Practice (Pedagogical Formation)
|
2
|
0 (5)
|
11
|
Special
Teaching Methods II
|
2
|
2
|
40
|
Community
Service Practices
|
1
|
2
|
69
|
To
be filled in on computer.